Kodiaq jsme si mohli vyzkoušet už v několika specifikacích s různými motory pod kapotou a nikdy nám nepřišlo, že y mu vyloženě scházel dech. Automobilka se přesto rozhodla pro stavbu rychlejší varianty, která ponese tradiční zkratku RS, na britském trhu vRS.
Pro model, který by měl být v současnosti testován na Nurburgringu, si mohla automobilka vybrat hned z několika zajímavých koncernových pohonných jednotek. Pokud byste ale čekali, že sáhla po léty ověřeném a dnes již dobře fungujícím benzínovém dvoulitru, musíme vás zklamat. Podle webu CarThrottle se totiž pod kapotou vRS bude ukrývat diesel.
Pod kapotou nového člena rodinky ostrých modelů by se měl usídlit zřejmě dvoulitrový twin-turbo diesel o výkonu přesahujícím 240 koní, který se již nějaký ten pátek vyskytuje pod kapotou nejsilnějšího ekvivalentu ke Kodiaqu z řad Volkswagenu, modelu Tiguan Allspace 240.
Zatím se samozřejmě jedná jen o spekulace, ovšem web CarThrottle mívá obvykle spolehlivé tipy a podobné spekulace o nejvýkonnějším Kodiaqu s naftovým motorem pod kapotou se objevily již dříve. Motor z nejvýkonnějšího TDI pod kapotou Tiguanu Allspace pak dává smysl i díky svému točivému momentu 500 Nm a akceleraci z 0 na 100 km/h za 6.5 sekundy.
Nový model by se měl podle všeho objevit koncem tohoto roku a jeho cena na britském trhu by měla činit cca 35 000 liber, tedy něco málo přes milion korun. Na přesnější a spolehlivější informace si však budeme muset počkat.