Koupě ojetého Lexusu LS400 z roku 1996 s nájezdem přes 897 000 mil, tedy více než 1 443 000 kilometrů, začala spíše jako úsměvný experiment. Matt Farah, známý motoristický novinář, YouTuber a nadšenec do aut chtěl totiž zjistit, jestli si tohle auto dokáže zvládnout sedmiciferný nájezd. A to se mu konečně podařilo.
O Farahově Lexusu LS400 přitom nepíšeme poprvé. Již začátkem srpna se totiž na YouTube dostalo video, během kterého vůz podstupuje krátkou inspekční prohlídku u jednoho z populárních YouTuberů a mechanika v jedné osobě. Ten sice na voze našel pár závad, ovšem celkově byl z jeho stavu nadšený.
Vůz měl tehdy zapůjčený pár Anna a Anton, kteří se s ním vydali na okružní cestu po USA. Když se zastavili u známého mechanika v Bostonu, měli za sebou přes 10 000 mil (16 000 km) a dalších cca 6 000 je ještě čekalo. Nakonec ale na tachometr přidali celkově 17 600 mil, tedy cca 28 324 km.
Matt Farah se totiž rozhodl urychlit nájezd vozu tím, že ho půjčoval svým přátelům a dokonce i různým cestovatelům. Pod hashtagem #millionmilelexus se tak vůz začal objevovat na různých sociálních sítích. Například na instagramu tak najdete pod tímto označením řadu zajímavých fotek z různých míst takřka celých USA.
Lexus se objevil v centru největších metropolí USA, v pouštních oblastech, jezdil na sněhu i po solných pláních a to všechno bez větší závady. Jeho osmiválec měl stále skvělý zvuk a stále skvěle táhl. Unikající olej navíc zakonzervoval jeho podvozek, takže ani netrpěl žádnou korozí. Například přední náprava už prošla renovací a zadní by to jistě zasloužila, podle všeho ale většina zásadních komponent zůstala původních a měnily se jen spotřební věci.
Díky skvěle odvedené práci techniků Toyoty, pravidelné údržbě a zřejmě i jisté ohleduplnosti minulých majitelů se tak Matt Farah mohl před pár hodinami konečně pochlubit fotografií, na které je tachometr Lexusu ukazující 999 999 mil. Po čtyřech letech se tak podařilo překonat stanovenou hranici a vůz je evidentně stále čilý a provozuschopný.
Zobrazit příspěvek na InstagramuAnd on the twentieth day, of the second month, of the fourth year, the #millionmilelexus officially clocked a million miles. @lexususa @puppyknuckles @roadandtrack
Jak je navíc z posledních příspěvků na Instagramu patrné, během několika posledních mil je součástí posádky i fotograf DW Burnett, který by měl vůz vyfotit pro čelní stranu magazínu Road & Track. Jak je tedy vidět, Lexusu se dostává zasloužené pozornosti.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?