Britské zastoupení automobilky Škoda přišlo s geniálně jednoduchým řešením, jak na dlouhých cestách utišit vaše hlasité či ukřičené děti. Příplatková výbava QuarrelKancel, která byla prezentována formou krátkého spotu již na začátku měsíce, vyvolala mezi zákazníky obrovský zájem. Máto ale jeden velký háček
Kříčící, dovádějící a hádající se děti na zadních sedačkách jsou noční můrou všech rodinných dovolených, na které se vydáváte autem. Britské zastoupení automobilky Škoda Auto však přišlo s geniálním vynálezem, který utrpení rodičů zmírní na minimum.
Nová příplatková výbava QuarrelKancel, která je dostupná pouze pro nové modely Škoda Karoq, obsahuje speciální reproduktory zabudované do hlavové opěrky, které dokáží generovat zvuk, jež spolehlivě zastíní křik dětí. Novinka může být aktivována buď manuálně skrze infotainment systém, nebo automaticky.
O vývoj systému se starali přední odborníci. Z oddělení Škoda Rodinné vztahy se na výzkumu podílel profesor Si Lence a vedoucí speciálních projektů Dr. April Fürst. „Abychom mohli vyvinout tuto technologii, najali jsme speciální Škoda kříčící tým - skupinku dobrovolníků, která měla za úkol vyřešit celosvětový problém všech rodičů," uvedl Lence.
„Testovali jsme přes 1000 rodin na vzdálenosti zhruba 10 000 mil (cca 16000 km) a zjistili jsme, že zvuk o hlasitosti 80 decibel, zhruba hlasitost vysavače, je pro rodiče tím nejhorším," dodal Fürst.
Na vývoji se podílela i společnost Canton, jejíž reproduktory neustále monitorují úroveň hluku v kabině a automaticky reagují. Jakmile dojde na reakci, zvláštní reproduktory generují unikátní zvukové vlny, které inteligentně blokují hluk. Rodiče na předních sedadlech tak nejsou rušeni a stále mohou vnímat běžné zvuky ze silnic, jako jsou například sirény.
Automobilka tak znovu potvrdila svou posedlost detailem co se "Simply-Clever" řešení týče. Je jen velkou škodou, že zprávy o této novince se objevily na 1. dubna. Ostatně i jména hlavních výzkumníků znějí poněkud podezřele. Škoda ale tímto vtípkem možná kápla na segment, ve kterém by se trocha toho výzkumu rozhodně vyplatila.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.