Italská automobilka Ferrari se dnes pochlubila novým modelem SP38, který je naprosto jedinečným dílem z produkce divize Special Projects. Jeho základem se stalo Ferrari 488 GTB a šťastný majitel si ho převezme 26. května na akci Villa d’Este. Zde se také vůz ukáže v plné kráse a s kompletními specifikacemi. A co už o něm víme teď?
Nové Ferrari SP38 má sice vycházet z modelu 488, ovšem toho si na první pohled všimne nejspíš jen málokdo. Celkové pojetí nového modelu je totiž podstatně odvážnější, poutavější, futurističtější a agresivnější. Na první pohled může dokonce působit spíše jako nový koncept, než jako nový silniční model.
Obrovskou změnou oproti modelu 488 jsou světlomety, které se výrazně smrskly a jejich tvar vkusně doplňuje agresivní křivky nové masky, která kombinuje lakovanou karoserii s odhaleným karbonem. Z bočního pohledu vynikají zejména výrazné karbonové prahy a ostře řezané linie střechy. Agresivnímu vzezření vozu dopomáhají i menší okna a hvězdicové disky.
Zřejmě nejvýraznější je záď vozu, která v sobě kombinuje italskou eleganci s dravostí. Klasické zadní sklo nahradila žaluzie, jejíž příčky jsou lakovány v barvě karoserie. Přepracovány byly i zadní světlomety a koncovky výfuku, které vykukují z nárazníku poměrně vysoko a blízko středu vozu.
Exteriér je tedy kompletně a hodně výrazně přepracován, ovšem interiér zůstal našim zrakům zatím ukrytý. Už z pohledu na čalouněnou palubní desku je však jasné, že i tady se designéři pořádně vyřádili.
Technické parametry vozu bohužel nejsou známy a na jejich odhalení si budeme muset počkat až do oficiální premiéry. Pokud bychom však zůstali u parametrů standardní 488 GTB, pak se nový majitel může těšit na 3.9 litrový twin-turbo motor V8 o výkonu 661 koní.
Řada zahraničních komentátorů však očekává, že technika pod kapotou také prošla patřičnou evolucí. Dynamickému vozu by tak spíš slušela pohonná jednotka naladěná blíže k okruhovému modelu Pista, což by znamenalo cca 710 koní.
To jsou ovšem jen spekulace, kterým učiní přítrž až oficiální premiéra, která se uskuteční 26. května na akci Villa d’Este.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.