Prodej nových osobních aut v Evropské unii se v srpnu meziročně zvýšil o 4,4 procenta na 650.305 vozů. Ve své zprávě to podle ČTK uvedlo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA), které sleduje vývoj registrací. Skončilo tak více než rok trvající období, kdy se prodej každý měsíc snižoval. Počet prodaných aut nicméně pořád zůstává hluboko pod hodnotami před pandemií covidu-19.
Od ledna do srpna je prodej stále v záporných hodnotách. Celkem se za osm měsíců letošního roku prodalo více než 5,99 milionu osobních aut, což je proti stejnému období loni propad o 11,9 procenta.
K růstu v srpnu přispěly všechny klíčové trhy - v Itálii se počet registrací meziročně zvýšil o 9,9 procenta, ve Španělsku o 9,1 procenta a v Německu o tři procenta. Z menších trhů například v České republice činil růst 0,8 procenta, uvedl už minulý týden Svaz dovozců automobilů, jehož data ACEA přebírá.
Automobilka Škoda prodala na unijním trhu v srpnu 35.951 aut, což je meziroční vzestup o 11,7 procenta. Její tržní podíl se přitom zvýšil na 5,5 procenta, zatímco před rokem činil 5,2 procenta. Skupina Volkswagen, kam Škoda patří, zvýšila srpnový prodej v EU o 7,9 procenta na 172.017 vozů.
Kvůli prázdninovému volnu ACEA zveřejnila i data za červenec. Ta ještě ukazují meziročně pokles počtu registrací osobních aut v EU o 10,4 procenta na 738.238 vozů. Za vyšším počtem prodaných aut proti srpnu je nižší srovnávací základna z loňského roku.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?