Naftová Honda Civic s automatem? Revoluční kombinace nabízí spotřebu 4,1 l/100 km

Honda Civic desáté generace přichází na náš trh. | foto: Honda

Vylepšený a ekonomický model Honda Civic s 1,6litrovým vznětovým motorem i-DTEC je nyní dostupný s devítistupňovou automatickou převodovkou, která vyniká působivou plynulostí řazení a přispívá k oficiální průměrné spotřebě 4,1 l / 100 km, a to u všech výbav a u jak čtyřdveřového sedanu tak i pětidvéřového hatchbacku. Je to vůbec poprvé, kdy je u vozu Civic k dispozici vznětový motor v kombinaci s automatickou převodovkou.

Devítistupňová převodovka má široké rozpětí převodů a vynikající účinnost: velmi nízký převodový poměr prvního stupně zajišťuje plynulý a intenzivní rozjezd, zatímco vysoký převodový poměr umožňuje nižší otáčky motoru při cestovní rychlosti a přispívá tak k nižší spotřebě paliva i nižší hladině hluku.

1,6-litrový vznětový motor i-DTEC s automatickou převodovkou přináší intenzivní zážitek z jízdy ve spojení s účinností a špičkovým poměrem výkonu a spotřeby při srovnání s modely s automatickou převodovkou ve stejné třídě.

Motor dosahuje maximální výkon 120 k (88 kW) při otáčkách 4 000 ot./min. a točivým moment 300 Nm při 2000 ot/min S tímto motorem ve spojení s devítistupňovou automatickou převodovkou vůz Civic dokáže zrychlit z nuly na 100 km/h za 11 sekund a dosahuje maximální rychlost 200 km/h.

Podle kombinovaného cyklu revidované zkoušky NEDC dosáhl nový vůz Civic s 1,6litrovým motorem i-DTEC kromě vynikající úspornosti také nízké hodnoty emisí CO2 108 g/km (čtyřdveřová verze) a 109 g/km (pětidveřová verze).

Díky rozpětí převodových poměrů umožňuje automatická převodovka plynulé řazení a lineární akceleraci napříč převodovými stupni. V závislosti na otáčkách motoru a sešlápnutí plynového pedálu převodovka vedle podřazování o jeden a dva stupně dokáže také „přeskakovat“ stupně a reagovat rychleji, např. podřadit z 9. na 5. nebo ze 7. na 4. převodový stupeň.

Nový 1,6-litrový motor Honda i-DTEC je osazen kovanými ocelovými písty, které snižují ztráty chlazení a byla u něj použita metoda „super plateau“ honování, která ještě více snižuje úroveň tření mezi písty a vložkami válců, umožňuje hladký chod pístů a zlepšuje dlouhodobou životnost motoru.

Honda Civic desáté generace přichází na náš trh. | foto: Honda

Vylepšené turbodmychadlo vyniká vysoce účinnou konstrukcí s proměnlivou geometrií lopatek a jeho rychlost otáčení je přesně řízena elektronikou vozidla. Minimalizuje se tak zpoždění turbokompresoru a je zajištěna optimální kombinace tahu při nízkých až středních otáčkách a vysokém výkonu. Díky nové konstrukci kompresoru v turbodmychadle je energetická ztráta systému oproti předchozímu motoru i-DTEC nižší. Všechna tato vylepšení přispívají k lepší spotřebě paliva oproti předchozí generaci pohonné jednotky i-DTEC.

Motor i-DTEC o obsahu 1,6 litrů společnosti Honda je jeden z prvních, který má být k ověření hladiny emisí NOx a částic oficiálně testován prostřednictvím zkoušky RDE (Real Driving Emission). Vznětové hnací ústrojí je vybaveno novým systémem s akumulačním katalyzátorem (NSC) s vyšší hustotou článků, což umožňuje rychlejší přeměnu a snížení emisí. Filtr pevných částic s tenkou vrstvou stříbra díky kratší tvorbě tepla dále zlepšuje účinnost spalování částic a prodlužuje životnost výfukových součástí.

Pětidveřový hatchback Civic je montován v závodě Honda of the UK Manufacturing v britském Swindonu a čtyřdveřový sedan Civic pro evropské trhy se nadále vyrábí v Turecku. Vůz Civic s 1,6litrovým motorem i-DTEC a automatickou převodovkou bude dostupný ve čtyřdveřové i pětidveřové verzi a objednávky jsou přijímány již nyní.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy