Každý rok provádí organizace J.D. Power studie kvality a spolehlivosti nových vozidel. Na základě této studie pak vzniká žebříček spolehlivosti automobilek podle počtu závad na 100 prodaných automobilů. A tento žebříček již podruhé za sebou ovládla Kia.
Jihokorejská automobilka nejenže žebříček naprosto ovládla, ale podařilo se jí dosáhnout i jednoho z nejlepších hodnocení v historii těchto studií kvality. Na 100 prodaných nových automobilů bylo totiž u vozidel značky Kia zaznamenáno pouhých 72 závad. Tím však důvody k oslavě nekončí, na druhém místě se umístila značka Genesis, což je luxusní odnož společnosti KIA.
I přes svou pověstnou spolehlivost a kvalitu se první německý zástupce umístil až na třetím místě. Pokud byste ale tipovali že šlo o BMW, Mercedes či Volkswagen, byli byste na omylu. Na třetím místě se s počtem 78 problémů na 100 prodaných vozidel umístila automobilka Porsche. Čtvrté místo obsadily automobilky Ford a RAM a výše zmíněné BMW se s 88 problémy na 100 prodaných vozidel umístilo až na pátém místě, spolu s Chevroletem a Hyundai.
Poslední místo obsadila automobilka Fiat, u které bylo zaznamenáno 163 problémů na 100 prodaných vozidel. Pokud se ale vrátíme k první pětici, kromě úspěchů značky Kia je potřeba ocenit i automobilku Ford, která ještě minulý rok skončila na 11. příčce, zatímco nyní hájí místo 4. To může být podle webu CarBuzz způsobeno i přechodem na nový infotainment Sync3, neboť předchozí MyFord Touch byl plný problémů.
Celý žebříček byl sestaven na základě odpovědí více než 80,000 majitelů nových vozidel, kteří si svůj vůz koupili v roce 2017 a vlastnili ho maximálně 90 dnů.Dotazník se skládal z 233 otázek a zároveň mohli lidé doplnit i další problémy, které s vozem měli. Nejčastějším zdrojem problémů byl ale infotainment systém. Nicméně i tak je patrné stále nižší číslo problémů, kterými nové vozy trpí. A to je skvělá zpráva, zvláště když uvážíme, o kolik komplikovanější dnešní automobily jsou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.