Oficiální premiéra nové generace Toyoty Supra sice byla naplánována až na autosalon v Detroitu, mexické zastoupení automobilky však omylem zveřejnilo první oficiální záběry již včera a my se tak konečně můžeme pokochat Suprou v celé její kráse. Tak jak se vám líbí?
Autosalon v americkém Detroitu má sice začít již za pár dnů, mexické zastoupení automobilky však zřejmě čekání nevydrželo a omylem publikovalo příspěvek na Twitteru, kde je možné vůbec poprvé vidět záběry nového vozu v pohybu a bez maskování.
Nelze říci, že by nás design vozu nějak zásadně šokoval, ostatně automobilka již dříve publikovala některé zajímavé detaily a již dříve se objevily podobné úniky neoficiálních materiálů z Japonska. Nyní však máme vůbec první příležitost vidět vůz na oficiálních snímcích a to v celé kráse.
Zastoupení automobilky si svou chybu (bohužel pro nás) poměrně rychle uvědomilo a příspěvek z Twitteru smazalo. Díky pohotovosti Jalopniku se však podařilo vytvořit ze záznamu několik fotek a animací, které jsou k vidění přímo na webu Jalopniku. Později se nám pak dokonce podařilo najít celý záznam i na YouTube.
Jak už všichni dobře víme, nová generace Toyoty Supra, interním označením A90, vznikala ve spolupráci s BMW. Po vývoji platformy a sdílení některých technických řešení se však obě automobilky vydaly vlastní cestou a mezi chování nové generace BMW Z4 a Toyotou Supra se dají čekat podstatné rozdíly.
Co se samotného designu vozu týče, jeho přední část, která působí agresivně a dynamicky, odkazuje na koncept Toyota FT-1. Při bočním pohledu pak můžeme vidět tradiční siluetu sportovních vozů s dlouhou kapotou a dynamickými rysy.
Vůbec nejpůsobivější je však pohled zezadu. Na střeše lze vidět dvojici bublin nad posádkou, víko kufru zdobí výrazný spoiler a zadní světla se zajímavým světelným podpisem jsou krásně začleněna do karoserie a navazují na prolis, který bude pravděpodobně výdechem od brzd. Ve spodní části je pak umístěn černě lakovaný difuzor s dvojicí výrazných koncovek výfuku.
Pouze se tak tedy potvrzuje, že nová Supra bude právem jednou z nejočekávanějších hvězd letošního autosalonu v Detroitu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?