Dvojnásobná radost u jezera Wörthersee! Dvacátý devátý květen je velkým dnem pro dva studentské týmy ze společnosti Volkswagen. Studenti na 38. Setkání GTI poprvé představují studie, které sami vyvinuli a vyrobili, desetitisícům automobilových fanoušků. Středem pozornosti návštěvníků legendární akce v roce 2019 bude Golf GTI Aurora z Wolfsburgu a Golf Variant FighteR z Cvikova. Oba jedinečné vozy Volkswagen potěší všechny fanoušky.
Golf Variant FighteR a Golf GTI Aurora jsou rychlými, zvukově výraznými, ohromujícími a digitálními automobily. Studenti jimi dokazují nejen své dovednosti a vášeň pro detaily, ale také svoji odvahu postavit se výzvám.
První premiéra: Golf GTI Aurora z Wolfsburgu
„Tým studentů Wörthersee 2019 vybavil vůz Golf GTI Aurora nejmodernější technikou,“ říká Christoph Görtz, ředitel odborného výcviku ve výrobním závodě Wolfsburg. Dodatečné displeje na středové konzole ukazují řidiči údaje o motoru a vozidle, které jsou mimořádně přínosné při jízdě na závodním okruhu. Spolujezdec vpředu může všechno současně sledovat na tabletu, jehož prostřednictvím lze také ovládat audiosystém o výkonu 3500 W.
Golf GTI Aurora byl navržen a vyroben s pomocí různých digitálních technologií. Studenti nejprve vytvořili na počítači design exteriéru a interiéru. Mimořádnou výzvou bylo uspořádání zvukové aparatury a multimediálního systému v zadní části dvoumístného vozu. Studenti proto nejdříve navrhli na počítačích CAD design obložení zadní boční stěny a uchycení reproduktorů a subwooferu.
„Naši studenti získali činností v projektu Golf GTI Wörthersee rozsáhlé technické zkušenosti z různých oborů, které mohou využít ve své pozdější kariéře,“ řekl Christoph Görtz. „Integrace komplexních digitálních systémů do vozidla má mimořádný význam, stejně jako dodržování časového plánu i standardů kvality, koordinování činnosti s příslušnými odborníky, prezentace výsledků a hledání kreativních řešení technických výzev.“ Dvanácté vozidlo v rámci studentských projektů představuje u jezera Wörthersee řadu svěžích nápadů.
Golf GTI Aurora je poháněn dvoulitrovým zážehovým motorem s nejvyšším výkonem 279 kW (380 k) ve spojení se 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Jedinečné GTI je lakováno odstínem šedá Nardo (LY7C) a perleťovým lakem černá Deep (vzadu) (LC9X). Ozdobné prvky jsou v unikátním odstínu zelená Mint. Sada karosářských doplňků se zadním difuzorem a všemi ozdobnými prvky jsou lakovány ručně.
Druhá premiéra: Golf Variant R 4MOTION FighteR z Cvikova
Výkonný automobil s širokými rameny! Třináct mladých studentů ze společnosti Volkswagen Sachsen představilo Golf Variant R FighteR. Tento koncepční vůz s pohonem všech kol je poháněn motorem TSI s výkonem 295 kW (400 k) a 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG – a své výkony (o 100 k více než sériově vyráběný model Golf R Variant3) dává FighteR najevo na první pohled díky designu karoserie s rozšířenými blatníky a podběhy kol. Karoserie je po úpravách o tři centimetry širší – na každé straně!
Koncepční vůz FighteR byl vyroben studenty z výrobního závodu v Cvikově, motorárny v Saské Kamenici a Skleněné manufaktury v Drážďanech. Společnými sílami vytvořili pro setkání u Wörthersee koncepční vůz, který nalezne uplatnění jako bezpečnostní vůz – se systémy výstražného osvětlení na střeše a masce chladiče – při závodech na závodním okruhu Sachsenring. Jedinečný automobil má lesklý lak v kombinaci odstínů stříbrná Crystal a šedá Nardo, které doplňují elegantní doplňky v odstínech červená Misano a černá Piano.
Technickým skvostem je 360° kamera na střeše vozu FighteR. Jejím prostřednictvím bylo před premiérou u Wörthersee zaznamenáno ostré kolo na Sachsenringu. Video bude možné sledovat během Setkání GTI u jezera Wörthersee integrovanými brýlemi s virtuální realitou uvnitř vozidla.
Studenti kompletně individualizovali také interiér. Čalounění interiéru Alcantarou zahrnuje rovněž zavazadlový prostor. Vizuální dojem umocňuje červené ozdobné prošívání a ozdobné plochy z Alcantary ve výplních dveří a na anatomických sedadlech. Pro tento unikátní automobil byl speciálně vyroben také audiosystém, který zaručuje výjimečné zážitky z poslechu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?