Prodej nových osobních aut v Evropské unii se v srpnu meziročně zvýšil o 4,4 procenta na 650.305 vozů. Ve své zprávě to podle ČTK uvedlo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA), které sleduje vývoj registrací. Skončilo tak více než rok trvající období, kdy se prodej každý měsíc snižoval. Počet prodaných aut nicméně pořád zůstává hluboko pod hodnotami před pandemií covidu-19.
Od ledna do srpna je prodej stále v záporných hodnotách. Celkem se za osm měsíců letošního roku prodalo více než 5,99 milionu osobních aut, což je proti stejnému období loni propad o 11,9 procenta.
K růstu v srpnu přispěly všechny klíčové trhy - v Itálii se počet registrací meziročně zvýšil o 9,9 procenta, ve Španělsku o 9,1 procenta a v Německu o tři procenta. Z menších trhů například v České republice činil růst 0,8 procenta, uvedl už minulý týden Svaz dovozců automobilů, jehož data ACEA přebírá.
Automobilka Škoda prodala na unijním trhu v srpnu 35.951 aut, což je meziroční vzestup o 11,7 procenta. Její tržní podíl se přitom zvýšil na 5,5 procenta, zatímco před rokem činil 5,2 procenta. Skupina Volkswagen, kam Škoda patří, zvýšila srpnový prodej v EU o 7,9 procenta na 172.017 vozů.
Kvůli prázdninovému volnu ACEA zveřejnila i data za červenec. Ta ještě ukazují meziročně pokles počtu registrací osobních aut v EU o 10,4 procenta na 738.238 vozů. Za vyšším počtem prodaných aut proti srpnu je nižší srovnávací základna z loňského roku.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.