Každý rok provádí organizace J.D. Power studie kvality a spolehlivosti nových vozidel. Na základě této studie pak vzniká žebříček spolehlivosti automobilek podle počtu závad na 100 prodaných automobilů. A tento žebříček již podruhé za sebou ovládla Kia.
Jihokorejská automobilka nejenže žebříček naprosto ovládla, ale podařilo se jí dosáhnout i jednoho z nejlepších hodnocení v historii těchto studií kvality. Na 100 prodaných nových automobilů bylo totiž u vozidel značky Kia zaznamenáno pouhých 72 závad. Tím však důvody k oslavě nekončí, na druhém místě se umístila značka Genesis, což je luxusní odnož společnosti KIA.
I přes svou pověstnou spolehlivost a kvalitu se první německý zástupce umístil až na třetím místě. Pokud byste ale tipovali že šlo o BMW, Mercedes či Volkswagen, byli byste na omylu. Na třetím místě se s počtem 78 problémů na 100 prodaných vozidel umístila automobilka Porsche. Čtvrté místo obsadily automobilky Ford a RAM a výše zmíněné BMW se s 88 problémy na 100 prodaných vozidel umístilo až na pátém místě, spolu s Chevroletem a Hyundai.
Poslední místo obsadila automobilka Fiat, u které bylo zaznamenáno 163 problémů na 100 prodaných vozidel. Pokud se ale vrátíme k první pětici, kromě úspěchů značky Kia je potřeba ocenit i automobilku Ford, která ještě minulý rok skončila na 11. příčce, zatímco nyní hájí místo 4. To může být podle webu CarBuzz způsobeno i přechodem na nový infotainment Sync3, neboť předchozí MyFord Touch byl plný problémů.
Celý žebříček byl sestaven na základě odpovědí více než 80,000 majitelů nových vozidel, kteří si svůj vůz koupili v roce 2017 a vlastnili ho maximálně 90 dnů.Dotazník se skládal z 233 otázek a zároveň mohli lidé doplnit i další problémy, které s vozem měli. Nejčastějším zdrojem problémů byl ale infotainment systém. Nicméně i tak je patrné stále nižší číslo problémů, kterými nové vozy trpí. A to je skvělá zpráva, zvláště když uvážíme, o kolik komplikovanější dnešní automobily jsou.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?