Snad všichni už jsme viděli nespočet videí, na kterých Tesla Model X zostudila ve sprintu snad všechny myslitelné konkurenty. Jak je na tom ale slabší a dostupnější Model 3? To se rozhodli zjistit lidé z YouTube kanálu i1Tesla, kteří proti elektromobilu nasadili nejpopulárnější sportovní automobil posledních let - Ford Mustang.
Tesla Model 3 "Long Range", tedy se silnější baterií pro delší dojezd, disponuje výkonem cca 271 koní a váhou přesahující 1.7 tuny. Na druhé straně pak máme Ford Mustang ve slabší variantě s přeplňovaným 2.3 litrovým čtyřválcovým motorem EcoBoost, který však generuje 310 koní a navíc je o více než 100 kilogramů lehčí.
Tesla však dokáže akcelerovat z 0 na 97 km/h během 4.6 sekundy a to má pohon pouze na zadní nápravu, tedy stejně jako Ford. Jeho přesná čísla akcelerace bohužel neznáme, ovšem z videa je dobře vidět, že řidič Mustangu zkrátka neměl šanci.
Řidič Tesly měl nejen lepší reakci, ale také výhodu v obrovském točivém momentu, který putoval na jeho zadní kola okamžitě po sešlápnutí plynového pedálu. Jeho výsledný čas 8.7 sekund v závodě na 1/8 míle (201 m) tak byl o 0.6 sekundy lepší, než kterého dosáhl řidič Mustangu.
Autoři videa navíc dodávají, že závody probíhaly téměř celý den a většinou při teplotě okolo -5 stupňů Celsia. Tesla však byla schopna porazit Mustang i v těchto podmínkách a při poloviční kapacitě baterií.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?