Koupě ojetého Lexusu LS400 z roku 1996 s nájezdem přes 897 000 mil, tedy více než 1 443 000 kilometrů, začala spíše jako úsměvný experiment. Matt Farah, známý motoristický novinář, YouTuber a nadšenec do aut chtěl totiž zjistit, jestli si tohle auto dokáže zvládnout sedmiciferný nájezd. A to se mu konečně podařilo.
O Farahově Lexusu LS400 přitom nepíšeme poprvé. Již začátkem srpna se totiž na YouTube dostalo video, během kterého vůz podstupuje krátkou inspekční prohlídku u jednoho z populárních YouTuberů a mechanika v jedné osobě. Ten sice na voze našel pár závad, ovšem celkově byl z jeho stavu nadšený.
Vůz měl tehdy zapůjčený pár Anna a Anton, kteří se s ním vydali na okružní cestu po USA. Když se zastavili u známého mechanika v Bostonu, měli za sebou přes 10 000 mil (16 000 km) a dalších cca 6 000 je ještě čekalo. Nakonec ale na tachometr přidali celkově 17 600 mil, tedy cca 28 324 km.
Matt Farah se totiž rozhodl urychlit nájezd vozu tím, že ho půjčoval svým přátelům a dokonce i různým cestovatelům. Pod hashtagem #millionmilelexus se tak vůz začal objevovat na různých sociálních sítích. Například na instagramu tak najdete pod tímto označením řadu zajímavých fotek z různých míst takřka celých USA.
Lexus se objevil v centru největších metropolí USA, v pouštních oblastech, jezdil na sněhu i po solných pláních a to všechno bez větší závady. Jeho osmiválec měl stále skvělý zvuk a stále skvěle táhl. Unikající olej navíc zakonzervoval jeho podvozek, takže ani netrpěl žádnou korozí. Například přední náprava už prošla renovací a zadní by to jistě zasloužila, podle všeho ale většina zásadních komponent zůstala původních a měnily se jen spotřební věci.
Díky skvěle odvedené práci techniků Toyoty, pravidelné údržbě a zřejmě i jisté ohleduplnosti minulých majitelů se tak Matt Farah mohl před pár hodinami konečně pochlubit fotografií, na které je tachometr Lexusu ukazující 999 999 mil. Po čtyřech letech se tak podařilo překonat stanovenou hranici a vůz je evidentně stále čilý a provozuschopný.
Zobrazit příspěvek na InstagramuAnd on the twentieth day, of the second month, of the fourth year, the #millionmilelexus officially clocked a million miles. @lexususa @puppyknuckles @roadandtrack
Jak je navíc z posledních příspěvků na Instagramu patrné, během několika posledních mil je součástí posádky i fotograf DW Burnett, který by měl vůz vyfotit pro čelní stranu magazínu Road & Track. Jak je tedy vidět, Lexusu se dostává zasloužené pozornosti.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.