Závod společnosti Škoda Auto v Kvasinách je jedním z nejmodernějších automobilových závodů na světě a v současné době prožívá největší modernizaci a rozšiřování v celé své historii. Infografika ukazuje provozy v Kvasinách, které byly v uplynulých měsících modernizovány.
„Naše investice a otevření nového multifunkčního kompetenčního centra jsou dalším velkým krokem k tomu, abychom závod v Kvasinách důsledně a trvale připravili na další vývoj v automobilovém průmyslu“, řekl Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky. „Závod hraje důležitou roli při plnění našich cílů výroby, které jsme si definovali v rámci Strategie 2025“, dodává Oeljeklaus.
Frank Schreier, vedoucí řízení kvality ve společnosti Škoda Auto, k tomu dodává: „Díky nejmodernější technice umožňuje naše nové Centrum kvality testování a analýzu vozů podle ještě přísnějších měřítek. Neustále pracujeme na tom, abychom zajistili kvalitu na všech úrovních a dále jí zlepšovali.“
Veškerá zařízení pro testy a analýzy vozů se od této chvíle nachází pod jednou střechou v novém kvalitním centru – například akustická laboratoř, pachová laboratoř a vibrační zkušební stavy. Kratší vzdálenosti mezi jednotlivými útvary urychlují kontrolní procesy a umožňují rychlé vyhodnocení výsledků.
Ve vodní komoře je možno simulovat jemné mrholení stejně jako tropický liják s více než 50 litry vody na metr čtvereční při více než 30°C. Zkušební centrum kromě toho disponuje i vysoce moderní „tichou kabinou“, kde odborníci na akustiku vyhledávají rušivé jízdní hluky. Pomocí „shakeru“ lze simulovat vibrace celého vozu. Kromě toho je k dispozici i speciální laboratoř pro dynamické zkoušky.
Součástí kompetenčního centra je kromě toho také vysoce moderní logistické centrum, které bude uvedeno do provozu po devítiměsíční výstavbě. Logistická oblast zaujímá zhruba třetinu celkové plochy:1 500 metrů čtverečních připadá na skladovací halu – zde se skladují například díly pro stavbu předsériových vozů. Tréninkové centrum má 800 metrů čtverečních.
Ve vzdělávacím centru logistiky se odborníci školí v nakládání s velkými a malými unifikovanými obaly (KLT/GLT), bezpilotními přepravními systémy (FTS) a přívěsovými soupravami s E-Frames. Praxi odpovídající nabídka možností dalšího vzdělávání zahrnuje například ovládání interní IT-systémů a regálové logistiky a logistiky blokových skladů, zaskladňování a vyskladňování, ergonomie a různých pick-by-řešení. Jedna učebna splňuje i předpoklady pro virtuální trénink.
Velmi moderní komplex se rozkládá na ploše téměř 10.000 metrů čtverečních – to odpovídá ploše jednoho a půl fotbalového hřiště. Vedle mnoha kancelářských a týmových pracovišť nabízí komplex mimo jiné i sociální zařízení pro personál, ošetřovny i šatny.
Závod společnosti Škoda Auto v Kvasinách prožívá největší modernizaci a rozšiřování v celé své historii. V rámci SUV-ofenzívy, která začala modelem Škoda Kodiaq, automobilka dosud investovala zhruba sedm miliard korun do modernizace a do výrobních procesů. V příštích letech vzroste výrobní kapacita kvasinského závodu na více než 300.000 vozů ročně. V současné době se tu vyrábí modely Superb, Kodiaq a kompaktní SUV Škoda Karoq. Od roku 2019 bude v Kvasinách z linky sjíždět model Škoda Superb PHEV, první plug-in-hybrid značky Škoda .
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?