Britské zastoupení automobilky Škoda přišlo s geniálně jednoduchým řešením, jak na dlouhých cestách utišit vaše hlasité či ukřičené děti. Příplatková výbava QuarrelKancel, která byla prezentována formou krátkého spotu již na začátku měsíce, vyvolala mezi zákazníky obrovský zájem. Máto ale jeden velký háček
Kříčící, dovádějící a hádající se děti na zadních sedačkách jsou noční můrou všech rodinných dovolených, na které se vydáváte autem. Britské zastoupení automobilky Škoda Auto však přišlo s geniálním vynálezem, který utrpení rodičů zmírní na minimum.
Nová příplatková výbava QuarrelKancel, která je dostupná pouze pro nové modely Škoda Karoq, obsahuje speciální reproduktory zabudované do hlavové opěrky, které dokáží generovat zvuk, jež spolehlivě zastíní křik dětí. Novinka může být aktivována buď manuálně skrze infotainment systém, nebo automaticky.
O vývoj systému se starali přední odborníci. Z oddělení Škoda Rodinné vztahy se na výzkumu podílel profesor Si Lence a vedoucí speciálních projektů Dr. April Fürst. „Abychom mohli vyvinout tuto technologii, najali jsme speciální Škoda kříčící tým - skupinku dobrovolníků, která měla za úkol vyřešit celosvětový problém všech rodičů," uvedl Lence.
„Testovali jsme přes 1000 rodin na vzdálenosti zhruba 10 000 mil (cca 16000 km) a zjistili jsme, že zvuk o hlasitosti 80 decibel, zhruba hlasitost vysavače, je pro rodiče tím nejhorším," dodal Fürst.
Na vývoji se podílela i společnost Canton, jejíž reproduktory neustále monitorují úroveň hluku v kabině a automaticky reagují. Jakmile dojde na reakci, zvláštní reproduktory generují unikátní zvukové vlny, které inteligentně blokují hluk. Rodiče na předních sedadlech tak nejsou rušeni a stále mohou vnímat běžné zvuky ze silnic, jako jsou například sirény.
Automobilka tak znovu potvrdila svou posedlost detailem co se "Simply-Clever" řešení týče. Je jen velkou škodou, že zprávy o této novince se objevily na 1. dubna. Ostatně i jména hlavních výzkumníků znějí poněkud podezřele. Škoda ale tímto vtípkem možná kápla na segment, ve kterém by se trocha toho výzkumu rozhodně vyplatila.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?