Italská automobilka Ferrari se dnes pochlubila novým modelem SP38, který je naprosto jedinečným dílem z produkce divize Special Projects. Jeho základem se stalo Ferrari 488 GTB a šťastný majitel si ho převezme 26. května na akci Villa d’Este. Zde se také vůz ukáže v plné kráse a s kompletními specifikacemi. A co už o něm víme teď?
Nové Ferrari SP38 má sice vycházet z modelu 488, ovšem toho si na první pohled všimne nejspíš jen málokdo. Celkové pojetí nového modelu je totiž podstatně odvážnější, poutavější, futurističtější a agresivnější. Na první pohled může dokonce působit spíše jako nový koncept, než jako nový silniční model.
Obrovskou změnou oproti modelu 488 jsou světlomety, které se výrazně smrskly a jejich tvar vkusně doplňuje agresivní křivky nové masky, která kombinuje lakovanou karoserii s odhaleným karbonem. Z bočního pohledu vynikají zejména výrazné karbonové prahy a ostře řezané linie střechy. Agresivnímu vzezření vozu dopomáhají i menší okna a hvězdicové disky.
Zřejmě nejvýraznější je záď vozu, která v sobě kombinuje italskou eleganci s dravostí. Klasické zadní sklo nahradila žaluzie, jejíž příčky jsou lakovány v barvě karoserie. Přepracovány byly i zadní světlomety a koncovky výfuku, které vykukují z nárazníku poměrně vysoko a blízko středu vozu.
Exteriér je tedy kompletně a hodně výrazně přepracován, ovšem interiér zůstal našim zrakům zatím ukrytý. Už z pohledu na čalouněnou palubní desku je však jasné, že i tady se designéři pořádně vyřádili.
Technické parametry vozu bohužel nejsou známy a na jejich odhalení si budeme muset počkat až do oficiální premiéry. Pokud bychom však zůstali u parametrů standardní 488 GTB, pak se nový majitel může těšit na 3.9 litrový twin-turbo motor V8 o výkonu 661 koní.
Řada zahraničních komentátorů však očekává, že technika pod kapotou také prošla patřičnou evolucí. Dynamickému vozu by tak spíš slušela pohonná jednotka naladěná blíže k okruhovému modelu Pista, což by znamenalo cca 710 koní.
To jsou ovšem jen spekulace, kterým učiní přítrž až oficiální premiéra, která se uskuteční 26. května na akci Villa d’Este.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.