Volkswagen nechce být v otázce elektromobilů vůbec pozadu, a proto slibuje 20 až 30 modelů elektrických vozů do roku 2025, a to není vůbec málo. Nad modelem I.D. Buzz byl dlouho otazník, ale nakonec Volkswagen učinil oficiální rozhodnutí – tenhle mikrobus půjde do výroby.
Máme velkou radost z toho, že budeme moci vidět tento retro fururistický mikrobus, který volně převzal základní vzhled legendárního prvního Transporteru. Volkswagen představil svou vizi čistě elektrických vozů na platformě MEB již dříve, ale zatímco o výrobě vozů I.D. hatchback a I.D. Crozz bylo jasno od samého začátku, výrobou I.D. Buzz si VW nebyl jistý, neboť se podle něj jedná o specifický automobil, který se zřejmě nikdy nebude prodávat ve velkých počtech.
Na rok 2022 si budou muset počkat zákazníci ve Spojených státech, Evropě i Číně, to by totiž měl I.D. Buzz teprve vstoupit do výroby. I.D. Buzz slibuje kompaktní rozměry a kabinu na podvozku plném baterií, které by měly poskytnout dojezd až 250 kilometrů. Mikrobus by měl také mít dostatek prostoru pro cestující i náklad a dostupné by měly být i autonomní schopnosti vozu.
Jako první z generace I.D. by se v roce 2020 měla představit produkční verze konceptu I.D., který byl poprvé představen minulý rok na autosalonu v Paříži. Následovat by měl crossover I.D. Crozz, představený letos v Šanghaji, a trojici vozů I.D. uzavře již potvrzený I.D. Buzz, který je elektrifikovanou reinkarnací VW Bus z 50. a 60. let.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.