O možné spolupráci mezi automobilkami Ford a Volkswagen se hovoří už nějaký ten pátek, teprve dnes však přišlo oficiální oznámení, podle kterého obě automobilky uzavřely globální alianci. Ta by měla pomoci oběma společnostem k rychlejšímu i efektivnějšímu vývoji nových technologií, ale i s lepším postavením na trhu užitkových vozidel.
Prvním produktem spolupráce by se měl stát již v roce 2022 středně velký pick-up, který by měl pro obě automobilky vyvíjet Ford. Následovat by měla větší dodávky opět z produkce Fordu, zatímco Volkswagen by se měl zaměřit na produkci menších a hlavně městských dodávek a užitkových vozidel.
Zaměření se na trh užitkových vozidel přitom rozhodně není náhodné. Jen za minulý rok prodaly obě automobilky zhruba 1.2 milionu lehkých užitkových vozidel. Kromě je v posledních letech zřetelný i postupný růst trhu s pickupy, se kterými má Ford bohaté zkušenosti.
V budoucnu se navíc předpokládá další růst jak trhu s lehkými užitkovými vozy, tak s pickupy. Díky sdílení nákladů na vývoj by se tak toto spojenectví mohlo brzy stát jedním z nejvýnosnějších a nejproduktivnějších v celém segmentu lehkých užitkových vozidel.
Kromě společného vývoje však obě automobilky podepsali i memorandum o pochopení v oblasti vývoje autonomních vozidel, mobilních služeb a elektromobilů. Současně s tím chtějí začít hledat další možnosti, kde by se daly uplatnit další programy společného vývoje.
„Během pár let pomůže toto spojenectví obou společnostem ve vytváření hodnota naplňování potřeb zákazníků i společnosti," uvedl Jim Hackett, předseda představenstva Fordu. „Nepůjde jen o výrazné zvýšení efektivnosti a zlepšení stavu obou společností, ale o možnost podílet se na vytváření nové éry mobility."
Dr. Herbert Diess, předseda představenstva Volkswagenu, k tomu dodal: „Společnosti Volkswagen a Ford budou sdílet zdroje, inovační schopnosti a doplňková tržní postavení, aby ještě lépe sloužily milionům zákazníků po celém světě. Současně bude naše spojenectvím základním kamenem v naší cestě za zvýšením konkurenceschopnosti."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.