Rusové zkřížili Škodu Yeti s Audi RS3, výsledkem je monstrum s brutálním zvukem i výkonem

Škoda Yeti dostala pohonnou soustavu z Audi RS3 | foto: youtube.com

Škoda Yeti znamenala úspěšný vstup mladoboleslavské automobilky do světa crossoverů a SUV. Automobil si rychle získal popularitu pro svou všestrannost, spolehlivost i odolnost. A po faceliftu se dokonce stal i poměrně líbivým. Čím však Yeti nikdy neoplýval byl výkon. Chybějící variantu RS si však ruští úpravci vynahradili zástavbou pohonné jednotky 2.5 TFSI z Audi RS3.

Na nevšední přestavbu upozornil web AutoEvolution, který se poslední dobou v extrémně výkonných Škodovkách celkem vyžívá. Ostatně před pár týdny upozornil i na Škodu Octavii RS, jejíž majitel nechal vyměnit standardní 2.0 litrové TSI za 2.5 litrové TFSI. A během pátrání po dalších podobně extrémních úpravách se podařilo najít i tento poklad z Ruska.

Základem této nevšední úpravy se stala běžná Škoda Yeti po faceliftu, jejíž původní motor se dočkal výměny za podstatně silnější jednotku. Jelikož Yeti bylo postaveno na koncernové platformě PQ35, kterou využívala celá řada dalších modelů, měli úpravci z čeho vybírat. Nakonec však sáhli po osvědčeném pětiválci 2.5 TFSI.

Ten pochází z nejvýkonnějšího modelu Audi A3, tedy modelu RS3. Modelové provedení pro rok 2011 totiž ukrývalo pod kapotou právě tento 2.5 litrový skvost, který standardně posílal cca 340 koní skrze 7-stupňové DSG na všechna čtyři kola.

Co všechno tato konkrétní přestavba zahrnovala bohužel nevíme, podle řady videí na YouTube kanálu SKODA YETI 2.5 TFSI je však jasné, že pod kapotu Yetiho se nastěhovala prakticky celá pohonná soustava. Motor, převodovka i pohon všech kol. Podle grafu z brzdy navíc motor evidentně nezůstal v sériovém stavu, neboť mu bylo naměřeno 408 koní (358 na kolech) a maximální točivý moment 587 Nm.

Podle všeho si však Yeti vypůjčilo od RS3 ještě několik komponent podvozku a došlo i na výkonné brzdy Brembo, které by měly pomoci tento extrémní „Sleeper" včas zastavit. Podle několika videí totiž zvládá akceleraci z 0 na 100 km/h pod 5 sekund a živost mu neschází ani při akceleraci z 100 km/h na 200 km/h, ve které se utkal s Mercedesem C32 AMG.

zdroj: youtube.com

Elektronika uvnitř vozu se navíc zdá být plně funkční, bez jakýchkoliv omezení. Vůz se tak dokonce nyní může pochlubit i funkcí Launch Control, při které je nádherně slyšet výrazný zvuk motoru a výfukového systémů, který údajně také pochází z Audi RS3. Tahle přestavba se zkrátka povedla.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy