Máte zájem o nové SUV ale Duster je pro váš příliš drahý? V EU máte smůlu, v Číně byste si ale mohli vybrat ze záplavy vozů. Jedním ze zajímavějších je třeba nové SWM G01 F, tedy auto velikosti Kodiaqu, které se navíc snaží působit jako sportovní SUV.
SWM, neboli Sironi Vergani Vimercate Milano, je italská značka motorek, založená v roce 1971. Její existence neměla dlouhého trvání, firma krachla už 13 let poté, i přes to si ale vybudovala docela silné jméno a fanouškovskou základnu. To vedlo ke znovuzrození firmy v roce 2014 a dnes SWM opět vyrábí a prodává celou modelovou řadu motorek.
U znovuzrození italské značky byla čínská firma, jak je už poslední dobou zvykem, v tomto případě Shineray. To je jeden z nejznámějších výrobců motorek z Číny a s jeho stroji se můžete setkat docela často i v Česku. Shineray měl ale s italskou značkou poněkud ambicioznější plány.
V Číně totiž Shineray vytvořil joint-venture s tamní automobilkou Brilliance, která mimochodem také krátce působila v Česku. Tento společný podnik vyrábí automobily právě pod jménem SWM. Místo původního významu jména si ale číňané vymysleli nový, podle kterého měla zkratka SWM znamenat "Speedy Working Motors". To ale bylo příliš bizarní i na Číňany a tak se později význam změnil "Start, Win More".
Oba názvy dávají ještě menší smysl, když se podíváte na modely, které SWM vyrábí. V současnosti totiž nabízí jen levná MPV a SUV, založená na starších modelech Brilliance. Jejich výhodou je samozřejmě nízká cena a docela slušná kvalita, proto se neprodávají špatně. S novým modelem SWM G01 F se ale značka pokouší jít také cestou větší stylovosti, avšak stále za velmi přijatelnou cenu.
SWM G01 se v standardní verzi dostalo na trh minulý rok a jde o docela standardní SUV velikosti Škody Kodiaq. SWM G01 ale v Číně začíná s cenou na 270 tisíc Kč, za což zákazník dostane 1,5 litrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 156 koní a šestistupňovou manuální převodovku. Výbava v této verzi samozřejmě není zrovna bohatá, za vyšší výbavové verze si ale nemusíte připlatit až tak výrazné částky.
Nově představené SWM G01 F má levnému SUV přinést také trochu stylu a sportovní dravosti. Bohužel se sportovnost omezuje jen na vzhled, technika zůstává stejná, pořád se tady ale bavíme o voze s cenou hluboko pod startovací cenou Dacie Duster. G01 F dostal zcela novou příď, s úzkou maskou a novými světlomety, ale zato s pořádně masivním přívodem vzduchu na nárazníku. Výsledek působí jako něco, co by docela zapadlo do nabídky Dodge. Na zádi vynikne spoiler pod oknem a nový nárazník s difuzory a dvěma koncovkami výfuku. Interiér zůstal standardní, jen vylepšený novými divokými barevnými kombinacemi prošívání.
Hlavně ale zůstala příjemná cena, základni G01 F začíná na 322 tisíc Kč, s už dosti slušnou výbavou, včetně velkého 10" displeje infotainmentu, automatické klimatizace atd. Pro zákazníky preferující automat je jeden dostupný od 355 tisíc Kč, spolu s cenou však šla nahoru i výbava.
V EU se zatím s prodejem SWM nepočítá, i přes to že Shineray zde působí a SWM v Itálii montuje své motorky. Zrovna v Itálii by ale prodej dával smysl, ve své době tam slavila úspěchy firma Dr Automobiles, která prodává levná čínská SUV. Kromě toho se v zemi prodaly desítky tisíc SUV a pick upů Great Wall. Vzhledem k stále rostoucím ambicím Číňanů a faktu, že mnohé z tamní automobily už zde prodávají, se ani příchod SWM nedá zcela vyloučit.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.