Automobilka Tesla se chystá koncem tohoto týdne stáhnout z trhu nejdostupnější zástupce modelových řad Model S a Model X, jak prostřednictvím Twitteru upozornil Elon Musk, Kromě toho také prozradil, že se chystají změny v pojmenování zbylých modelů na trhu.
Elon Musk varoval zájemce o pořízení základních modelů Tesla Model S 75D a Model X 75D, že se jim krátí čas k uzavření objednávek. Již 14. ledna totiž zmizí tato dvojice z nabídky a zájemci by tak měli své objednávky odeslat nejpozději v neděli v noci.
Zpráva přitom podle webu Carscoops způsobila jistou paniku, neboť varianty s označením 75D reprezentují finančně nejdostupnější zástupce z řady Model S a X. V případě sedanu Model S dostanou zákazníci za cenu od 76 000 dolarů (cca 1,69 mil. Kč) vůz schopný ujet na jedno nabití cca 416 kilometrů, přičemž akceleraci z 0 na 96 km/h zvládá za skvělých 4.2 sekundy a maximální rychlost dosahuje 225 km/h.
U SUV Model X si zákazníci musí za základní model připlatit. Za cenu od 82 000 dolarů mají stále ještě možnost pořídit vůz schopný ujet na jedno nabití cca 381 km, přičemž akceleraci z 0 na 96 km/h zvládá za 4.9 sekundy a maximální rychlost se pohybuje okolo 209 km/h.
Zprávy o stažení variant 75D z výroby by však nemusely být tak špatné, jak se zdá. Jak totiž upozornil web Engadget, Elon Musk kladně odpověděl na jeden z komentářů, který se ptá, zda Tesla končí s označováním modelů podle kapacity jejich baterií.
Starting on Monday, Tesla will no longer be taking orders for the 75 kWh version of the Model S & X. If you’d like that version, please order by Sunday night at https://t.co/46TXqRJ3C1
— Elon Musk (@elonmusk) 9. ledna 2019
Yes
— Elon Musk (@elonmusk) 9. ledna 2019
Pokud jsme tedy Muskovu odpověď pochopili správně, pak bychom se brzy měli dočkat přejmenování Modelů S a X ve stejném stylu, jaký můžeme vidět u Modelu 3. Namísto číselného označení, odkazujícího na kapacity baterie, se tak nejspíš dočkáme variant jako Mid Range, Long Range nebo Performance.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.