Italská automobilka Ferrari se dnes pochlubila novým modelem SP38, který je naprosto jedinečným dílem z produkce divize Special Projects. Jeho základem se stalo Ferrari 488 GTB a šťastný majitel si ho převezme 26. května na akci Villa d’Este. Zde se také vůz ukáže v plné kráse a s kompletními specifikacemi. A co už o něm víme teď?
Nové Ferrari SP38 má sice vycházet z modelu 488, ovšem toho si na první pohled všimne nejspíš jen málokdo. Celkové pojetí nového modelu je totiž podstatně odvážnější, poutavější, futurističtější a agresivnější. Na první pohled může dokonce působit spíše jako nový koncept, než jako nový silniční model.
Obrovskou změnou oproti modelu 488 jsou světlomety, které se výrazně smrskly a jejich tvar vkusně doplňuje agresivní křivky nové masky, která kombinuje lakovanou karoserii s odhaleným karbonem. Z bočního pohledu vynikají zejména výrazné karbonové prahy a ostře řezané linie střechy. Agresivnímu vzezření vozu dopomáhají i menší okna a hvězdicové disky.
Zřejmě nejvýraznější je záď vozu, která v sobě kombinuje italskou eleganci s dravostí. Klasické zadní sklo nahradila žaluzie, jejíž příčky jsou lakovány v barvě karoserie. Přepracovány byly i zadní světlomety a koncovky výfuku, které vykukují z nárazníku poměrně vysoko a blízko středu vozu.
Exteriér je tedy kompletně a hodně výrazně přepracován, ovšem interiér zůstal našim zrakům zatím ukrytý. Už z pohledu na čalouněnou palubní desku je však jasné, že i tady se designéři pořádně vyřádili.
Technické parametry vozu bohužel nejsou známy a na jejich odhalení si budeme muset počkat až do oficiální premiéry. Pokud bychom však zůstali u parametrů standardní 488 GTB, pak se nový majitel může těšit na 3.9 litrový twin-turbo motor V8 o výkonu 661 koní.
Řada zahraničních komentátorů však očekává, že technika pod kapotou také prošla patřičnou evolucí. Dynamickému vozu by tak spíš slušela pohonná jednotka naladěná blíže k okruhovému modelu Pista, což by znamenalo cca 710 koní.
To jsou ovšem jen spekulace, kterým učiní přítrž až oficiální premiéra, která se uskuteční 26. května na akci Villa d’Este.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.