Pokud se podíváme na nabídky automobilek, většinou se setkáme s modely známých jmen, které můžeme potkávat na silnicích již v několika generacích. Který z těchto modelů však patří k těm nejstarším? Odkud pochází a kam až sahají jeho kořeny? Přesně na to jsme se dnes rozhodli podívat a jsme si celkem jisté, že odpověď vás překvapí. Ty nejstarší modely totiž nepochází od těch nejstarších automobilek.
Hledat vůbec nejstarší model s neustále pokračující výrobou ovšem není nic snadného. Ty nejstarší kousky totiž pochází z meziválečného období a za svou kariéru si kromě změny techniky prošly i změnami značek. Některé notoricky známé modely pak bylo nutné vyškrtnout kvůli častým změnám názvů nebo dlouhodobě přerušené výrobě.
Na problémy s názvem doplatil například Jeep Willys, který se v podstatě vyrábí dodnes - ovšem už jako Wrangler. Problémy s jménem a dlouhodobým přerušením výroby pak ze seznamu vyškrtly i notoricky známého Brouka, který se de facto poprvé objevil již před válkou.
5. Chevrolet Corvette - 1953
Ryze sportovní model mezi nejdéle vyráběnými automobily světa? Není žádným tajemstvím, že Corvetta měla několikrát namále. Její věrní fanoušci však automobilku vždy přesvědčily k produkci dalšího modelu a i dnes se vůz těší obrovské oblibě a budoucnost má téměř jistou.
4. Toyota Land Cruiser - 1951
Základy modelu Land Cruiser bychom našli v armádním vozidle, které bylo inspirováno legendo jménem Jeep. Z armádního vozidla však Toyota postupem let udělala model, který kromě dobrodruhů dokázal zaujmout i běžné rodiny.
Z Land Cruiseru se tak stal ohromný a poměrně luxusní kočár, který si i přes civilizovanou tvář zachoval skvělou techniku, spolehlivost a ohromnou prostupnost terénem. Není proto divu, že se často ocitá v roli doprovodného vozidla různých expedic a s drobnými úpravami ho používají i různé armády světa.
3. Ford F-Series - 1948
Chtělo by se říci, že pickupy ze série Ford F jsou vlastně esencí USA. Modely s označením F-1, F-2 a F-3 nahrazovaly menší pick-upy, které automobilka stavěla na platformě tradičních automobilů. S druhou generací se pak objevilo značení známé až dodnes (F-150, F-250, atd.).
Pickupy a malé náklaďáky ze série Ford F-Series jsou naprosto univerzálním strojem, na jehož základech může být postaveno cokoliv - od cestovatelských speciálů až po armádní speciály. Není tak divu, že se jedná i o nejprodávanější model z portfolia Fordu s ročním prodejem atakujícím milion kusů.
2. Morgan 4/4 - 1936
Automobily se sice rodily na starém kontinentu, mezi pět nejstarších se však dostal pouze jeden - i když tedy hned na 2. místo. Na Morganu 4/4 však jeho stáří snadno poznáte, neboť se za těch několik desetiletí prakticky vůbec nezměnil.
Jeho šasi už je sice vyráběno z ocele, ovšem jeho rám je stále ručně vyráběn ze dřeva. A teď si zkuste představit jak staré modely už mohla společnost Morgan mít, kdyby mezi lety 1909-1936 nevyráběla jen tříkolky.
1. Chevrolet Suburban - 1933
Pro někoho to bude nejspíš překvapením, ovšem nejstarším vyráběným automobilem světa je Chevrolet Suburban. Ačkoliv v roce 1933 začínal spíše jako užitkové vozidlo, respektive velký kombík postavený na rámu náklaďáku, postupně se vyvinul v civilizovaný model.
Tedy alespoň vzhledem. Svými rozměry se totiž Suburban stále řadí k těm největším SUV na amerických silnicích. Jeho interiér tak mnohdy nabízí místo až pro 8 cestujících a pod kapotou bývá ukryt tradiční osmiválec.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?