Pokud se podíváme na nabídky automobilek, většinou se setkáme s modely známých jmen, které můžeme potkávat na silnicích již v několika generacích. Který z těchto modelů však patří k těm nejstarším? Odkud pochází a kam až sahají jeho kořeny? Přesně na to jsme se dnes rozhodli podívat a jsme si celkem jisté, že odpověď vás překvapí. Ty nejstarší modely totiž nepochází od těch nejstarších automobilek.
Hledat vůbec nejstarší model s neustále pokračující výrobou ovšem není nic snadného. Ty nejstarší kousky totiž pochází z meziválečného období a za svou kariéru si kromě změny techniky prošly i změnami značek. Některé notoricky známé modely pak bylo nutné vyškrtnout kvůli častým změnám názvů nebo dlouhodobě přerušené výrobě.
Na problémy s názvem doplatil například Jeep Willys, který se v podstatě vyrábí dodnes - ovšem už jako Wrangler. Problémy s jménem a dlouhodobým přerušením výroby pak ze seznamu vyškrtly i notoricky známého Brouka, který se de facto poprvé objevil již před válkou.
5. Chevrolet Corvette - 1953
Ryze sportovní model mezi nejdéle vyráběnými automobily světa? Není žádným tajemstvím, že Corvetta měla několikrát namále. Její věrní fanoušci však automobilku vždy přesvědčily k produkci dalšího modelu a i dnes se vůz těší obrovské oblibě a budoucnost má téměř jistou.
4. Toyota Land Cruiser - 1951
Základy modelu Land Cruiser bychom našli v armádním vozidle, které bylo inspirováno legendo jménem Jeep. Z armádního vozidla však Toyota postupem let udělala model, který kromě dobrodruhů dokázal zaujmout i běžné rodiny.
Z Land Cruiseru se tak stal ohromný a poměrně luxusní kočár, který si i přes civilizovanou tvář zachoval skvělou techniku, spolehlivost a ohromnou prostupnost terénem. Není proto divu, že se často ocitá v roli doprovodného vozidla různých expedic a s drobnými úpravami ho používají i různé armády světa.
3. Ford F-Series - 1948
Chtělo by se říci, že pickupy ze série Ford F jsou vlastně esencí USA. Modely s označením F-1, F-2 a F-3 nahrazovaly menší pick-upy, které automobilka stavěla na platformě tradičních automobilů. S druhou generací se pak objevilo značení známé až dodnes (F-150, F-250, atd.).
Pickupy a malé náklaďáky ze série Ford F-Series jsou naprosto univerzálním strojem, na jehož základech může být postaveno cokoliv - od cestovatelských speciálů až po armádní speciály. Není tak divu, že se jedná i o nejprodávanější model z portfolia Fordu s ročním prodejem atakujícím milion kusů.
2. Morgan 4/4 - 1936
Automobily se sice rodily na starém kontinentu, mezi pět nejstarších se však dostal pouze jeden - i když tedy hned na 2. místo. Na Morganu 4/4 však jeho stáří snadno poznáte, neboť se za těch několik desetiletí prakticky vůbec nezměnil.
Jeho šasi už je sice vyráběno z ocele, ovšem jeho rám je stále ručně vyráběn ze dřeva. A teď si zkuste představit jak staré modely už mohla společnost Morgan mít, kdyby mezi lety 1909-1936 nevyráběla jen tříkolky.
1. Chevrolet Suburban - 1933
Pro někoho to bude nejspíš překvapením, ovšem nejstarším vyráběným automobilem světa je Chevrolet Suburban. Ačkoliv v roce 1933 začínal spíše jako užitkové vozidlo, respektive velký kombík postavený na rámu náklaďáku, postupně se vyvinul v civilizovaný model.
Tedy alespoň vzhledem. Svými rozměry se totiž Suburban stále řadí k těm největším SUV na amerických silnicích. Jeho interiér tak mnohdy nabízí místo až pro 8 cestujících a pod kapotou bývá ukryt tradiční osmiválec.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.