Právě schopnost vyrábět si vlastní baterie je podle Manfreda Schocha zásadní pro úspěch v segmentu elektromobility, jak uvedl v rozhovoru pro německý magazín Manager Magazin. A Tesla je v tomto smyslu skutečně napřed, neboť díky spolupráci se společnosti Panasonic může vyrábět baterie přímo ve své továrně Gigafactory.
Schoch v rozhovoru uvedl, že baterie jsou srdcem automobilu budoucnosti a „Každý, kdo nezvládne tento klíčový prvek vyrobit, nebude konkurenceschopný." Členové správní rady BMW přitom podle Manager Magazin prozatím vlastní výrobu baterií odmítají a namísto toho uzavřely dodavatelský kontrakt s čínskou společností CATL, který plánuje stavbu vlastní továrny v německém spolkovém státě Durynsko.
Za toto rozhodnutí si však správní rada vysloužila od Schoca kritiku, neboť mu vadí, že automobilka zůstává na někomu závislá. Podle jeho názoru by se automobilka měla obrátit například na Elona Muska a možná s ním jednat o spolupráci. „Naši členové správní rady by se měli konečně intenzivněji zabývat tímto gentlemanem, který by teď měl být v úpadku," uvedl.
Mnichovská automobilka BMW přitom patří mezi evropskými výrobci k jedněm z nejaktivnějších, co se elektrifikace týče. Kromě jednoho čistého elektromobilu, kterým je městský model i3, má ve své nabídce poměrně bohatou paletu hybridů, které jsou na trhu poměrně úspěšné, jak uvádí magazín InsideEV's, který na rozhovor upozornil.
Pro úplnost dodáváme, že Manfred Schoch je již 31 let šéfem závodní rady a současně členem dozorčí rady BMW,