Jak s odkazem na tiskovou zprávu uvedl web Carscoops, podle výsledků průzkumu by 73 procentům dotázaných stačil dojezd 75 mil, což je cca 120 kilometrů. Otázka maximalizace dojezdu na jedno nabití je přitom v posledních letech žhavým tématem pro každého výrobce elektromobilů.
Výzkumu se mělo zúčastnit 1004 osob starších 18 let, z nichž polovinu tvořili muži a druhou ženy. Tisková zpráva sice nezabíhá do detailů a tak nevíme, jaký otázky museli dotázaní zodpovídat. Ve výsledku se však ukázalo, že dojezd 75 mil (120 km) na jedno nabití považuje většina z nich za dostatečný.
Celkem 63 procent dotázaných však uvedlo, že za nejlepší využití pro elektromobil považují dojíždění a jízdu po městě. V takovém případě se vlastně ani nemůžeme divit, že považují dojezd pouze 120 km na jedno nabití za dostačující. Názor většinové veřejnosti však rozhodně tak skromný není.
Průměrný dojezd většiny relativně dostupných elektromobilů na světových trzích se totiž pohybuje okolo 200 mil, tedy cca 320 kilometrů. Když se ale před pár dny ukázalo, že podle EPA by se měl reálný dojezd nedávno představené Audi e-tron pohybovat jen kolem 204 mil (cca 328 km), spustilo to poměrně vášnivé reakce.
Samotná značka Mini přitom již delší dobu vyvíjí vlastní stylový kompaktní elektromobil, který by podle některých spekulací mohl být osazený akumulátory o kapacitě 42.2 kWh, které BMW použilo v modelu i3. Pokud se tyto spekulace potvrdí, bavíme se o očekávaném dojezdu okolo 120 mil (cca 200 km), což je ale ve srovnání s konkurencí o poznání méně.
Pokud by však výzkumy automobilky odpovídaly náladám jejich zákazníků, pak by to nemělo představovat problém.