Volkswagen nechce být v otázce elektromobilů vůbec pozadu, a proto slibuje 20 až 30 modelů elektrických vozů do roku 2025, a to není vůbec málo. Nad modelem I.D. Buzz byl dlouho otazník, ale nakonec Volkswagen učinil oficiální rozhodnutí – tenhle mikrobus půjde do výroby.
Máme velkou radost z toho, že budeme moci vidět tento retro fururistický mikrobus, který volně převzal základní vzhled legendárního prvního Transporteru. Volkswagen představil svou vizi čistě elektrických vozů na platformě MEB již dříve, ale zatímco o výrobě vozů I.D. hatchback a I.D. Crozz bylo jasno od samého začátku, výrobou I.D. Buzz si VW nebyl jistý, neboť se podle něj jedná o specifický automobil, který se zřejmě nikdy nebude prodávat ve velkých počtech.
Na rok 2022 si budou muset počkat zákazníci ve Spojených státech, Evropě i Číně, to by totiž měl I.D. Buzz teprve vstoupit do výroby. I.D. Buzz slibuje kompaktní rozměry a kabinu na podvozku plném baterií, které by měly poskytnout dojezd až 250 kilometrů. Mikrobus by měl také mít dostatek prostoru pro cestující i náklad a dostupné by měly být i autonomní schopnosti vozu.
Jako první z generace I.D. by se v roce 2020 měla představit produkční verze konceptu I.D., který byl poprvé představen minulý rok na autosalonu v Paříži. Následovat by měl crossover I.D. Crozz, představený letos v Šanghaji, a trojici vozů I.D. uzavře již potvrzený I.D. Buzz, který je elektrifikovanou reinkarnací VW Bus z 50. a 60. let.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?