Automobilka Tesla se chystá koncem tohoto týdne stáhnout z trhu nejdostupnější zástupce modelových řad Model S a Model X, jak prostřednictvím Twitteru upozornil Elon Musk, Kromě toho také prozradil, že se chystají změny v pojmenování zbylých modelů na trhu.
Elon Musk varoval zájemce o pořízení základních modelů Tesla Model S 75D a Model X 75D, že se jim krátí čas k uzavření objednávek. Již 14. ledna totiž zmizí tato dvojice z nabídky a zájemci by tak měli své objednávky odeslat nejpozději v neděli v noci.
Zpráva přitom podle webu Carscoops způsobila jistou paniku, neboť varianty s označením 75D reprezentují finančně nejdostupnější zástupce z řady Model S a X. V případě sedanu Model S dostanou zákazníci za cenu od 76 000 dolarů (cca 1,69 mil. Kč) vůz schopný ujet na jedno nabití cca 416 kilometrů, přičemž akceleraci z 0 na 96 km/h zvládá za skvělých 4.2 sekundy a maximální rychlost dosahuje 225 km/h.
U SUV Model X si zákazníci musí za základní model připlatit. Za cenu od 82 000 dolarů mají stále ještě možnost pořídit vůz schopný ujet na jedno nabití cca 381 km, přičemž akceleraci z 0 na 96 km/h zvládá za 4.9 sekundy a maximální rychlost se pohybuje okolo 209 km/h.
Zprávy o stažení variant 75D z výroby by však nemusely být tak špatné, jak se zdá. Jak totiž upozornil web Engadget, Elon Musk kladně odpověděl na jeden z komentářů, který se ptá, zda Tesla končí s označováním modelů podle kapacity jejich baterií.
Starting on Monday, Tesla will no longer be taking orders for the 75 kWh version of the Model S & X. If you’d like that version, please order by Sunday night at https://t.co/46TXqRJ3C1
— Elon Musk (@elonmusk) 9. ledna 2019
Yes
— Elon Musk (@elonmusk) 9. ledna 2019
Pokud jsme tedy Muskovu odpověď pochopili správně, pak bychom se brzy měli dočkat přejmenování Modelů S a X ve stejném stylu, jaký můžeme vidět u Modelu 3. Namísto číselného označení, odkazujícího na kapacity baterie, se tak nejspíš dočkáme variant jako Mid Range, Long Range nebo Performance.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?