Dvojnásobná radost u jezera Wörthersee! Dvacátý devátý květen je velkým dnem pro dva studentské týmy ze společnosti Volkswagen. Studenti na 38. Setkání GTI poprvé představují studie, které sami vyvinuli a vyrobili, desetitisícům automobilových fanoušků. Středem pozornosti návštěvníků legendární akce v roce 2019 bude Golf GTI Aurora z Wolfsburgu a Golf Variant FighteR z Cvikova. Oba jedinečné vozy Volkswagen potěší všechny fanoušky.
Golf Variant FighteR a Golf GTI Aurora jsou rychlými, zvukově výraznými, ohromujícími a digitálními automobily. Studenti jimi dokazují nejen své dovednosti a vášeň pro detaily, ale také svoji odvahu postavit se výzvám.
První premiéra: Golf GTI Aurora z Wolfsburgu
„Tým studentů Wörthersee 2019 vybavil vůz Golf GTI Aurora nejmodernější technikou,“ říká Christoph Görtz, ředitel odborného výcviku ve výrobním závodě Wolfsburg. Dodatečné displeje na středové konzole ukazují řidiči údaje o motoru a vozidle, které jsou mimořádně přínosné při jízdě na závodním okruhu. Spolujezdec vpředu může všechno současně sledovat na tabletu, jehož prostřednictvím lze také ovládat audiosystém o výkonu 3500 W.
Golf GTI Aurora byl navržen a vyroben s pomocí různých digitálních technologií. Studenti nejprve vytvořili na počítači design exteriéru a interiéru. Mimořádnou výzvou bylo uspořádání zvukové aparatury a multimediálního systému v zadní části dvoumístného vozu. Studenti proto nejdříve navrhli na počítačích CAD design obložení zadní boční stěny a uchycení reproduktorů a subwooferu.
„Naši studenti získali činností v projektu Golf GTI Wörthersee rozsáhlé technické zkušenosti z různých oborů, které mohou využít ve své pozdější kariéře,“ řekl Christoph Görtz. „Integrace komplexních digitálních systémů do vozidla má mimořádný význam, stejně jako dodržování časového plánu i standardů kvality, koordinování činnosti s příslušnými odborníky, prezentace výsledků a hledání kreativních řešení technických výzev.“ Dvanácté vozidlo v rámci studentských projektů představuje u jezera Wörthersee řadu svěžích nápadů.
Golf GTI Aurora je poháněn dvoulitrovým zážehovým motorem s nejvyšším výkonem 279 kW (380 k) ve spojení se 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Jedinečné GTI je lakováno odstínem šedá Nardo (LY7C) a perleťovým lakem černá Deep (vzadu) (LC9X). Ozdobné prvky jsou v unikátním odstínu zelená Mint. Sada karosářských doplňků se zadním difuzorem a všemi ozdobnými prvky jsou lakovány ručně.
Druhá premiéra: Golf Variant R 4MOTION FighteR z Cvikova
Výkonný automobil s širokými rameny! Třináct mladých studentů ze společnosti Volkswagen Sachsen představilo Golf Variant R FighteR. Tento koncepční vůz s pohonem všech kol je poháněn motorem TSI s výkonem 295 kW (400 k) a 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG – a své výkony (o 100 k více než sériově vyráběný model Golf R Variant3) dává FighteR najevo na první pohled díky designu karoserie s rozšířenými blatníky a podběhy kol. Karoserie je po úpravách o tři centimetry širší – na každé straně!
Koncepční vůz FighteR byl vyroben studenty z výrobního závodu v Cvikově, motorárny v Saské Kamenici a Skleněné manufaktury v Drážďanech. Společnými sílami vytvořili pro setkání u Wörthersee koncepční vůz, který nalezne uplatnění jako bezpečnostní vůz – se systémy výstražného osvětlení na střeše a masce chladiče – při závodech na závodním okruhu Sachsenring. Jedinečný automobil má lesklý lak v kombinaci odstínů stříbrná Crystal a šedá Nardo, které doplňují elegantní doplňky v odstínech červená Misano a černá Piano.
Technickým skvostem je 360° kamera na střeše vozu FighteR. Jejím prostřednictvím bylo před premiérou u Wörthersee zaznamenáno ostré kolo na Sachsenringu. Video bude možné sledovat během Setkání GTI u jezera Wörthersee integrovanými brýlemi s virtuální realitou uvnitř vozidla.
Studenti kompletně individualizovali také interiér. Čalounění interiéru Alcantarou zahrnuje rovněž zavazadlový prostor. Vizuální dojem umocňuje červené ozdobné prošívání a ozdobné plochy z Alcantary ve výplních dveří a na anatomických sedadlech. Pro tento unikátní automobil byl speciálně vyroben také audiosystém, který zaručuje výjimečné zážitky z poslechu.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?