Sněhové řetězy na tlačítko? Chevrolet bojoval se zimou originálně, zákazníky však nezaujal

Chevrolet nabízel již v šedesátých letech zabudované tekuté sněhové řetězy | foto: General Motors

Velké těžké stroje, vysoký výkon, náhon zadních kol a žalostné pneumatiky - asi tak se dají shrnout americké vozy vyráběné v průběhu šedesátých let. Není proto divu, že první automobilkou prodávající "automatické sněhové řetězy" se stal právě americký Chevrolet, jehož zlepšovák měl velký potenciál. U zákazníků se však bohužel neujal

Američané zažívají v posledních týdnech obzvláště krutou zimu, která už si vyžádala svou daň na stovkách pomačkaných náraznících, poškozených podvozcích a obouchaných karoseriích. Není proto divu, že se řada Američanů dívá zpět do historie na výmysly, kterými jejich předci pohrdli.

Jedním z těch kdysi nedoceněných výmyslů byl i systém tekutých sněhových řetězů, které se daly aplikovat z interiéru vozu. Nemyslíme tím však žádné vyklánění se z okénka a riskování úrazu. Chevrolet totiž přišel se systémem, který působil jak z jiného světa. Po zmáčknutí tlačítka totiž došlo k aplikaci tekutých řetězů na pneumatiky a řidič tak dostal mnohonásobně větší přilnavost i na ledu.Tak alespoň hovoří reklamní spot na příplatkovou výbavu vozů Chevrolet z roku 1969, který před časem zveřejnil web Jalopnik.

Příplatková výbava s označením "V75" byla dostupná prakticky pro všechny automobily Chevrolet z roku 1969, tedy s výjimkou modelů kombi a El Camino, kam nebylo možné tyto systémy schovat. Jak dobře tyto systémy fungovaly bohužel nevíme, ovšem jejich budoucnost zabil nezájem ze strany zákazníků. Podle webu Hagerty však bylo tímto systémem vybaveno během roku pouze 2600 automobilů.

Z dnešního pohledu je však nápad Chevroletu skutečně úctyhodný, zvlášť vezmeme li v úvahu jak primitivní byly tehdy pneumatiky a asistenční systémy ve vozech. V dnešních dnech je však jasné, že kvalitní zimní pneumatiky odvedou několikanásobně lepší práci, než podobné "tekuté sněhové řetězy".

Podle některých majitelů výkonných modelů Chevelle však nemuselo být špatným nápadem umístit do prostoru s nádobkou na aerosol dýmovnici či stroj na dým a předvádět tak "působivé pálení gum" na stisknutí jediného tlačítka.

Reklama na Chevrolet Caprice z roku 1969 (1:03) | zdroj: youtube.com

Vraťme se ale k samotnému Chevroletu, pro který bylo dobro jeho zákazníků vždy na prvním místě, jak dokazuje dobová reklama. Kromě automatických tekutých sněhových řetězů na tlačítko nabízela automobilka i vyhřívání zadního skla, topení udržující teplotu nebo chytrý zámek volantu a řadící páky.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy