Pokud se podíváme na nabídky automobilek, většinou se setkáme s modely známých jmen, které můžeme potkávat na silnicích již v několika generacích. Který z těchto modelů však patří k těm nejstarším? Odkud pochází a kam až sahají jeho kořeny? Přesně na to jsme se dnes rozhodli podívat a jsme si celkem jisté, že odpověď vás překvapí. Ty nejstarší modely totiž nepochází od těch nejstarších automobilek.
Hledat vůbec nejstarší model s neustále pokračující výrobou ovšem není nic snadného. Ty nejstarší kousky totiž pochází z meziválečného období a za svou kariéru si kromě změny techniky prošly i změnami značek. Některé notoricky známé modely pak bylo nutné vyškrtnout kvůli častým změnám názvů nebo dlouhodobě přerušené výrobě.
Na problémy s názvem doplatil například Jeep Willys, který se v podstatě vyrábí dodnes - ovšem už jako Wrangler. Problémy s jménem a dlouhodobým přerušením výroby pak ze seznamu vyškrtly i notoricky známého Brouka, který se de facto poprvé objevil již před válkou.
5. Chevrolet Corvette - 1953
Ryze sportovní model mezi nejdéle vyráběnými automobily světa? Není žádným tajemstvím, že Corvetta měla několikrát namále. Její věrní fanoušci však automobilku vždy přesvědčily k produkci dalšího modelu a i dnes se vůz těší obrovské oblibě a budoucnost má téměř jistou.
4. Toyota Land Cruiser - 1951
Základy modelu Land Cruiser bychom našli v armádním vozidle, které bylo inspirováno legendo jménem Jeep. Z armádního vozidla však Toyota postupem let udělala model, který kromě dobrodruhů dokázal zaujmout i běžné rodiny.
Z Land Cruiseru se tak stal ohromný a poměrně luxusní kočár, který si i přes civilizovanou tvář zachoval skvělou techniku, spolehlivost a ohromnou prostupnost terénem. Není proto divu, že se často ocitá v roli doprovodného vozidla různých expedic a s drobnými úpravami ho používají i různé armády světa.
3. Ford F-Series - 1948
Chtělo by se říci, že pickupy ze série Ford F jsou vlastně esencí USA. Modely s označením F-1, F-2 a F-3 nahrazovaly menší pick-upy, které automobilka stavěla na platformě tradičních automobilů. S druhou generací se pak objevilo značení známé až dodnes (F-150, F-250, atd.).
Pickupy a malé náklaďáky ze série Ford F-Series jsou naprosto univerzálním strojem, na jehož základech může být postaveno cokoliv - od cestovatelských speciálů až po armádní speciály. Není tak divu, že se jedná i o nejprodávanější model z portfolia Fordu s ročním prodejem atakujícím milion kusů.
2. Morgan 4/4 - 1936
Automobily se sice rodily na starém kontinentu, mezi pět nejstarších se však dostal pouze jeden - i když tedy hned na 2. místo. Na Morganu 4/4 však jeho stáří snadno poznáte, neboť se za těch několik desetiletí prakticky vůbec nezměnil.
Jeho šasi už je sice vyráběno z ocele, ovšem jeho rám je stále ručně vyráběn ze dřeva. A teď si zkuste představit jak staré modely už mohla společnost Morgan mít, kdyby mezi lety 1909-1936 nevyráběla jen tříkolky.
1. Chevrolet Suburban - 1933
Pro někoho to bude nejspíš překvapením, ovšem nejstarším vyráběným automobilem světa je Chevrolet Suburban. Ačkoliv v roce 1933 začínal spíše jako užitkové vozidlo, respektive velký kombík postavený na rámu náklaďáku, postupně se vyvinul v civilizovaný model.
Tedy alespoň vzhledem. Svými rozměry se totiž Suburban stále řadí k těm největším SUV na amerických silnicích. Jeho interiér tak mnohdy nabízí místo až pro 8 cestujících a pod kapotou bývá ukryt tradiční osmiválec.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.