Škoda již pátý rok za sebou dosáhla nového prodejního rekordu. Celosvětové dodávky vozů zákazníkům české automobilky v roce 2018 vzrostly o 4,4 % na 1 253 700 vozů (2017: 1 200 500). V Evropě (826 800 vozů; +4,9 %) i na růstových trzích v Číně (341 000 vozů; +4,9 %) a Rusku (81 500 vozů; +30,7 %) zaznamenala česká automobilka silný nárůst prodeje. Modely kategorie SUV – Kodiaq a Karoq – jsou i nadále důležitými motory růstu, bestsellerem značky zůstává Škoda Octavia.
Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier říká: „V roce 2018 jsme našim zákazníkům opět dodali více vozů než kdykoli předtím. Ukazuje se, že naše Strategie 2025 zabírá, produktová ofenzíva ukazuje celosvětově svou sílu. Škoda roste trvale a řízeně, přestože rok 2018 připravil celému automobilovému odvětví mnohé výzvy, jako např. přechod na WLTP.
V roce 2019 v produktové ofenzívě budeme důsledně pokračovat novými modely, jako je Scala, sériová verze studie Vision X a mnoha dalšími. Současně v letošním roce zahájením výroby našeho prvního plugin-hybridu a prvního čistě elektricky poháněného automobilu vstoupí značka Škoda do éry elektromobility – to je naprosto výjimečný moment ve 124leté historii našeho podniku.“
Alain Favey, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu, k tomu dodává: „Prodejní rekord dokazuje, že jsme s naší atraktivní a moderní modelovou paletou i v roce 2018 dokázali pro naše vozy nadchnout nové skupiny zákazníků. Srdečný dík patří všem prodejcům vozů značky Škoda. V minulém roce opět skvěle pracovali a svým každodenním úsilím výrazně přispívají k úspěchům podniku.“
V západní Evropě vzrostly dodávky vozů zákazníkům v roce 2018 o 1,8 % na 486 400 vozů (2017: 477 700 vozů). Na svém celosvětově druhém největším trhu – v Německu – si Škoda lehce polepšila a dodala svým zákazníkům 176 600 vozů (2017: 173 300 vozů; +1,9 %). Tím si automobilka úspěšně upevnila svou pozici mezi nejdůležitějšími velkoobjemovými značkami. Dvouciferného růstu dosáhla Škoda ve Francii (32 000 vozů; +17,5 %), Španělsku (27 000 vozů; +11,5 %), v Nizozemsku (17 000 vozů; +11,6 %) a v Řecku (3 700 vozů; +17,6 %).
Ve střední Evropě dodala Škoda v roce 2018 svým zákazníkům celkem 212 900 vozů (2017: 207 100 vozů; +2,8 %). Na domácím českém trhu automobilka zákazníkům dodala 93 600 vozů (2017: 95 000 vozů; -1,5 %), v Polsku zvýšila dodávky o 6,7 % na 71 100 vozů (2017: 66 600 vozů).Škoda zvýšila dodávky vozů také na Slovensku (21 900 vozů; +4,2 %), v Maďarsku (13 800 vozů; +9,1 %), Slovinsku (7 300 vozů; +2,4 %) a v Chorvatsku (5 300 vozů; +11,5 %).
Ve východní Evropě bez Ruska vzrostly v roce 2018 dodávky zákazníkům na 46 100 vozů – ve srovnání s předchozím rokem to odpovídá nárůstu o 11,5 % (2017: 41 300 vozů). Nárůst automobilka zaznamenala také v Rumunsku (13 200 vozů; +13,4 %), Pobaltí (8 000 vozů; +7,4 %), Srbsku (7 400 vozů; +10,2 %), Bulharsku (3 900 vozů; +21,9 %), Bosně (1 800 vozů; +13,7 %) a Kazachstánu (800 vozů; +105 %). V Rusku si Škoda v roce 2018 výrazně polepšila: 81 500 dodávek vozů zákazníkům odpovídádvoucifernému nárůstu o 30,7 % oproti předchozímu roku (2017: 62 300 vozů).
Na celosvětově největším trhu – v Číně – vzrostly dodávky vozů české automobilky zákazníkům v roce 2018 na 341 000 vozů (2017: 325 000 vozů, +4,9 %). V Indii si Škoda lehce polepšila a s 17 200 dodanými vozy překonala úspěch předchozího roku (2017: 17.100 vozů; +0,8 %).
Dodávky vozů značky Škoda zákazníkům v roce 2018 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti předchozímu roku):
Škoda Octavia (388 200; -7,3 %) Škoda Rapid (191 500; -9,5 %) Škoda Fabia (190 900; -7,6 %) Škoda Kodiaq (149 200; +49,3 %) Škoda Superb (138 100; -8,5 %) Škoda Yeti (13 100; -81,2 %) Škoda Karoq (115 700; -) Škoda Kamiq (prodej pouze v Číně: 27 900; -) Škoda Citigo (prodej pouze v Evropě: 39 200; +5,5 %)Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.