Prototypy nového BMW X5 musí obstát nejen ve všech klimatických zónách Země, ale musí si také poradit se všemi druhy povrchů. Nově navržený podvozek musí všude prokázat své kvality.
Před téměř dvěma desítkami let první generace BMW X5 založila zcela nový segment Sports Avtivity Vehicle, vznikl tehdy první automobil s pohonem všech kol, který dokázal svým řidičům poskytnout pro značku BMW typickou radost z jízdy na zatáčkovitých silnicích, stejně jako při dlouhých cestách na dálnicích. Ve čtvrté generaci tohoto vozu jsou jeho univerzálnost a komplex vlastností posunuty na dosud nepoznanou úroveň.
Tento posun je zajištěn zcela novými podvozkovými systémy, které ještě nikdy dříve nebyly v žádném modelu BMW X použity a současně jsou unikátní také v rámci konkurence. Například nový off-roadový paket nabídne působivou kombinaci nejvyššího možného komfortu na silnicích s možnostmi dokonalého přizpůsobení konkrétnímu povrchu. Ať už jede ve sněhu, v písku, kamenitou cestou nebo na šotolinovém povrchu, nové BMW X5 má vždy připravenu optimální kombinaci nastavení hnacího ústrojí i podvozku.
Prototypy ověřily schopnosti akcelerace, zatáčení a brzdění v zimním testovacím centru ve Švédském Arjeplogu, na šotolinových cestách v Jihoafrické republice, stejně jako v pouštních dunách v USA. Automobily byly vystaveny jak maximálnímu chladu, tak horkům. Nové BMW X5 se vypořádalo s extrémně suchým horským prostředím, s vysokou vlhkostí tropů a nástrahami bahnitých cest.
Komplexní testy jízdní dynamiky jsou prováděny v testovacím centru BMW Miramas v jižní Francii, na vysokorychlostním okruhu Talladega v americkém státě Alabama, stejně jako na závodním okruhu Nürburgring na severu Německa. Zde získané informace a zkušenosti potvrzují, že nové BMW X5 především zásluhou Adaptivního M podvozku Professional a vůbec poprvé dodávaného integrálního aktivního řízení splňuje nejvyšší standardy kladené na agilitu, přesnost reakcí a komfort.