Koupě ojetého Lexusu LS400 z roku 1996 s nájezdem přes 897 000 mil, tedy více než 1 443 000 kilometrů, začala spíše jako úsměvný experiment. Matt Farah, známý motoristický novinář, YouTuber a nadšenec do aut chtěl totiž zjistit, jestli si tohle auto dokáže zvládnout sedmiciferný nájezd. A to se mu konečně podařilo.
O Farahově Lexusu LS400 přitom nepíšeme poprvé. Již začátkem srpna se totiž na YouTube dostalo video, během kterého vůz podstupuje krátkou inspekční prohlídku u jednoho z populárních YouTuberů a mechanika v jedné osobě. Ten sice na voze našel pár závad, ovšem celkově byl z jeho stavu nadšený.
Vůz měl tehdy zapůjčený pár Anna a Anton, kteří se s ním vydali na okružní cestu po USA. Když se zastavili u známého mechanika v Bostonu, měli za sebou přes 10 000 mil (16 000 km) a dalších cca 6 000 je ještě čekalo. Nakonec ale na tachometr přidali celkově 17 600 mil, tedy cca 28 324 km.
Matt Farah se totiž rozhodl urychlit nájezd vozu tím, že ho půjčoval svým přátelům a dokonce i různým cestovatelům. Pod hashtagem #millionmilelexus se tak vůz začal objevovat na různých sociálních sítích. Například na instagramu tak najdete pod tímto označením řadu zajímavých fotek z různých míst takřka celých USA.
Lexus se objevil v centru největších metropolí USA, v pouštních oblastech, jezdil na sněhu i po solných pláních a to všechno bez větší závady. Jeho osmiválec měl stále skvělý zvuk a stále skvěle táhl. Unikající olej navíc zakonzervoval jeho podvozek, takže ani netrpěl žádnou korozí. Například přední náprava už prošla renovací a zadní by to jistě zasloužila, podle všeho ale většina zásadních komponent zůstala původních a měnily se jen spotřební věci.
Díky skvěle odvedené práci techniků Toyoty, pravidelné údržbě a zřejmě i jisté ohleduplnosti minulých majitelů se tak Matt Farah mohl před pár hodinami konečně pochlubit fotografií, na které je tachometr Lexusu ukazující 999 999 mil. Po čtyřech letech se tak podařilo překonat stanovenou hranici a vůz je evidentně stále čilý a provozuschopný.
Zobrazit příspěvek na InstagramuAnd on the twentieth day, of the second month, of the fourth year, the #millionmilelexus officially clocked a million miles. @lexususa @puppyknuckles @roadandtrack
Jak je navíc z posledních příspěvků na Instagramu patrné, během několika posledních mil je součástí posádky i fotograf DW Burnett, který by měl vůz vyfotit pro čelní stranu magazínu Road & Track. Jak je tedy vidět, Lexusu se dostává zasloužené pozornosti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.