Za vznik nového Ferrari SF90 Stradale vlastně můžeme poděkovat modelu LaFerrari, který otevřel pandořinu skříňku hybridních silničních Ferrari - a evidentně úspěšně. SF90 Stradale však zašlo ještě dál a to snad v každém myslitelném ohledu. A to včetně výkonu.
Zatímco LeFarreri nabízelo už tak dost slušný kombinovaný výkon 707 kW (961 k), nové SF90 Stradale se vyšplhalo až k 935 kW ( 999 k). Oproti svému předchůdci přitom disponuje menším spalovacím motorem, plug-in hybridním pohonným systémem a nechybí ani pohon všech kol. Nejde tak jen o nejvýkonnější silniční Ferrari historie, ale také o jeden z nejslibnějších sportovních strojů současnosti.
Oproti modelu LaFerrari je přitom SF90 Stradale o cca 13 kilogramů lehčí, což znamená váhu cca 1 570 kg. Technikům se však přesto podařilo dosáhnout o 20 % tužšího šasi, které ve srovnání se staršími platformami výkonných modelů Ferrari nabízí ještě o cca 40 % vyšší torzní tuhost. Připadá vám to jako technologická zázrak? Tak se držte, protože to je teprve začátek.
Základem pohonné soustavy je 4.0 litrový přeplňovaný motor V8, který nabízí výkon 573 kW (779 k) a točivý moment 800 Nm, což z něj dělá jeden z nejsilnějších motorů V8 pod kapotou Ferrari. Automobilka však přidala ještě trojici elektromobilů, z nichž dva jsou ukryté vpředu a jeden u zadní nápravy. Ty přidávají vozu dalších 162 kW (220 k), což nás dostává na výsledných 735 kW.
Výkon je přenášen na osmistupňovou dvouspojkovou převodovku, která jej jako u jednoho z mála sportovních modelů Ferrari posílá na všechna čtyři kola. Z 0 na 96 km/h tak SF90 Stradale zvládá akcelerovat za 2.5 sekundy, 201 km/h pokoří téměř za 6.7 sekundy a s lehkostí pokračuje až k maximální rychlosti 340 km/h.
Nové SF90 Stradale však není pekelně rychlé jen v přímce. Testovací okruh Fiorano měl vůz pokořit v čase 1 minuta a 19 sekund, zatímco modelu LaFerrari to mělo trvat o 7 desetin sekundy déle. Rozdíl možná minimální, ale i tak se jedná o další z předností hybridní novinky.
Technici přitom neopomněli ani tolik důležitou aerodynamiku. I když vůz působí nesmírně elegantně, jeho design je ryze funkční. Při rychlosti okolo 350 km/h tak vůz generuje přítlačnou sílu rovnající se cca 390 kilogramům. Podle Ferrari se tak dá hovořit o novou metu v efektivitě přítlaku mezi silničními sportovními vozy.
Jak už jsme ale výše naznačili, SF90 nejspíš potěší i milovníky ekologie. Trojice elektromotorů, o jejichž napájení se starají Lithium-Iontové akumulátory, totiž dokáže zajistit elektrický dojezd až 25 kilometrů a to při maximální rychlosti až 135 km/h. A protože se jedná o plug-in hybrid, můžete se po městě pohybovat prakticky s nulovými emisemi, nabíjet během nákupů a pak na okruhu zpráskat kdekoho.
Závodně laděný interiér ukrývá v přístrojovém štítu 16-palcový displej s vysokým rozlišením, který ještě doplňuje sofistikovaný head-up displej. Nechybí samozřejmě ani volant osazený mnoha ovládacími prvky, které ještě umocňují dojem závodního vozu.
Řidič si může vybrat ze čtyř jízdních režimů: eDrive, Hybrid, Performance a Qualify. První dva jsou zaměřeny především na běžnou jízdu s využitím hybridní technologie, přičemž režim eDrive zcela vypíná motor V8 a spoléhá na elektrický dojezd 25 km, zatímco režim Hybrid se snaží maximálně efektivně kombinovat jak elektrickou energii, tak výkon motoru V8.
Zbylé dva režimy jsou zaměřeny na sportovní jízdu a plně využívají potenciál přeplňovaného motoru V8. Ovšem zatímco v režimu Performance je část z výkonu používána k dobíjení baterií napájejících elektromotory, režim Qualify kombinuje výkon všech motorů pod kapotou a dává řidiči k dispozici všech 999 koní.
Sečteno a podtrženo, nové Ferrari SF90 je úchvatnou sbírkou moderní techniky i technologií. Tomu však jistě bude odpovídat i jeho cena, kterou výrobce prozatím nezmínil. Známé ostatně nejsou ani termíny, kdy bude zahájena výroba. Jsme si ale téměř jistí, že ti nejprominentnější zákazníci už dávno odeslali svoje objednávky.