Britské zastoupení automobilky Škoda přišlo s geniálně jednoduchým řešením, jak na dlouhých cestách utišit vaše hlasité či ukřičené děti. Příplatková výbava QuarrelKancel, která byla prezentována formou krátkého spotu již na začátku měsíce, vyvolala mezi zákazníky obrovský zájem. Máto ale jeden velký háček
Kříčící, dovádějící a hádající se děti na zadních sedačkách jsou noční můrou všech rodinných dovolených, na které se vydáváte autem. Britské zastoupení automobilky Škoda Auto však přišlo s geniálním vynálezem, který utrpení rodičů zmírní na minimum.
Nová příplatková výbava QuarrelKancel, která je dostupná pouze pro nové modely Škoda Karoq, obsahuje speciální reproduktory zabudované do hlavové opěrky, které dokáží generovat zvuk, jež spolehlivě zastíní křik dětí. Novinka může být aktivována buď manuálně skrze infotainment systém, nebo automaticky.
O vývoj systému se starali přední odborníci. Z oddělení Škoda Rodinné vztahy se na výzkumu podílel profesor Si Lence a vedoucí speciálních projektů Dr. April Fürst. „Abychom mohli vyvinout tuto technologii, najali jsme speciální Škoda kříčící tým - skupinku dobrovolníků, která měla za úkol vyřešit celosvětový problém všech rodičů," uvedl Lence.
„Testovali jsme přes 1000 rodin na vzdálenosti zhruba 10 000 mil (cca 16000 km) a zjistili jsme, že zvuk o hlasitosti 80 decibel, zhruba hlasitost vysavače, je pro rodiče tím nejhorším," dodal Fürst.
Na vývoji se podílela i společnost Canton, jejíž reproduktory neustále monitorují úroveň hluku v kabině a automaticky reagují. Jakmile dojde na reakci, zvláštní reproduktory generují unikátní zvukové vlny, které inteligentně blokují hluk. Rodiče na předních sedadlech tak nejsou rušeni a stále mohou vnímat běžné zvuky ze silnic, jako jsou například sirény.
Automobilka tak znovu potvrdila svou posedlost detailem co se "Simply-Clever" řešení týče. Je jen velkou škodou, že zprávy o této novince se objevily na 1. dubna. Ostatně i jména hlavních výzkumníků znějí poněkud podezřele. Škoda ale tímto vtípkem možná kápla na segment, ve kterém by se trocha toho výzkumu rozhodně vyplatila.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?