Zatímco v České republice začíná cena klasického Volkswagenu Golf na částce 411.900 a za e-Golf zaplatíte přinejmenším 959.900, v USA nyní můžete pořídit právě druhý jmenovaný vůz i za méně než 225.000 korun. Jak je to možné?
Pokud byste chtěli elektrický VW Golf za takto úžasnou cenu, museli byste se co nejrychleji přestěhovat do Sonoma County v Kalifornii, kde díky kombinaci výhodné nabídky tamního dealerství, příspěvku iniciativy pro čistě prostředí a daňové úlevě můžete na nákupu ušetřit až 423.000 korun.
Hned na začátek je ale potřeba říci, že v USA je elektrický Golf o něco výhodnější než v ČR. Zatímco zde ho pořídíte od 959.900 korun, v zámoří vás vyjde v přepočtu "jen" na 28,995 dolarů, tedy cca 645.000 korun.
Od těch ale rovnou můžete odečíst slevu 7,000 dolarů (156.000 korun), kterou vám poskytne tamní dealer vozů VW. Další 2,000 dolarů (44.000) z ceny ušetříte díky příspěvku od iniciativy "Sonoma Clear Power". Zbývajících 7,500 dolarů (167.000 korun) pak ušetříte díky federální úlevě na dani při nákupu elektromobilu.
Místo 28,995 dolarů (645.000 Kč) tak nakonec zaplatíte pouze 9,995 dolarů (223.000 Kč). Už to je dostatečná sleva, ovšem jak informoval web InsideEv, v některých případech může být sleva i mnohem vyšší a vy nakonec zaplatíte pouze 4,495 dolarů (100.000Kč). To představuje pouhých 15% z původní ceny.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.