- Čistý palivový systém. O kvalitě benzínu v ČR už toho bylo napsáno dost, proto nikdy neuděláte chybu, pokud čas od času použijete vhodné aditivum na čištění palivového systému. To rozpustí a uvolní nečistoty v nádrži, palivové soustavě i vstřicích. Po použití aditiva se doporučuje vyměnit palivový filtr, který zachytí větší částice nečistot.
- Zkontrolujte vzduchový filtr. Motor potřebuje ke svému správnému fungování dostatečný přísun vzduchu, ideálně chladného a bez nečistot. O to se stará vzduchový filtr v tzv. filtr boxu. Je vhodné tento filtr pravidelně kontrolovat a v případě znečištění či zanesení ho vyměnit za nový. Pokud používáte ve svém voze speciální bavlněné filtry, dopřejte jim čistící lázeň podle doporučení výrobce.
- Olej a olejový filtr. Během chodu motoru se uvolňují mikroskopické částečky kovu, které olej znečišťují. Takový olej má horší mazací vlastnosti, v motoru se zvyšuje tření, klesá výkon a životnost se zkracuje. Nový olej a olejový filtr vašemu motoru dovolí znovu pracovat naplno.
- Nové svíčky. Ani svíčky ve vašem motoru nejsou nesmrtelné a je potřeba myslet na jejich kontrolu. Přesný interval pro výměnu svíček uvádí jejich výrobci. Pokud budete měnit svíčky, vždy se snažte volit takové, které odpovídají doporučením výrobce automobilu. Různé experimenty mohou končit krátkou životností svíček nebo špatnou funkcí motoru.
V tomto videu se na podobnou omlazovací kůru vydal Jason Plato z pořadu 5th Gear. Za pomoci pár jednoduchých úkonů zvýšil výkon postaršího VW Corrado z 177 hp na 188,7 hp, což je jen kousek od původních 190 hp, se kterými tento nádherný vůz vyjížděl z továrny