Automobilka Tesla se chystá koncem tohoto týdne stáhnout z trhu nejdostupnější zástupce modelových řad Model S a Model X, jak prostřednictvím Twitteru upozornil Elon Musk, Kromě toho také prozradil, že se chystají změny v pojmenování zbylých modelů na trhu.
Elon Musk varoval zájemce o pořízení základních modelů Tesla Model S 75D a Model X 75D, že se jim krátí čas k uzavření objednávek. Již 14. ledna totiž zmizí tato dvojice z nabídky a zájemci by tak měli své objednávky odeslat nejpozději v neděli v noci.
Zpráva přitom podle webu Carscoops způsobila jistou paniku, neboť varianty s označením 75D reprezentují finančně nejdostupnější zástupce z řady Model S a X. V případě sedanu Model S dostanou zákazníci za cenu od 76 000 dolarů (cca 1,69 mil. Kč) vůz schopný ujet na jedno nabití cca 416 kilometrů, přičemž akceleraci z 0 na 96 km/h zvládá za skvělých 4.2 sekundy a maximální rychlost dosahuje 225 km/h.
U SUV Model X si zákazníci musí za základní model připlatit. Za cenu od 82 000 dolarů mají stále ještě možnost pořídit vůz schopný ujet na jedno nabití cca 381 km, přičemž akceleraci z 0 na 96 km/h zvládá za 4.9 sekundy a maximální rychlost se pohybuje okolo 209 km/h.
Zprávy o stažení variant 75D z výroby by však nemusely být tak špatné, jak se zdá. Jak totiž upozornil web Engadget, Elon Musk kladně odpověděl na jeden z komentářů, který se ptá, zda Tesla končí s označováním modelů podle kapacity jejich baterií.
Starting on Monday, Tesla will no longer be taking orders for the 75 kWh version of the Model S & X. If you’d like that version, please order by Sunday night at https://t.co/46TXqRJ3C1
— Elon Musk (@elonmusk) 9. ledna 2019
Yes
— Elon Musk (@elonmusk) 9. ledna 2019
Pokud jsme tedy Muskovu odpověď pochopili správně, pak bychom se brzy měli dočkat přejmenování Modelů S a X ve stejném stylu, jaký můžeme vidět u Modelu 3. Namísto číselného označení, odkazujícího na kapacity baterie, se tak nejspíš dočkáme variant jako Mid Range, Long Range nebo Performance.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.