Tohle se lidem líbit nebude. Automobilky mají nový způsob, jak šetřit

Ilustrační foto (Volvo s Google vyvíjí společný Infotainment systém) | foto: Volvo

Na běžného řidiče dnes číhá celá řada rozptýlení, ať už se bavíme o billboardech podél silnic, mobilních telefonech, navigacích nebo komplexních infotainment systémech, ve kterých se během jízdy málokdo poslepu zorientuje. Brzy se však přidá další vlna rozptýlení, tentokrát ale v podobě reklamy přímo uvnitř našeho vozu, která na nás bude svítit z různých displejů.

Podle webu SiliconBeat totiž přišla společnost Telenav, která pracuje například s Fordem či Toyotou, se speciální reklamní platformou, která by posílala reklamy přímo do infotainment systémů našich automobilů. Z bezpečnostních důvodů by se reklamy měly zobrazovat pouze při startování, v zácpách nebo při čekání na semaforech, nicméně s příchodem autonomního řízení by se reklamy staly všudypřítomné. A jak už asi tušíte, pokud byste se jich chtěli zbavit, něco by vás to stálo.

Jeden z tiskových mluvčí společnosti Telenav však říká, že tento přístup by měl být výhodný pro všechny strany. Například automobilky by mohly ušetřit náklady spojené se zajišťováním bezdrátových servisů, přenosů dat a zřizováním cloudových úložišť. Samotní majitelé vozidel s aktivní reklamou by pak zase měli těžit z přístupu k síti bez dalších poplatků.

Ilustrační foto | foto: Volvo

Podle průzkumů Telenavu je totiž zřejmé, že lidé jsou ochotni tolerovat reklamy, pokud za ně dostanou něco hodnotného, jak pronesl Ky Tang, výkonný ředitel pro firemní strategii společnosti Telenav. Otázkou však je, zda by lidé byli ochotni obětovat i své soukromí.

Z tiskové zprávy totiž vyplývá, že řidiči by měli dostávat hlavně nabídky, které se týkají přímo jich samotných nebo jejich vozidla. Jednalo by se například o slevové kupony, doporučení či upozornění na různé akce v závislosti na informacích získaných z vozidla, včetně dat o nejčastějších cestách a destinacích během dne.

Jako příklad Telenav uvádí situaci, kdy si bude moci řidič cestou domů z práce vyzvednout třeba pizzu, která je zrovna v akci, případně může být upozorněn na výprodej, který se koná někde poblíž jeho plánované trasy. Zajímavým prvkem by však mohla být funkce, kdy v případě nízkého množství paliva v nádrži systém sám nabídne nejbližší čerpací stanici v okolí a možná by mohl umět přihodit i nějaký ten slevový kupón.

Většina těchto reklam by měla mít statickou formu, zatím co pár jich bude i animovaných. Všechny reklamy by však měly být bez zvuku, jak společnost Telenav upozornila. Vše samozřejmě v rámci co nejmenšího rozptýlení řidičů.

Kdy se dočkáme reklam v infotainemnt systémech nových vozů zatím netušíme, nicméně pro začátek je jisté, že první zkušenosti k nám přijdou zpoza oceánu. Podle nás se však jedná o další zásah do soukromí, který by mohl velkou část populace zvednout ze židlí. Vždyť jak byste potom doma vysvětlovali, že vám do automobilu chodí tolik reklam z okolí vesnice, ve které bydlí "jen kolegyně", která vám tak často píše?

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy