Koupě ojetého Lexusu LS400 z roku 1996 s nájezdem přes 897 000 mil, tedy více než 1 443 000 kilometrů, začala spíše jako úsměvný experiment. Matt Farah, známý motoristický novinář, YouTuber a nadšenec do aut chtěl totiž zjistit, jestli si tohle auto dokáže zvládnout sedmiciferný nájezd. A to se mu konečně podařilo.
O Farahově Lexusu LS400 přitom nepíšeme poprvé. Již začátkem srpna se totiž na YouTube dostalo video, během kterého vůz podstupuje krátkou inspekční prohlídku u jednoho z populárních YouTuberů a mechanika v jedné osobě. Ten sice na voze našel pár závad, ovšem celkově byl z jeho stavu nadšený.
Vůz měl tehdy zapůjčený pár Anna a Anton, kteří se s ním vydali na okružní cestu po USA. Když se zastavili u známého mechanika v Bostonu, měli za sebou přes 10 000 mil (16 000 km) a dalších cca 6 000 je ještě čekalo. Nakonec ale na tachometr přidali celkově 17 600 mil, tedy cca 28 324 km.
Matt Farah se totiž rozhodl urychlit nájezd vozu tím, že ho půjčoval svým přátelům a dokonce i různým cestovatelům. Pod hashtagem #millionmilelexus se tak vůz začal objevovat na různých sociálních sítích. Například na instagramu tak najdete pod tímto označením řadu zajímavých fotek z různých míst takřka celých USA.
Lexus se objevil v centru největších metropolí USA, v pouštních oblastech, jezdil na sněhu i po solných pláních a to všechno bez větší závady. Jeho osmiválec měl stále skvělý zvuk a stále skvěle táhl. Unikající olej navíc zakonzervoval jeho podvozek, takže ani netrpěl žádnou korozí. Například přední náprava už prošla renovací a zadní by to jistě zasloužila, podle všeho ale většina zásadních komponent zůstala původních a měnily se jen spotřební věci.
Díky skvěle odvedené práci techniků Toyoty, pravidelné údržbě a zřejmě i jisté ohleduplnosti minulých majitelů se tak Matt Farah mohl před pár hodinami konečně pochlubit fotografií, na které je tachometr Lexusu ukazující 999 999 mil. Po čtyřech letech se tak podařilo překonat stanovenou hranici a vůz je evidentně stále čilý a provozuschopný.
Zobrazit příspěvek na InstagramuAnd on the twentieth day, of the second month, of the fourth year, the #millionmilelexus officially clocked a million miles. @lexususa @puppyknuckles @roadandtrack
Jak je navíc z posledních příspěvků na Instagramu patrné, během několika posledních mil je součástí posádky i fotograf DW Burnett, který by měl vůz vyfotit pro čelní stranu magazínu Road & Track. Jak je tedy vidět, Lexusu se dostává zasloužené pozornosti.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.