Italská automobilka Ferrari se dnes pochlubila novým modelem SP38, který je naprosto jedinečným dílem z produkce divize Special Projects. Jeho základem se stalo Ferrari 488 GTB a šťastný majitel si ho převezme 26. května na akci Villa d’Este. Zde se také vůz ukáže v plné kráse a s kompletními specifikacemi. A co už o něm víme teď?
Nové Ferrari SP38 má sice vycházet z modelu 488, ovšem toho si na první pohled všimne nejspíš jen málokdo. Celkové pojetí nového modelu je totiž podstatně odvážnější, poutavější, futurističtější a agresivnější. Na první pohled může dokonce působit spíše jako nový koncept, než jako nový silniční model.
Obrovskou změnou oproti modelu 488 jsou světlomety, které se výrazně smrskly a jejich tvar vkusně doplňuje agresivní křivky nové masky, která kombinuje lakovanou karoserii s odhaleným karbonem. Z bočního pohledu vynikají zejména výrazné karbonové prahy a ostře řezané linie střechy. Agresivnímu vzezření vozu dopomáhají i menší okna a hvězdicové disky.
Zřejmě nejvýraznější je záď vozu, která v sobě kombinuje italskou eleganci s dravostí. Klasické zadní sklo nahradila žaluzie, jejíž příčky jsou lakovány v barvě karoserie. Přepracovány byly i zadní světlomety a koncovky výfuku, které vykukují z nárazníku poměrně vysoko a blízko středu vozu.
Exteriér je tedy kompletně a hodně výrazně přepracován, ovšem interiér zůstal našim zrakům zatím ukrytý. Už z pohledu na čalouněnou palubní desku je však jasné, že i tady se designéři pořádně vyřádili.
Technické parametry vozu bohužel nejsou známy a na jejich odhalení si budeme muset počkat až do oficiální premiéry. Pokud bychom však zůstali u parametrů standardní 488 GTB, pak se nový majitel může těšit na 3.9 litrový twin-turbo motor V8 o výkonu 661 koní.
Řada zahraničních komentátorů však očekává, že technika pod kapotou také prošla patřičnou evolucí. Dynamickému vozu by tak spíš slušela pohonná jednotka naladěná blíže k okruhovému modelu Pista, což by znamenalo cca 710 koní.
To jsou ovšem jen spekulace, kterým učiní přítrž až oficiální premiéra, která se uskuteční 26. května na akci Villa d’Este.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?