Automobilka Tesla se chystá koncem tohoto týdne stáhnout z trhu nejdostupnější zástupce modelových řad Model S a Model X, jak prostřednictvím Twitteru upozornil Elon Musk, Kromě toho také prozradil, že se chystají změny v pojmenování zbylých modelů na trhu.
Elon Musk varoval zájemce o pořízení základních modelů Tesla Model S 75D a Model X 75D, že se jim krátí čas k uzavření objednávek. Již 14. ledna totiž zmizí tato dvojice z nabídky a zájemci by tak měli své objednávky odeslat nejpozději v neděli v noci.
Zpráva přitom podle webu Carscoops způsobila jistou paniku, neboť varianty s označením 75D reprezentují finančně nejdostupnější zástupce z řady Model S a X. V případě sedanu Model S dostanou zákazníci za cenu od 76 000 dolarů (cca 1,69 mil. Kč) vůz schopný ujet na jedno nabití cca 416 kilometrů, přičemž akceleraci z 0 na 96 km/h zvládá za skvělých 4.2 sekundy a maximální rychlost dosahuje 225 km/h.
U SUV Model X si zákazníci musí za základní model připlatit. Za cenu od 82 000 dolarů mají stále ještě možnost pořídit vůz schopný ujet na jedno nabití cca 381 km, přičemž akceleraci z 0 na 96 km/h zvládá za 4.9 sekundy a maximální rychlost se pohybuje okolo 209 km/h.
Zprávy o stažení variant 75D z výroby by však nemusely být tak špatné, jak se zdá. Jak totiž upozornil web Engadget, Elon Musk kladně odpověděl na jeden z komentářů, který se ptá, zda Tesla končí s označováním modelů podle kapacity jejich baterií.
Starting on Monday, Tesla will no longer be taking orders for the 75 kWh version of the Model S & X. If you’d like that version, please order by Sunday night at https://t.co/46TXqRJ3C1
— Elon Musk (@elonmusk) 9. ledna 2019
Yes
— Elon Musk (@elonmusk) 9. ledna 2019
Pokud jsme tedy Muskovu odpověď pochopili správně, pak bychom se brzy měli dočkat přejmenování Modelů S a X ve stejném stylu, jaký můžeme vidět u Modelu 3. Namísto číselného označení, odkazujícího na kapacity baterie, se tak nejspíš dočkáme variant jako Mid Range, Long Range nebo Performance.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.