Zatímco v České republice začíná cena klasického Volkswagenu Golf na částce 411.900 a za e-Golf zaplatíte přinejmenším 959.900, v USA nyní můžete pořídit právě druhý jmenovaný vůz i za méně než 225.000 korun. Jak je to možné?
Pokud byste chtěli elektrický VW Golf za takto úžasnou cenu, museli byste se co nejrychleji přestěhovat do Sonoma County v Kalifornii, kde díky kombinaci výhodné nabídky tamního dealerství, příspěvku iniciativy pro čistě prostředí a daňové úlevě můžete na nákupu ušetřit až 423.000 korun.
Hned na začátek je ale potřeba říci, že v USA je elektrický Golf o něco výhodnější než v ČR. Zatímco zde ho pořídíte od 959.900 korun, v zámoří vás vyjde v přepočtu "jen" na 28,995 dolarů, tedy cca 645.000 korun.
Od těch ale rovnou můžete odečíst slevu 7,000 dolarů (156.000 korun), kterou vám poskytne tamní dealer vozů VW. Další 2,000 dolarů (44.000) z ceny ušetříte díky příspěvku od iniciativy "Sonoma Clear Power". Zbývajících 7,500 dolarů (167.000 korun) pak ušetříte díky federální úlevě na dani při nákupu elektromobilu.
Místo 28,995 dolarů (645.000 Kč) tak nakonec zaplatíte pouze 9,995 dolarů (223.000 Kč). Už to je dostatečná sleva, ovšem jak informoval web InsideEv, v některých případech může být sleva i mnohem vyšší a vy nakonec zaplatíte pouze 4,495 dolarů (100.000Kč). To představuje pouhých 15% z původní ceny.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?