Jedním z hlavních důvodů, které Blum v rozhovoru pro Reuters uvedl, je negativní dopad kauzy Dieselgate vozů Volkswagen i na vozy Porsche, neboť obě automobilky jsou součástí koncernu VW. Porsche se tak stalo první německou automobilkou, která veřejně promluvila o možnosti zcela opustit vznětové motory.
Zda bude v automobilce Porsche pro dieselové motory místo se rozhodne na konci dekády, kdy bude mimo jiné stanovena i nová strategie pro vývoj motorů. Během následujících 10 až 15 let se však bezpochyby dočkáme kombinace spalovacích, hybridních i čistě elektrických motorů.
Situaci naftových motorů však neprospěje ani skutečnost, že němečtí státní zástupci zahájili vyšetřování personálu automobilky Porsche pro podezření z podílení se na instalaci softwaru, který obcházel měření emisí u vozu Porsche Cayenne.
Porsche společně s Audi v současnosti generují cca 60% zisku celého koncernu VW, ovšem v současné době šetření napříč celým koncernem tyto dvě automobilky spolupracují na vývoji společné platformy pro své elektromobily, která ponese označení PPE.
Samotné Porsche navíc v současné době vynakládá nemalé prostředky na vývoj svého první elektrického vozu Mission, což by měl být čtyřdveřový sedan, který se má dostat na trh v roce 2019.