Podle analýzy PwC je automobilový trh negativně ovlivňovaný zejména pokračujícím nedostatkem některých komponentů, jako jsou například polovodiče, kabelové svazky, kůže, kovy či neony, což ještě prohlubuje konflikt na Ukrajině, vysoká inflace a blížící se ekonomické zpomalení.
"Na základě dosavadního vývoje odhadujeme, že celkový počet ke konci roku dosáhne úrovně 185.000 až 195.000 nových vozů, což by byl pokles průměrně zhruba o devět procent," uvedl analytik PwC Pavel Štefek.
Nejprodávanější je nadále Škoda i přes pokles o 18 procent na 46.018 vozů, druhá je značka Hyundai se snížením o 2,5 procenta na 14.628 automobilů a třetí Volkswagen prodal 12.115 aut, tedy o 15 procent meziročně méně. Následují Toyota, Kia a Dacia. Nejoblíbenějším modelem je Škoda Octavia s 10.320 prodanými kusy, druhá je Fabia (9130) a třetí Hyundai i30 (6311).
Celkem 72,4 procenta aut nakoupily firmy. Nejoblíbenější kategorií jsou sportovně užitková SUV s podílem 44,5 procenta, následuje nižší střední třída s 15,9 procenta a malé vozy s 13 procenty. Z hlediska paliva vede benzin s 66,8 procenta, následuje diesel s 24,4 procenta. Zároveň se prodalo 2869 elektromobilů. Prodej hybridů vzrostl o pětinu.
Registrace lehkých užitkových aut klesly o 12,7 procenta na 12.511 vozů. Vede Renault s prodejem 1953 vozů, následovaný Fordem a Peugeotem. Prodej nákladních aut stoupl o 3,3 procenta na 6427 vozidel. První je Volvo s 1250 vozy, druhý Mercedes-Benz a třetí DAF.
Prodej autobusů se zvýšil o 24,7 procenta na 986 vozidel. Nejprodávanější Iveco Bus prodalo 366 vozidel, SOR 246 a Setra 182 autobusů. Tři čtvrtiny tvořily linkové vozy.
Poptávka po motocyklech se zvýšila o 17,8 procenta na 22.279 strojů. Nejvíce prodala Honda, celkem 4297 motocyklů, druhé CF Moto si vybralo 2000 zákazníků. Třetí je Yamaha s 1503 prodanými stroji.