Svět žasne nad maskovaným Ferrari. Tohoto testu se asi všichni báli

Hybridní Ferrari 488 GTB | foto: youtube.com

Na italské trati Fiorano, kde automobilka Ferrari testuje své nové modely, byl natočen nový typ staršího modelu 488, který se vymyká všem konvencím. Během akcelerace totiž tenhle model nevydává vůbec žádné zvuky, což jasně nahrává teoriím, že se díváme na první čistokrevný hybrid z Maranella.

Svatá trojice supersportovních vozidel McLaren P1, Porsche 918 a Ferrari LaFerrari nám už před časem dokázala, že kombinace motoru a elektromotoru pod kapotou nemusí sloužit jen ke zlepšení dojezdu či spotřeby, ale také může solidním způsobem navýšit výkon.

V případě automobilky Ferrari se však už delší dobu mluví o vývoji nové hybridní pohonné jednotky, která nebude využívat elektromotor jen k navýšení výkonu, ale zvládne s ním i celý vůz rozpohybovat. Použití takového motoru už bylo dříve potvrzeno pro SUV a nedávno bylo dokonce naznačeno, že tento typ motoru už se testuje. A tohle jsou pravděpodobně záběry jednoho z testů.

Maskované vozidlo, na které se díváme, je testovací platformou postavenou na základech Ferrari 488 GTB. Snímky tohoto vozu obletěly svět již před několika týdny a už tehdy se spekulovalo o hybridu. Záběry z testovací trati Fiorano, kde automobilka dlouhodobě testuje nové modely, však tyto teorie potvrzují.

Na krátkém videu toho sice není moc vidět, ale důležitější je fakt, že na něm hlavně není co slyšet. Ačkoliv se vůz rozjede, mikrofony kamery zachycují jen svist větru a zvuky přírody v okolí okruhu. Automobilka tak má podle všeho konečně hybrid, který na rozdíl od LaFerrari, dokáže rozpohybovat automobil pouze s využitím elektrické energie.

Naprosto tiché Ferrari 488 na testovací trati Fiorano | zdroj: youtube.com

Podle dřívějších spekulací by se hybridní motory tohoto typu měly dostat pod kapoty nových Ferrari zhruba od roku 2019. Tou dobou se totiž počítá, že automobilka překročí roční prodeje 10 000 automobilů. To je na jednu stranu skvělý úspěch, ovšem na druhou stranu to znamená přísnější emisní kritéria. 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy