Porsche 935 K4? Nadupaný krasavec, kterého vlastnil i Niolas Cage se prodává za 67 milionů

1981 Porsche 935 K4
1981 Porsche 935 K4, foto: jamesedition.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 26. června 2017 07:24
Sdílej:

Kdykoliv se na internetové aukci objeví Porsche 935, je jasné, že jeho hodnota se bude pohybovat v řádech desítek milionů. Tento závodní speciál je však něčím jedinečným. Kromě vyhraných závodů se totiž může pochlubit i řadou slavných majitelů.

Historie tohoto nádherného sportovního vozu s oficiálním názvem Kremer Porsche 935 K4 IMSA GTP se začala psát roku 1981, krátce poté, co se automobilka Porsche zaměřila místo vývoje hotových vozů 935 spíše na produkce závodních prototypů 936, 956 a 962. Závodní tým Kremer Racing ale patřil k hrstce vyvolených, kterým Porsche svolilo pokračovat ve vývoji závodních strojů na platformě 935. A model K4 je jedním z nich.

Celkem byly vyrobeny pouze dva vozy K4, oba však byly inspirovány ikonickým  Porsche 935 s označením Moby Dick. Tento konkrétní kus, který se prodává na portále James Edition, je tím prvním vyrobeným. Díky neustálému vývoji v Kremeru a snaze postavit co nejlepší vůz však K4 sdílí s originální 935 jen střechu a čelní sklo. Všechno ostatní je dílem techniků z Kremer Racing.

Pod kapotou tohoto vozu se nachází 3,2 litrový plochý šestiválec, o jehož přeplňování se starají dvě turbodmychadla. Díky porci 800 koní neměl vůz problém dosáhnout rychlosti až 353 km/h. Jakmile se vůz dostal na závodní trať, už v roce 1981 dokázal dva závody vyhrát a celkem 6x se dostal jeho závodník na pódium.

V následujícím roce vůz změnil majitele a prošel pár úpravami. Jakmile se pak opět postavil na závodní trať, pět závodů vyhrál a pouze jednou nedokončil. Mezi lety 1983 až 1986 se však již mnoha závodů nezúčastnil. Mezi znalci vozů Porsche, zvláště modelů 935, je tato K4 považována za nejrychlejší stroj této série. I proto prošla garáží významných sběratelů, mezi které patřil i Nicolas Cage.

Nyní je však vůz vystaven na inzertním serveru James Edition, kde čeká na nového majitele. Kdo se jím ale bude chtít stát, bude si muset připravit 2,85 milionu dolarů. To odpovídá sumě cca 67 milionu korun.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.