Dvojnásobná radost u jezera Wörthersee! Dvacátý devátý květen je velkým dnem pro dva studentské týmy ze společnosti Volkswagen. Studenti na 38. Setkání GTI poprvé představují studie, které sami vyvinuli a vyrobili, desetitisícům automobilových fanoušků. Středem pozornosti návštěvníků legendární akce v roce 2019 bude Golf GTI Aurora z Wolfsburgu a Golf Variant FighteR z Cvikova. Oba jedinečné vozy Volkswagen potěší všechny fanoušky.
Golf Variant FighteR a Golf GTI Aurora jsou rychlými, zvukově výraznými, ohromujícími a digitálními automobily. Studenti jimi dokazují nejen své dovednosti a vášeň pro detaily, ale také svoji odvahu postavit se výzvám.
První premiéra: Golf GTI Aurora z Wolfsburgu
„Tým studentů Wörthersee 2019 vybavil vůz Golf GTI Aurora nejmodernější technikou,“ říká Christoph Görtz, ředitel odborného výcviku ve výrobním závodě Wolfsburg. Dodatečné displeje na středové konzole ukazují řidiči údaje o motoru a vozidle, které jsou mimořádně přínosné při jízdě na závodním okruhu. Spolujezdec vpředu může všechno současně sledovat na tabletu, jehož prostřednictvím lze také ovládat audiosystém o výkonu 3500 W.
Golf GTI Aurora byl navržen a vyroben s pomocí různých digitálních technologií. Studenti nejprve vytvořili na počítači design exteriéru a interiéru. Mimořádnou výzvou bylo uspořádání zvukové aparatury a multimediálního systému v zadní části dvoumístného vozu. Studenti proto nejdříve navrhli na počítačích CAD design obložení zadní boční stěny a uchycení reproduktorů a subwooferu.
„Naši studenti získali činností v projektu Golf GTI Wörthersee rozsáhlé technické zkušenosti z různých oborů, které mohou využít ve své pozdější kariéře,“ řekl Christoph Görtz. „Integrace komplexních digitálních systémů do vozidla má mimořádný význam, stejně jako dodržování časového plánu i standardů kvality, koordinování činnosti s příslušnými odborníky, prezentace výsledků a hledání kreativních řešení technických výzev.“ Dvanácté vozidlo v rámci studentských projektů představuje u jezera Wörthersee řadu svěžích nápadů.
Golf GTI Aurora je poháněn dvoulitrovým zážehovým motorem s nejvyšším výkonem 279 kW (380 k) ve spojení se 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Jedinečné GTI je lakováno odstínem šedá Nardo (LY7C) a perleťovým lakem černá Deep (vzadu) (LC9X). Ozdobné prvky jsou v unikátním odstínu zelená Mint. Sada karosářských doplňků se zadním difuzorem a všemi ozdobnými prvky jsou lakovány ručně.
Druhá premiéra: Golf Variant R 4MOTION FighteR z Cvikova
Výkonný automobil s širokými rameny! Třináct mladých studentů ze společnosti Volkswagen Sachsen představilo Golf Variant R FighteR. Tento koncepční vůz s pohonem všech kol je poháněn motorem TSI s výkonem 295 kW (400 k) a 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG – a své výkony (o 100 k více než sériově vyráběný model Golf R Variant3) dává FighteR najevo na první pohled díky designu karoserie s rozšířenými blatníky a podběhy kol. Karoserie je po úpravách o tři centimetry širší – na každé straně!
Koncepční vůz FighteR byl vyroben studenty z výrobního závodu v Cvikově, motorárny v Saské Kamenici a Skleněné manufaktury v Drážďanech. Společnými sílami vytvořili pro setkání u Wörthersee koncepční vůz, který nalezne uplatnění jako bezpečnostní vůz – se systémy výstražného osvětlení na střeše a masce chladiče – při závodech na závodním okruhu Sachsenring. Jedinečný automobil má lesklý lak v kombinaci odstínů stříbrná Crystal a šedá Nardo, které doplňují elegantní doplňky v odstínech červená Misano a černá Piano.
Technickým skvostem je 360° kamera na střeše vozu FighteR. Jejím prostřednictvím bylo před premiérou u Wörthersee zaznamenáno ostré kolo na Sachsenringu. Video bude možné sledovat během Setkání GTI u jezera Wörthersee integrovanými brýlemi s virtuální realitou uvnitř vozidla.
Studenti kompletně individualizovali také interiér. Čalounění interiéru Alcantarou zahrnuje rovněž zavazadlový prostor. Vizuální dojem umocňuje červené ozdobné prošívání a ozdobné plochy z Alcantary ve výplních dveří a na anatomických sedadlech. Pro tento unikátní automobil byl speciálně vyroben také audiosystém, který zaručuje výjimečné zážitky z poslechu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.