Dvojnásobná radost u jezera Wörthersee! Dvacátý devátý květen je velkým dnem pro dva studentské týmy ze společnosti Volkswagen. Studenti na 38. Setkání GTI poprvé představují studie, které sami vyvinuli a vyrobili, desetitisícům automobilových fanoušků. Středem pozornosti návštěvníků legendární akce v roce 2019 bude Golf GTI Aurora z Wolfsburgu a Golf Variant FighteR z Cvikova. Oba jedinečné vozy Volkswagen potěší všechny fanoušky.
Golf Variant FighteR a Golf GTI Aurora jsou rychlými, zvukově výraznými, ohromujícími a digitálními automobily. Studenti jimi dokazují nejen své dovednosti a vášeň pro detaily, ale také svoji odvahu postavit se výzvám.
První premiéra: Golf GTI Aurora z Wolfsburgu
„Tým studentů Wörthersee 2019 vybavil vůz Golf GTI Aurora nejmodernější technikou,“ říká Christoph Görtz, ředitel odborného výcviku ve výrobním závodě Wolfsburg. Dodatečné displeje na středové konzole ukazují řidiči údaje o motoru a vozidle, které jsou mimořádně přínosné při jízdě na závodním okruhu. Spolujezdec vpředu může všechno současně sledovat na tabletu, jehož prostřednictvím lze také ovládat audiosystém o výkonu 3500 W.
Golf GTI Aurora byl navržen a vyroben s pomocí různých digitálních technologií. Studenti nejprve vytvořili na počítači design exteriéru a interiéru. Mimořádnou výzvou bylo uspořádání zvukové aparatury a multimediálního systému v zadní části dvoumístného vozu. Studenti proto nejdříve navrhli na počítačích CAD design obložení zadní boční stěny a uchycení reproduktorů a subwooferu.
„Naši studenti získali činností v projektu Golf GTI Wörthersee rozsáhlé technické zkušenosti z různých oborů, které mohou využít ve své pozdější kariéře,“ řekl Christoph Görtz. „Integrace komplexních digitálních systémů do vozidla má mimořádný význam, stejně jako dodržování časového plánu i standardů kvality, koordinování činnosti s příslušnými odborníky, prezentace výsledků a hledání kreativních řešení technických výzev.“ Dvanácté vozidlo v rámci studentských projektů představuje u jezera Wörthersee řadu svěžích nápadů.
Golf GTI Aurora je poháněn dvoulitrovým zážehovým motorem s nejvyšším výkonem 279 kW (380 k) ve spojení se 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Jedinečné GTI je lakováno odstínem šedá Nardo (LY7C) a perleťovým lakem černá Deep (vzadu) (LC9X). Ozdobné prvky jsou v unikátním odstínu zelená Mint. Sada karosářských doplňků se zadním difuzorem a všemi ozdobnými prvky jsou lakovány ručně.
Druhá premiéra: Golf Variant R 4MOTION FighteR z Cvikova
Výkonný automobil s širokými rameny! Třináct mladých studentů ze společnosti Volkswagen Sachsen představilo Golf Variant R FighteR. Tento koncepční vůz s pohonem všech kol je poháněn motorem TSI s výkonem 295 kW (400 k) a 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG – a své výkony (o 100 k více než sériově vyráběný model Golf R Variant3) dává FighteR najevo na první pohled díky designu karoserie s rozšířenými blatníky a podběhy kol. Karoserie je po úpravách o tři centimetry širší – na každé straně!
Koncepční vůz FighteR byl vyroben studenty z výrobního závodu v Cvikově, motorárny v Saské Kamenici a Skleněné manufaktury v Drážďanech. Společnými sílami vytvořili pro setkání u Wörthersee koncepční vůz, který nalezne uplatnění jako bezpečnostní vůz – se systémy výstražného osvětlení na střeše a masce chladiče – při závodech na závodním okruhu Sachsenring. Jedinečný automobil má lesklý lak v kombinaci odstínů stříbrná Crystal a šedá Nardo, které doplňují elegantní doplňky v odstínech červená Misano a černá Piano.
Technickým skvostem je 360° kamera na střeše vozu FighteR. Jejím prostřednictvím bylo před premiérou u Wörthersee zaznamenáno ostré kolo na Sachsenringu. Video bude možné sledovat během Setkání GTI u jezera Wörthersee integrovanými brýlemi s virtuální realitou uvnitř vozidla.
Studenti kompletně individualizovali také interiér. Čalounění interiéru Alcantarou zahrnuje rovněž zavazadlový prostor. Vizuální dojem umocňuje červené ozdobné prošívání a ozdobné plochy z Alcantary ve výplních dveří a na anatomických sedadlech. Pro tento unikátní automobil byl speciálně vyroben také audiosystém, který zaručuje výjimečné zážitky z poslechu.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?