Automobilka Volvo po letech vzdorování nasedá na populární vlnu downsizingu a poprvé ve své 91-leté historii představí tříválcový motor. Jednotka o objemu 1.5 litru bude součástí plug-in hybridního pohonného systému a zákazníci si ji budou moci objednat pod kapotu modelu XC40.
Motor s přímým vstřikováním benzínu, který nese označení T3, si automobilka vyvinula sama a vyrábět ho bude na stejné výrobní lince, jako ostatní čtyřválcové benzínové a dieselové jednotky. Narozdíl od nich se však zájemci budou muset smířit prozatím jen s manuální šestistupňovou převodovkou.
V této konfiguraci vyjde XC40 T3 ve Velké Británii na cenu od 27 905 liber, tedy od cca 797 000 Kč. Pokud si ale zákazníci budou chtít počkat do roku 2019, budou si moci připlatit i za osmirychlostní automatickou převodovku.
Zájemci o XC40 si na českém trhu mohou vybrat zatím ze dvou výbav: Momentum od 1 066 000 Kč a R-design od 1 170 000 Kč. K dispozici jsou jim pak dvě pohonné jednotky, benzínová T5 AWD Drive-E o výkonu 247 koní a naftová D4 AWD Drive-E o výkonu 190 koní.
Brzy by však mělo dojít k rozšíření nabídky ještě o naftový motor D3 o výkonu 150 koní a benzínový motor o výkonu T4 190 koní. Kromě toho by měl přibýt i luxusní stupeň výbavy Inscription , který nabídne větší kola, chromové detaily, speciální barvy exteriéru a řadu dalších novinek.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.