Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier říká: „V roce 2018 jsme našim zákazníkům opět dodali více vozů než kdykoli předtím. Ukazuje se, že naše Strategie 2025 zabírá, produktová ofenzíva ukazuje celosvětově svou sílu. Škoda roste trvale a řízeně, přestože rok 2018 připravil celému automobilovému odvětví mnohé výzvy, jako např. přechod na WLTP.
V roce 2019 v produktové ofenzívě budeme důsledně pokračovat novými modely, jako je Scala, sériová verze studie Vision X a mnoha dalšími. Současně v letošním roce zahájením výroby našeho prvního plugin-hybridu a prvního čistě elektricky poháněného automobilu vstoupí značka Škoda do éry elektromobility – to je naprosto výjimečný moment ve 124leté historii našeho podniku.“
Alain Favey, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu, k tomu dodává: „Prodejní rekord dokazuje, že jsme s naší atraktivní a moderní modelovou paletou i v roce 2018 dokázali pro naše vozy nadchnout nové skupiny zákazníků. Srdečný dík patří všem prodejcům vozů značky Škoda. V minulém roce opět skvěle pracovali a svým každodenním úsilím výrazně přispívají k úspěchům podniku.“
V západní Evropě vzrostly dodávky vozů zákazníkům v roce 2018 o 1,8 % na 486 400 vozů (2017: 477 700 vozů). Na svém celosvětově druhém největším trhu – v Německu – si Škoda lehce polepšila a dodala svým zákazníkům 176 600 vozů (2017: 173 300 vozů; +1,9 %). Tím si automobilka úspěšně upevnila svou pozici mezi nejdůležitějšími velkoobjemovými značkami. Dvouciferného růstu dosáhla Škoda ve Francii (32 000 vozů; +17,5 %), Španělsku (27 000 vozů; +11,5 %), v Nizozemsku (17 000 vozů; +11,6 %) a v Řecku (3 700 vozů; +17,6 %).
Ve střední Evropě dodala Škoda v roce 2018 svým zákazníkům celkem 212 900 vozů (2017: 207 100 vozů; +2,8 %). Na domácím českém trhu automobilka zákazníkům dodala 93 600 vozů (2017: 95 000 vozů; -1,5 %), v Polsku zvýšila dodávky o 6,7 % na 71 100 vozů (2017: 66 600 vozů).
Škoda zvýšila dodávky vozů také na Slovensku (21 900 vozů; +4,2 %), v Maďarsku (13 800 vozů; +9,1 %), Slovinsku (7 300 vozů; +2,4 %) a v Chorvatsku (5 300 vozů; +11,5 %).
Ve východní Evropě bez Ruska vzrostly v roce 2018 dodávky zákazníkům na 46 100 vozů – ve srovnání s předchozím rokem to odpovídá nárůstu o 11,5 % (2017: 41 300 vozů). Nárůst automobilka zaznamenala také v Rumunsku (13 200 vozů; +13,4 %), Pobaltí (8 000 vozů; +7,4 %), Srbsku (7 400 vozů; +10,2 %), Bulharsku (3 900 vozů; +21,9 %), Bosně (1 800 vozů; +13,7 %) a Kazachstánu (800 vozů; +105 %). V Rusku si Škoda v roce 2018 výrazně polepšila: 81 500 dodávek vozů zákazníkům odpovídá
dvoucifernému nárůstu o 30,7 % oproti předchozímu roku (2017: 62 300 vozů).
Na celosvětově největším trhu – v Číně – vzrostly dodávky vozů české automobilky zákazníkům v roce 2018 na 341 000 vozů (2017: 325 000 vozů, +4,9 %). V Indii si Škoda lehce polepšila a s 17 200 dodanými vozy překonala úspěch předchozího roku (2017: 17.100 vozů; +0,8 %).
Dodávky vozů značky Škoda zákazníkům v roce 2018 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti předchozímu roku):
- Škoda Octavia (388 200; -7,3 %)
- Škoda Rapid (191 500; -9,5 %)
- Škoda Fabia (190 900; -7,6 %)
- Škoda Kodiaq (149 200; +49,3 %)
- Škoda Superb (138 100; -8,5 %)
- Škoda Yeti (13 100; -81,2 %)
- Škoda Karoq (115 700; -)
- Škoda Kamiq (prodej pouze v Číně: 27 900; -)
- Škoda Citigo (prodej pouze v Evropě: 39 200; +5,5 %)