Snad všichni už jsme viděli nespočet videí, na kterých Tesla Model X zostudila ve sprintu snad všechny myslitelné konkurenty. Jak je na tom ale slabší a dostupnější Model 3? To se rozhodli zjistit lidé z YouTube kanálu i1Tesla, kteří proti elektromobilu nasadili nejpopulárnější sportovní automobil posledních let - Ford Mustang.
Tesla Model 3 "Long Range", tedy se silnější baterií pro delší dojezd, disponuje výkonem cca 271 koní a váhou přesahující 1.7 tuny. Na druhé straně pak máme Ford Mustang ve slabší variantě s přeplňovaným 2.3 litrovým čtyřválcovým motorem EcoBoost, který však generuje 310 koní a navíc je o více než 100 kilogramů lehčí.
Tesla však dokáže akcelerovat z 0 na 97 km/h během 4.6 sekundy a to má pohon pouze na zadní nápravu, tedy stejně jako Ford. Jeho přesná čísla akcelerace bohužel neznáme, ovšem z videa je dobře vidět, že řidič Mustangu zkrátka neměl šanci.
Řidič Tesly měl nejen lepší reakci, ale také výhodu v obrovském točivém momentu, který putoval na jeho zadní kola okamžitě po sešlápnutí plynového pedálu. Jeho výsledný čas 8.7 sekund v závodě na 1/8 míle (201 m) tak byl o 0.6 sekundy lepší, než kterého dosáhl řidič Mustangu.
Autoři videa navíc dodávají, že závody probíhaly téměř celý den a většinou při teplotě okolo -5 stupňů Celsia. Tesla však byla schopna porazit Mustang i v těchto podmínkách a při poloviční kapacitě baterií.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?