Prodej nových osobních aut v Evropské unii se v srpnu meziročně zvýšil o 4,4 procenta na 650.305 vozů. Ve své zprávě to podle ČTK uvedlo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA), které sleduje vývoj registrací. Skončilo tak více než rok trvající období, kdy se prodej každý měsíc snižoval. Počet prodaných aut nicméně pořád zůstává hluboko pod hodnotami před pandemií covidu-19.
Od ledna do srpna je prodej stále v záporných hodnotách. Celkem se za osm měsíců letošního roku prodalo více než 5,99 milionu osobních aut, což je proti stejnému období loni propad o 11,9 procenta.
K růstu v srpnu přispěly všechny klíčové trhy - v Itálii se počet registrací meziročně zvýšil o 9,9 procenta, ve Španělsku o 9,1 procenta a v Německu o tři procenta. Z menších trhů například v České republice činil růst 0,8 procenta, uvedl už minulý týden Svaz dovozců automobilů, jehož data ACEA přebírá.
Automobilka Škoda prodala na unijním trhu v srpnu 35.951 aut, což je meziroční vzestup o 11,7 procenta. Její tržní podíl se přitom zvýšil na 5,5 procenta, zatímco před rokem činil 5,2 procenta. Skupina Volkswagen, kam Škoda patří, zvýšila srpnový prodej v EU o 7,9 procenta na 172.017 vozů.
Kvůli prázdninovému volnu ACEA zveřejnila i data za červenec. Ta ještě ukazují meziročně pokles počtu registrací osobních aut v EU o 10,4 procenta na 738.238 vozů. Za vyšším počtem prodaných aut proti srpnu je nižší srovnávací základna z loňského roku.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?