Je to již 36 let, kdy Mercedes-Benz vynalezl Antiblokovací systém brzd ABS a byl to rozhodující krok v dopravní bezpečnosti a budoucí důležitá součást pro systém ESP a ASR.
V lednu roku 1981 na ledovém letišti v polárním kruhu se vývojový tým Daimler – Benz AG pokouší demonstrovat první Antiblokovací brzdnou soustavu pro komerční vozidla, ta prokáže nespornou výhodu během nouzového brždění. To drží nákladní vozy, autobusy a osobní automobily bezpečně na dráze včetně jiných povrchů a různých koeficientů tření pod levými či pravými koly. ABS představuje nejvýznamnější prvek bezpečnosti v automobilové historii.
Od prvního vypuštění ABS v roce 1981 se spustila záplava aktivních bezpečnostních inovací. O šest let později přišla akcelerační kontrola ASR určena pro nákladní vozy a autobusy. Společně s ABS přispívají jízdní stabilitě a přilnavosti kol k vozovce.
V roce 1991 se objevil první autobus Mercedes – Benz O 404 s kotoučovými brzdami na všech kolech vybavenými ABS. Pro rychlý vývoj v bezpečnosti se v roce 2002 dodával standardně stabilizační systém ESP pro modely Sprinter zároveň s kombinací ABS a ASR. Ani v roce 2006 se trend nezastaví a společnost Daimler Chrysler group vybaví své vozy Mercedes a autobusy Setra „Aktivním brzdným asistentem“ a další generaci stabilizačního systému.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.