Prvním produktem spolupráce by se měl stát již v roce 2022 středně velký pick-up, který by měl pro obě automobilky vyvíjet Ford. Následovat by měla větší dodávky opět z produkce Fordu, zatímco Volkswagen by se měl zaměřit na produkci menších a hlavně městských dodávek a užitkových vozidel.
Zaměření se na trh užitkových vozidel přitom rozhodně není náhodné. Jen za minulý rok prodaly obě automobilky zhruba 1.2 milionu lehkých užitkových vozidel. Kromě je v posledních letech zřetelný i postupný růst trhu s pickupy, se kterými má Ford bohaté zkušenosti.
V budoucnu se navíc předpokládá další růst jak trhu s lehkými užitkovými vozy, tak s pickupy. Díky sdílení nákladů na vývoj by se tak toto spojenectví mohlo brzy stát jedním z nejvýnosnějších a nejproduktivnějších v celém segmentu lehkých užitkových vozidel.
Kromě společného vývoje však obě automobilky podepsali i memorandum o pochopení v oblasti vývoje autonomních vozidel, mobilních služeb a elektromobilů. Současně s tím chtějí začít hledat další možnosti, kde by se daly uplatnit další programy společného vývoje.
„Během pár let pomůže toto spojenectví obou společnostem ve vytváření hodnota naplňování potřeb zákazníků i společnosti," uvedl Jim Hackett, předseda představenstva Fordu. „Nepůjde jen o výrazné zvýšení efektivnosti a zlepšení stavu obou společností, ale o možnost podílet se na vytváření nové éry mobility."
Dr. Herbert Diess, předseda představenstva Volkswagenu, k tomu dodal: „Společnosti Volkswagen a Ford budou sdílet zdroje, inovační schopnosti a doplňková tržní postavení, aby ještě lépe sloužily milionům zákazníků po celém světě. Současně bude naše spojenectvím základním kamenem v naší cestě za zvýšením konkurenceschopnosti."