Oficiální premiéra nové generace Toyoty Supra sice byla naplánována až na autosalon v Detroitu, mexické zastoupení automobilky však omylem zveřejnilo první oficiální záběry již včera a my se tak konečně můžeme pokochat Suprou v celé její kráse. Tak jak se vám líbí?
Autosalon v americkém Detroitu má sice začít již za pár dnů, mexické zastoupení automobilky však zřejmě čekání nevydrželo a omylem publikovalo příspěvek na Twitteru, kde je možné vůbec poprvé vidět záběry nového vozu v pohybu a bez maskování.
Nelze říci, že by nás design vozu nějak zásadně šokoval, ostatně automobilka již dříve publikovala některé zajímavé detaily a již dříve se objevily podobné úniky neoficiálních materiálů z Japonska. Nyní však máme vůbec první příležitost vidět vůz na oficiálních snímcích a to v celé kráse.
Zastoupení automobilky si svou chybu (bohužel pro nás) poměrně rychle uvědomilo a příspěvek z Twitteru smazalo. Díky pohotovosti Jalopniku se však podařilo vytvořit ze záznamu několik fotek a animací, které jsou k vidění přímo na webu Jalopniku. Později se nám pak dokonce podařilo najít celý záznam i na YouTube.
Jak už všichni dobře víme, nová generace Toyoty Supra, interním označením A90, vznikala ve spolupráci s BMW. Po vývoji platformy a sdílení některých technických řešení se však obě automobilky vydaly vlastní cestou a mezi chování nové generace BMW Z4 a Toyotou Supra se dají čekat podstatné rozdíly.
Co se samotného designu vozu týče, jeho přední část, která působí agresivně a dynamicky, odkazuje na koncept Toyota FT-1. Při bočním pohledu pak můžeme vidět tradiční siluetu sportovních vozů s dlouhou kapotou a dynamickými rysy.
Vůbec nejpůsobivější je však pohled zezadu. Na střeše lze vidět dvojici bublin nad posádkou, víko kufru zdobí výrazný spoiler a zadní světla se zajímavým světelným podpisem jsou krásně začleněna do karoserie a navazují na prolis, který bude pravděpodobně výdechem od brzd. Ve spodní části je pak umístěn černě lakovaný difuzor s dvojicí výrazných koncovek výfuku.
Pouze se tak tedy potvrzuje, že nová Supra bude právem jednou z nejočekávanějších hvězd letošního autosalonu v Detroitu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?