Automobilka Volvo po letech vzdorování nasedá na populární vlnu downsizingu a poprvé ve své 91-leté historii představí tříválcový motor. Jednotka o objemu 1.5 litru bude součástí plug-in hybridního pohonného systému a zákazníci si ji budou moci objednat pod kapotu modelu XC40.
Motor s přímým vstřikováním benzínu, který nese označení T3, si automobilka vyvinula sama a vyrábět ho bude na stejné výrobní lince, jako ostatní čtyřválcové benzínové a dieselové jednotky. Narozdíl od nich se však zájemci budou muset smířit prozatím jen s manuální šestistupňovou převodovkou.
V této konfiguraci vyjde XC40 T3 ve Velké Británii na cenu od 27 905 liber, tedy od cca 797 000 Kč. Pokud si ale zákazníci budou chtít počkat do roku 2019, budou si moci připlatit i za osmirychlostní automatickou převodovku.
Zájemci o XC40 si na českém trhu mohou vybrat zatím ze dvou výbav: Momentum od 1 066 000 Kč a R-design od 1 170 000 Kč. K dispozici jsou jim pak dvě pohonné jednotky, benzínová T5 AWD Drive-E o výkonu 247 koní a naftová D4 AWD Drive-E o výkonu 190 koní.
Brzy by však mělo dojít k rozšíření nabídky ještě o naftový motor D3 o výkonu 150 koní a benzínový motor o výkonu T4 190 koní. Kromě toho by měl přibýt i luxusní stupeň výbavy Inscription , který nabídne větší kola, chromové detaily, speciální barvy exteriéru a řadu dalších novinek.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.