O možné spolupráci mezi automobilkami Ford a Volkswagen se hovoří už nějaký ten pátek, teprve dnes však přišlo oficiální oznámení, podle kterého obě automobilky uzavřely globální alianci. Ta by měla pomoci oběma společnostem k rychlejšímu i efektivnějšímu vývoji nových technologií, ale i s lepším postavením na trhu užitkových vozidel.
Prvním produktem spolupráce by se měl stát již v roce 2022 středně velký pick-up, který by měl pro obě automobilky vyvíjet Ford. Následovat by měla větší dodávky opět z produkce Fordu, zatímco Volkswagen by se měl zaměřit na produkci menších a hlavně městských dodávek a užitkových vozidel.
Zaměření se na trh užitkových vozidel přitom rozhodně není náhodné. Jen za minulý rok prodaly obě automobilky zhruba 1.2 milionu lehkých užitkových vozidel. Kromě je v posledních letech zřetelný i postupný růst trhu s pickupy, se kterými má Ford bohaté zkušenosti.
V budoucnu se navíc předpokládá další růst jak trhu s lehkými užitkovými vozy, tak s pickupy. Díky sdílení nákladů na vývoj by se tak toto spojenectví mohlo brzy stát jedním z nejvýnosnějších a nejproduktivnějších v celém segmentu lehkých užitkových vozidel.
Kromě společného vývoje však obě automobilky podepsali i memorandum o pochopení v oblasti vývoje autonomních vozidel, mobilních služeb a elektromobilů. Současně s tím chtějí začít hledat další možnosti, kde by se daly uplatnit další programy společného vývoje.
„Během pár let pomůže toto spojenectví obou společnostem ve vytváření hodnota naplňování potřeb zákazníků i společnosti," uvedl Jim Hackett, předseda představenstva Fordu. „Nepůjde jen o výrazné zvýšení efektivnosti a zlepšení stavu obou společností, ale o možnost podílet se na vytváření nové éry mobility."
Dr. Herbert Diess, předseda představenstva Volkswagenu, k tomu dodal: „Společnosti Volkswagen a Ford budou sdílet zdroje, inovační schopnosti a doplňková tržní postavení, aby ještě lépe sloužily milionům zákazníků po celém světě. Současně bude naše spojenectvím základním kamenem v naší cestě za zvýšením konkurenceschopnosti."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.