Již v loňském roce přišel Mercedes s futuristickým a rozměrným dvoumístným kupé s názvem Vision Mercedes-Maybach 6. Toto 5,8 metrů dlouhé kupé pro dvě osoby disponovalo elektromotorem o výkonu 750 koní. Nyní ho automobilka Mercedes představila ve verzi „Cabrio“. Pojďme se na něj podívat
Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet v technických datech kopíruje svého loňského předchůdce. Vůz není ani o centimetr kratší a stále je pro dvě osoby. Mercedes tvrdí, že 750 koňový elektromotor rozhýbe tento automobil z 0 na 100 km/h za méně než 4 vteřiny. Nejen že dojezd automobilu má být přibližně 320 kilometrů, ale především (se správnou nabíječkou) se prvních 100 kilometrů dojezdu nabije během 5ti minut. Určitě doporučujeme shlédnout následující video.
Barva vozu, námořnická modrá, je použitá zcela úmyslně a má vyvolávat pocit jachty. Nádherná jsou také nová kola s konvenčním vzhledem. Interiér je vybaven bílými koženými sedadly, které se barevně doplňují s dveřmi a palubní deskou. Fascinující je nejen design budíků, ale především středového tunelu, uvnitř kterého jsou světlovodivé trubice, které ukazují tok elektřiny. Za zmínku stojí i dřevěné podlaha s hliníkovými pruhy, která taktéž dotváří pocit jachty.
Kapota se otevírá stejně jako u předválečných vozů a i když byste od 5,8 metrů dlouhého vozu čekali větší úložný prostor, Maybach polovinu zabral vlastním kufříkem, dvěma deštníky a nádobím. Bohužel pravděpodobnost, že by se takový vůz dostal do sériové výroby, je mizivá. I když, pokud by někdo s dostatečným finančním obnosem požádal Mercedes o výrobu, určitá šance zde přeci jen zůstává.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?