Snad všichni už jsme viděli nespočet videí, na kterých Tesla Model X zostudila ve sprintu snad všechny myslitelné konkurenty. Jak je na tom ale slabší a dostupnější Model 3? To se rozhodli zjistit lidé z YouTube kanálu i1Tesla, kteří proti elektromobilu nasadili nejpopulárnější sportovní automobil posledních let - Ford Mustang.
Tesla Model 3 "Long Range", tedy se silnější baterií pro delší dojezd, disponuje výkonem cca 271 koní a váhou přesahující 1.7 tuny. Na druhé straně pak máme Ford Mustang ve slabší variantě s přeplňovaným 2.3 litrovým čtyřválcovým motorem EcoBoost, který však generuje 310 koní a navíc je o více než 100 kilogramů lehčí.
Tesla však dokáže akcelerovat z 0 na 97 km/h během 4.6 sekundy a to má pohon pouze na zadní nápravu, tedy stejně jako Ford. Jeho přesná čísla akcelerace bohužel neznáme, ovšem z videa je dobře vidět, že řidič Mustangu zkrátka neměl šanci.
Řidič Tesly měl nejen lepší reakci, ale také výhodu v obrovském točivém momentu, který putoval na jeho zadní kola okamžitě po sešlápnutí plynového pedálu. Jeho výsledný čas 8.7 sekund v závodě na 1/8 míle (201 m) tak byl o 0.6 sekundy lepší, než kterého dosáhl řidič Mustangu.
Autoři videa navíc dodávají, že závody probíhaly téměř celý den a většinou při teplotě okolo -5 stupňů Celsia. Tesla však byla schopna porazit Mustang i v těchto podmínkách a při poloviční kapacitě baterií.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?