Proč Continental znovu vymýšlí kolo? Mohou za to elektromobily

Nové disky a brzdy vyvíjené společností Continental | foto: Continental

S rychlým a masivním nástupem elektromobility se ukazuje, že řada zaběhlých a desítky let užívaných technologií je pro elektromobily zbytečná či naopak nedostačující. A jednou z takových "technologií" jsou i klasické kotoučové brzdy, které máme na svých automobilech snad všichni.

Nejde o to, že by snad v současnosti používané kotoučové brzdy na elektromobily nestačila, ba naopak. Elektromobily brzdy příliš nepotřebují, neboť o plynulé zpomalování, kdykoliv sundáte nohu z plynu, se stará systém pro rekuperaci energie.

Díky tomu tedy získáváte elektrickou energii zdarma a nemusíte se ani dotknout brzdového pedálu. Pokud byste si ale mysleli, že díky tomu ušetříte, pak byste se strašlivě mýlili. Jakmile se brzdy delší dobou nepoužívají, začnou korodovat - což snižuje jejich účinnost. Pokud byste tedy v krizové situaci potřebovali prudce zabrzdit, ale vaše brzdy byly zarezlé, čekalo by vás nepříjemné překvapení.

Continental proto při vývoji nových brzd nahradil standardně používanou ocel hliníkem, který není na rez tak citlivý. Materiál brzd však není jedinou revolucí u těchto kol. Celá jejich konstrukce byla zcela přepracována. Brzdový kotouč se tak nyní uchycuje k dvoudílnému ráfku, díky čemuž může být větší ale zároveň lehčí.

Nové disky a brzdy vyvíjené společností Continental | foto: Continental

Continentalu se tak povedlo snížit neodpruženou hmotnost vozu a tím zásadně ovlivnit jeho chování a ovladatelnost. Kromě toho také některé zdroje uvádí, že kotouč bude na voze namontován napevno, zatímco měnit se budou pouze destičky. Pokud by navíc nedošlo k nějaké havárii, pak by kotouč mohl vydržet věčně.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy