Dobře informovaný zdroj z automobilky Alfa Romeo potvrdil, že sportovní kupé 6C dostalo zelenou a jeho produkce se rozběhne začátkem roku 2020. Tak s touhle radostnou zprávou dnes přišla společnost Pogea Racing, která se již více než dvě desetiletý zaměřuje na úpravy vozů Alfa Romeo. Informace prý přicházejí od dobře informovaného zdroje a představení modelu by mělo proběhnout nejpozději příští rok.
Začátek pracovního týdne není nikdy příliš radostnou zprávou, nicméně informace o příchodu nového modelu Alfa Romeo nám v redakci zvedla náladu. Tuningová společnost Poega Racing totiž přišla s informací od důvěryhodného zasvěceného zdroje z vedení automobilky, podle kterého koncern FCA schválil výrobu nového sportovního modelu 6C.
Jeho premiéra by se mohla při troše štěstí uskutečnit již letos, nicméně s největší pravděpodobností počká automobilka až na některý z velkých autosalonů v příštím roce. Samotná výroba nového modelu by pak měla být zahájena začátkem roku 2020.
Novinky v nabídce automobilky Alfa Romeo však nejsou ničím nečekaným. Během svého proslovu na autosalonu v Detroitu totiž výkonný ředitel Sergio Marchionne ve svém projevu zmínil, že by bylo ekonomickou sebevraždou neinvestovat do rozvoje Alfy Romeo (a Maserati).
Jinými slovy, Giulia a Stelviou jsou jen špičky ledovce a velmi brzy se dočkáme modelů dalších. Kromě sportovního 6C se již dříve objevily potvrzené informace o prostorném 6C. Celé rozšiřování portfolia automobilky by pak podle zdrojů z Motor1.com mělo trvat až do roku 2022.
O samotném modelu 6C toho však prozatím příliš nevíme. Z logicky a historie se však dá očekávat, že půjde o kupé s pohonem zadních kol, které bude větší než model 4C. Nejčastěji se pak hovoří o tom, že největším konkurentem by měl být Jaguar F-Type. Informace o pohonných jednotkách jsou podobně špatné, nicméně nejvýkonnější varianta 6C Quadrfifoglio by mohla dostat dvakrát přeplňovaný motor 2.9 litru V6 o výkonu přes 500 koní. Šestiválcový motor se nabízí i díky tomu, že modely 4C a 8C měly ve svých názvech vždy i počet válců svých motorů.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.