36 let antiblokovacího brzdového systému ABS. Dnes? Nejvýznamnější standardní prvek každého auta

AutoRoad.cz, 26. března 2017, 16:30 Google+

Je to již 36 let, kdy Mercedes-Benz vynalezl Antiblokovací systém brzd ABS a byl to rozhodující krok v dopravní bezpečnosti a budoucí důležitá součást pro systém ESP a ASR.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ABS poprvé v Mercedesu.

ABS poprvé v Mercedesu. | foto: youtube.com

Sdílejte článek

V lednu roku 1981 na ledovém letišti v polárním kruhu se vývojový tým Daimler – Benz AG pokouší demonstrovat první Antiblokovací brzdnou soustavu pro komerční vozidla, ta prokáže nespornou výhodu během nouzového brždění. To drží nákladní vozy, autobusy a osobní automobily bezpečně na dráze včetně jiných povrchů a různých koeficientů tření pod levými či pravými koly. ABS představuje nejvýznamnější prvek bezpečnosti v automobilové historii.

Od prvního vypuštění ABS v roce 1981 se spustila záplava aktivních bezpečnostních inovací. O šest let později přišla akcelerační kontrola ASR určena pro nákladní vozy a autobusy. Společně s ABS přispívají jízdní stabilitě a přilnavosti kol k vozovce.

S ABS přišel v roce 1981 oficiálně jako první Mercedes-Benz. (2:46) | zdroj: youtube.com


V roce 1991 se objevil první autobus Mercedes – Benz O 404 s kotoučovými brzdami na všech kolech vybavenými ABS. Pro rychlý vývoj v bezpečnosti se v roce 2002 dodával standardně stabilizační systém ESP pro modely Sprinter zároveň s kombinací ABS a ASR. Ani v roce 2006 se trend nezastaví a společnost Daimler Chrysler group vybaví své vozy Mercedes a autobusy Setra „Aktivním brzdným asistentem“ a další generaci stabilizačního systému.

Vytisknout

Diskuze: 36 let antiblokovacího brzdového systému ABS. Dnes? Nejvýznamnější standardní prvek každého auta

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda pořídila linku v ceně 700 vrcholných Kodiaqů, ale začala montovat něco jiného

Volkswagen Tiguan

Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

Tatra Force 8x8

Tatry nejsou jen T 815 pro stavby a hasiče, ale i armádní speciály do nesjízdného terénu a bojů

Volkswagen slibuje, že ID.4 se snadno řídí ve městě, na okresních silnicích i na dálnici

Těžké a vysoké SUV ID.4 a skvělé jízdní vlastnosti? Volkswagen prozradil, jak to zařídil

Peugeot 2008 GT Line

Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

Sbarro Super Eight

Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

Peugeot 4008 a 5008

S čím se Peugeot pochlubí na autosalonu v Číně? My už to vime

Ford u nás nabídne špičkový Mustang Mach 1 s osmiválcem 5,0 l a manuální převodovkou za 1 649 900 Kč

Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

Výroba modelu ŠKODA OCTAVIA v Mladé Boleslavi

VIDEO: Montáž Škody Octavia v Mladé Boleslavi. Tohle zůstává kupujícímu skryté

Škoda zahajuje dopravně-bezpečnostní kampaň "Stay On The Safe Side" pro cyklisty i motoristy

Může nám být na silnici mnohem příjemněji?

Toyota 2000 GT

Toyota 2000GT se prodala za pořádný balík. Proč by verze pro Bonda Coneryho změnila historii?

Přepracované Subaru BRZ dostalo opět atmosférický boxer s větším objemem a nižší těžiště

Světová premiéra dlouho očekávaného Subaru BRZ

Hyundai Tucson ADVENTURE

Test Hyundai Tucson ADVENTURE 1,6 CRDI DTC7, pro výlety jako stvořený

Honda e

Německým autem roku nečekaně cizinec. Čím přesvědčil porotu proti domácím premiantům?

Škoda Slavia v emocionální karosářské verzi spider je sedmým plně funkčním žákovským vozem automobilky

Škoda Slavia nečekaně v Británii. Za volant usedli novináři. A výsledek?

reklama

Doporučujeme

Toyota Sienna vyvolává svým designem kapoty diskuzi

Výrazný nos nesluší každému. Nová Toyota je toho důkazem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

  2. VIDEO: Montáž Škody Octavia v Mladé Boleslavi. Tohle zůstává kupujícímu skryté

  3. Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

  4. Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

  5. Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

  6. Těžké a vysoké SUV ID.4 a skvělé jízdní vlastnosti? Volkswagen prozradil, jak to zařídil

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud