V Porsche jako ve Star Treku? Technici dostanou speciální chytré brýle

Technici Porsche dostanou speciální brýle pro živý přenos videa do centrály | foto: Porsche

Technici pracující v dealerských servisech automobilky Porsche v USA se mohou těšit na malou technickou revoluci. Ke své práci totiž dostanou speciální chytré brýle, které budou živě přenášet obraz do centrály Porsche USA v Atlantě a následně jim budou promítat instrukce s postupem.

Porsche USA o tomto rozhodnutí informovalo před dvěma dny prostřednictvím tiskové zprávy na svých webových stránkách. Díky používání chytrých brýlí a rozšířené reality by měl být mechanikům ušetřen čas spojený s hledáním závad a následnou opravou.

Speciální chytré brýle, které budou muset technici nosit, jsou vybaveny speciální projekční obrazovkou, kompaktní svítilnou a také kamerou s funkcí auto-focus a vysokým rozlišením, díky čemuž by prý měly být vidět i detaily, jakými jsou závity na šroubech.

Automobilka v tiskové zprávě popsala celý proces následovně "Jakmile si technik například v Los Angeles nasadí speciální brýle a spojí se prostřednictvím zvláštního software s odborníky z technické podpory v Atlantě (vzdálenost cca 3500 kilometrů), budou moci odborníci vidět přesně to, na co se dívá mechanik. Tento způsob video-konference by pak měl urychlit proces hledání a nápravy potíží.

Technici v Atlantě však budou moci více než jen video přijímat, ale budou ho moci dokonce i vysílat - a to rovnou hned do více směrů najednou. Pokud se tedy vyskytne stejná závada na více vozech, budou moci mechanici sledovat prostřednictvím svých brýlí kompletní postup opravy a řídit se instrukcemi z Atlanty.

Technici Porsche dostanou speciální brýle pro živý přenos videa do centrály | foto: Porsche

Zní to samozřejmě hezky a pokrokově, ale člověku se dere na mysl otázka, jaký to má vlastně význam. Budete se divit, ale údajně markantní. Americká pobočka Porsche už totiž tento systém testovala během léta v osmi dealerstvích a výsledky jasně ukazují, že oproti telefonování a mailování zkrátil tento způsob komunikace čas potřebný k vyřešení problému až o 40%.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy