Co má společného navrhováním automobilů se stavbou domu? Nejdůležitější je vždy základ

Video automobilky Chevrolet z 30. let vyzdvihuje důležitost navržení dostatečně pevného a odolného rámu | foto: youtube.com

Srovnávat automobil s domem může být na první pohled holý nesmysl, pro demonstrování některých důležitých technických prvků bysta však jen těžko hledali lepší příklad. Ostatně to názorně ukazuje i toto video z 30. či 40. let, které se snaží zdůraznit důležitost pevných rámů automobilů Chevrolet.

V dnešní době, kdy většina automobilek sází na samonosné karoserie, tradiční pod kapotami osobních vozů snad už jen v kategorii offroadů a pickupů. Ve třicátých a čtyřicátých letech se však samonosné karoserie teprve rodily a automobilky tak musely prodávat všechno, co jejich vozy tehdy nabízely. Včetně technicky sofistikovaných, pevných a odolných rámů, které vydrží statisíce mil.

A právě technologii rámů se věnoval tento krátký desetiminutový klip, který srovnává automobily s rodinnými domy. Vše přitom začíná pohledem na opuštěný dům, ve kterém ještě donedávna žili lidé. Během let se však začaly objevovat různé problémy (zkřížený nábytek, popraskané zdi, vrzající podlahy, atd..) kvůli kterým rodina dům opustila. Důvodem přitom byly vadné základy.

Automobily jsou pak vypravěčem ve videu přirovnány k domovům na kolech pro tisíce Američanů. A nikdo přece nechce, aby jeho vůz trpěl stejnými závadami způsobenými špatnými základy, jako opuštěný dům na začátku videa. Že ne?

Ačkoliv je celý klip natáčen v lehce nadneseném a zjednodušeném duchu, stále dokáže divákovi přiblížit postupy, podle kterých automobilky navrhovaly a navrhují rámy automobilů. ať už jde o různé příčky, vyztužení, zdvojení, nýtování, atd. Je až neuvěřitelné, že klip natočený v 30. letech dokáže divákovi vše vysvětlit s takovou lehkostí a nenuceností, že ho musí při znalostech angličtiny pochopit snad každý.

Za vznikem tohoto naučného videa stála společnost Jam Handy Organization, za jejímž vznikem stál Jam Handy - jeden z průkopníků v oblasti obchodní audio-vizuální komunikace. Jam Handy natočil pro Chevrolet celou řadu vzdělávacích videí a propagačních klipů.

Handy totiž věřil, že nejlepší cestou k prodeji automobilů je nadšení a dobře informovaný prodejce. I proto byla videa z produkce této společnosti natáčena humorně a jednoduše, ačkoliv vysvětlovala poměrně náročné téma "fungování" automobilů.

zdroj: youtube.com

Ostatně možná že i vy už jste při procházení YouTube narazili na podobná černobílá videa, věnující se například tématům fungování hydrauliky, převodovky nebo diferenciálu. A pokud ne, rozhodně vám doporučujeme udělat si na ně chvilku času. 

I přes značné stáří totiž tato videa patří k jedněm z nejlepších vzdělávacích materiálů zabývajících se automobilovým průmyslem, které můžete na YouTube najít. Jsou jednoduchá, věcná a často člověka i pobaví.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy