Co odhalila rozebraná Tesla Model 3? Němečtí technici byli naprosto ohromeni

Elektromobily Tesla Model 3 upevněné v letadle během stěhování z USA do Evropy | foto: autoevolution.com

Před pár týdny se na internetu objevily fotografie dvou elektromobilů Tesla Model 3, které si podle všeho objednala jedna z významných německých automobilek ke studiu. Oficiálně sice stále nevíme kdo za dovozem stál, nicméně na světlo už prosakují informace, kterých se technici dobrali.

Samotná praxe odkupu a studia konkurenčních vozidel není žádnou novinkou, již před pár měsíci jsme ostatně psali o tom, jak si automobilka Mercedes-Benz půjčila Teslu Model X, několikrát ji rozebrala a poté ji dala pořádně zabrat na okruhu. Tehdy se ale Mercedes dočkal poněkud nechtěné popularity.

Nový majitel dvou Modelů 3 se však chtěl jakýmkoliv problémům vyhnout, takže si oba elektromobily zakoupil v USA a nechal si je dovézt. Podle novin „Süddeutsche Zeitung„ však tato akce přišla nejmenovanou automobilku pěkně draho, neboť kvůli omezenému počtu Modelů 3 na trhu měl stát jeden elektromobil až 230 000 dolarů, tedy více než čtyřnásobek ceny průměrné Tesly Model 3.

Elektromobil pak měl být nejdříve vyzkoušen různými manažery, kteří se o něj střídali po 10 dnů, načež byl odeslán na dílnu, kde ho technici začali rozebírat. A jak na ně Tesla zapůsobila? Podle jednoho z techniků měl být každý systém a pod-systém podroben náročnému testování, jehož výsledky techniky doslova ohromily. „Kompaktní, rozšiřitelné, plně integrované, modulární, snadno přístupné, dobře chráněné, přijatelně nákladné a úchvatně propracované do nejmenšího detailu“ - tak zněl verdikt expertů, kteří Teslu rozebírali.

Navíc byli všichni ohromeni i výrazným minimalismem, který se táhne celým vozem: exteriérem, interiérem i pohonnou jednotkou. Tesla Model 3 totiž spoléhá na jeden motor, jeden převodový stupeň dopředu, jeden převodový stupeň dozadu, jeden pár poháněných kol a jeden chladící okruh pro celý systém.

Navzdory často kritizované kvalitě zpracování exteriéru se tak zdá, že co se techniky týče, je Tesla skutečně na vrcholu slávy oprávněně. Doufejme tedy, že se ji podaří překonat všechny výrobní obtíže a výroba Modelu 3 se opět naplno rozjede.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy