Hyundai Motor představuje IONIQ jako značku elektromobilů

IONIQ | foto: Hyundai Motor Czech

Společnost Hyundai Motor Company začíná dnešním uvedením své nové značky IONIQ, zaměřené na elektromobily napájené akumulátory, psát novou kapitolu své historie. Hyundai bude jako lídr v éře elektrifikované mobility nabízet pod značkou IONIQ zákaznicky orientované zážitky z elektrické jízdy. Těžištěm nabídky budou přitom řešení pro online životní styl v souladu s vizí společnosti Hyundai, „Pokrok pro lidstvo“.

Hyundai Motor využije své bezkonkurenční know-how v oblasti výroby elektromobilů a v příštích čtyřech letech představí pod značkou IONIQ tři nové speciální modely, po nichž budou následovat další. Vytvořením značky IONIQ Hyundai reaguje na rychle rostoucí tržní poptávku. Tímto krokem také urychlí dosažení svého cíle zaujmout vedoucí postavení na globálním trhu s elektromobily.

Hyundai bude za účelem splnění mise značky IONIQ kombinovat své současné silné stránky v oblasti elektromobilů – například ultra rychlé nabíjení, prostorný interiér a napájení z akumulátorů – s budoucími inovacemi v oblastech designu, technologií a služeb, které propojí zážitky cestujících mimo vůz i v jeho interiéru. Cestování tak bude nově vnímáno jako souvislý proces.

„Značka IONIQ změní paradigma ohledně zkušeností zákazníků s elektromobily,“ řekl Wonhong Cho, výkonný viceprezident a globální marketingový ředitel společnosti Hyundai Motor Company. „S novým důrazem na nás online život budeme nabízet elektrifikované zážitky jako neoddělitelnou součást ekologického životního stylu.“

Přerod modelového označení IONIQ do role značky

Hyundai poprvé použil označení IONIQ, které vzniklo spojením anglických slov „ion“ (iont) a „unique“ (jedinečný), když oznámil „Project IONIQ“, dlouhodobý výzkumný a vývojový projekt zaměřený na ekologickou mobilitu. Z tohoto projektu vzešlo vozidlo s označením IONIQ, které bylo představeno značkou Hyundai v roce 2016 jako první a jediný model na světě s výběrem tří různých elektrifikovaných pohonů – ve verzích Hybrid, Plug-in Hybrid a Electric – pro jediný druh karoserie. IONIQ nyní reprezentuje rostoucí úsilí společnosti Hyundai o trvalou udržitelnost a inovace a sehraje zásadní roli při uskutečňování jejích cílů v oblasti čisté mobility.

Značka IONIQ byla založena s cílem propojit mobilitu, která změní naše životy, s ekologickými vlastnostmi. Modely IONIQ přitom již zásadně přispěly k procesu elektrifikace. IONIQ bude i nadále vytvářet novou rovnováhu v oblasti čisté mobility novými ekologickými produkty, které budou v souladu s ekosystémem lifestylových řešení, přinášejících nové generaci síťově propojený život.

IONIQ | foto: Hyundai Motor Czech

IONIQ 5 / IONIQ 6 / IONIQ 7

Hyundai uvede pod novou značkou na trh řadu elektromobilů s číselným označením. Sudá čísla se budou používat pro sedany, lichá čísla pro SUV.

Prvním modelem značky IONIQ bude středně velké CUV IONIQ 5, které bude představeno na začátku roku 2021. IONIQ 5 vychází z koncepčního elektromobilu „45“, jehož premiéra se uskutečnila na mezinárodním autosalonu IAA 2019 ve Frankfurtu nad Mohanem. Hyundai 45 je vzpomínkou na první koncepční vůz Hyundai. Designéři společnosti Hyundai se při návrhu designu modelu IONIQ 5 inspirovali minulostí a doplnili ji nejmodernějšími parametrickými pixely – jedinečnými stylistickými prvky, jimiž se budou vyznačovat i budoucí modely IONIQ.

V roce 2022 představí společnost Hyundai sedan IONIQ 6, odvozený od jejího nejnovějšího koncepčního elektromobilu „Prophecy“, prezentovaného v březnu. Na začátku roku 2024 bude následovat IONIQ 7, velké SUV. Ikonický vnější design studie Prophecy je charakterizován aerodynamickou siluetou s dokonale vyváženými proporcemi.

Společným motivem designu vozidel IONIQ bude „nadčasová hodnota“. Vozidla budou na jedné straně inspirována minulými modely, současně však budou mostem do budoucnosti.

Platforma E-GMP

Modely značky IONIQ budou zkonstruovány na elektrické globální modulární platformě E-GMP (Electric Global Modular Platform), umožňující rychlé nabíjení a dlouhý dojezd.

Specifická platforma pro elektromobily umožní společnosti Hyundai přeměnit interiér automobilu v „chytrý životní prostor“, v němž cestující naleznou rozsáhle nastavitelná sedadla, bezdrátovou konektivitu a jedinečné prvky výbavy, jakým je například odkládací schránka před sedadlem spolujezdce koncipovaná jako zásuvka. Změna paradigmatu platformy postihne také uživatelská rozhraní, která cestujícím nabídnou snadné, jednoduché, intuitivní a ergonomické ovládání.

IONIQ | foto: Hyundai Motor Czech

Strategie 2025

Koncern Hyundai Motor Group nedávno oznámil cíl prodávat jeden milion elektromobilů napájených akumulátory a dosáhnout 10% podílu na trhu, a stát se tak lídrem na globálním trhu s elektromobily do roku 2025.

Cílem společnosti Hyundai Motor Company v rámci Strategie 2025 je být třetím největším výrobcem ekologických vozidel na světě do roku 2025. Kromě elektromobilů s palivovými články hodlá prodávat 560 000 elektromobilů napájených z akumulátorů.

Uvedení značky IONIQ, zaměřené na modely s elektrickým pohonem, umocňuje orientaci společnosti na čistou mobilitu a zrcadlí její probíhající transformaci na poskytovatele chytrých řešení pro mobilitu s nulovými emisemi.

IONIQ | foto: Hyundai Motor Czech

Kampaň pro uvedení značky IONIQ byla zahájena akcí u London Eye

Hyundai oslavil uvedení značky IONIQ přeměnou London Eye v obrovské písmeno „Q“, při níž využil kombinace různých elektrických světel. K této události došlo krátce před oficiálním znovuotevřením proslulé atrakce.

Jednalo se o první akci v rámci kampaně „I’m in Charge“, která posiluje zájem veřejnosti o ochranu životního prostředí a podporuje rozmanitost životních stylů prostřednictvím nové značky IONIQ.

Hyundai přináší novou energii do Londýna, jehož obvyklý ruch utichl v důsledku pandemie onemocnění COVID-19, a to opětovným rozzářením a roztočením jedné z nejikoničtějších dominant britské metropole.

Světelná instalace společnosti Hyundai, oznamující příchod značky IONIQ, tak předznamenává novou éru – epochu elektrifikované mobility, v jejímž centru stojí zákazník.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy