Dobře informovaný zdroj z automobilky Alfa Romeo potvrdil, že sportovní kupé 6C dostalo zelenou a jeho produkce se rozběhne začátkem roku 2020. Tak s touhle radostnou zprávou dnes přišla společnost Pogea Racing, která se již více než dvě desetiletý zaměřuje na úpravy vozů Alfa Romeo. Informace prý přicházejí od dobře informovaného zdroje a představení modelu by mělo proběhnout nejpozději příští rok.
Začátek pracovního týdne není nikdy příliš radostnou zprávou, nicméně informace o příchodu nového modelu Alfa Romeo nám v redakci zvedla náladu. Tuningová společnost Poega Racing totiž přišla s informací od důvěryhodného zasvěceného zdroje z vedení automobilky, podle kterého koncern FCA schválil výrobu nového sportovního modelu 6C.
Jeho premiéra by se mohla při troše štěstí uskutečnit již letos, nicméně s největší pravděpodobností počká automobilka až na některý z velkých autosalonů v příštím roce. Samotná výroba nového modelu by pak měla být zahájena začátkem roku 2020.
Novinky v nabídce automobilky Alfa Romeo však nejsou ničím nečekaným. Během svého proslovu na autosalonu v Detroitu totiž výkonný ředitel Sergio Marchionne ve svém projevu zmínil, že by bylo ekonomickou sebevraždou neinvestovat do rozvoje Alfy Romeo (a Maserati).
Jinými slovy, Giulia a Stelviou jsou jen špičky ledovce a velmi brzy se dočkáme modelů dalších. Kromě sportovního 6C se již dříve objevily potvrzené informace o prostorném 6C. Celé rozšiřování portfolia automobilky by pak podle zdrojů z Motor1.com mělo trvat až do roku 2022.
O samotném modelu 6C toho však prozatím příliš nevíme. Z logicky a historie se však dá očekávat, že půjde o kupé s pohonem zadních kol, které bude větší než model 4C. Nejčastěji se pak hovoří o tom, že největším konkurentem by měl být Jaguar F-Type. Informace o pohonných jednotkách jsou podobně špatné, nicméně nejvýkonnější varianta 6C Quadrfifoglio by mohla dostat dvakrát přeplňovaný motor 2.9 litru V6 o výkonu přes 500 koní. Šestiválcový motor se nabízí i díky tomu, že modely 4C a 8C měly ve svých názvech vždy i počet válců svých motorů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?