Všichni autorizovaní obchodníci značky Škoda na území České republiky začali přijímat rezervace modernizovaného provedení modelu Superb. Vlajková loď mladoboleslavské automobilky přichází na trh s designovými úpravami a novými prvky výbavy a funkcionality vozu. Zákazníci ocení další vylepšení poměru mezi cenou a nabízenou hodnotou díky přizpůsobení nového produktu na základě zkušeností s předchozí verzí.
Z důvodu snížení komplexity produktové nabídky vrcholné modelové řady již nebude na českém trhu nabízen dříve základní výbavový stupeň Active. Ceník tak začíná úrovní výbavy Ambition, která byla oproti dosavadní specifikaci obohacena o barevný MaxiDot, LED hlavní světlomety, LED mlhová světla, bezklíčové startování či LED lampičku v zavazadlovém prostoru. Škoda Superb 1.5 TSI/110 kW ACT ve výbavovém stupni Ambition začíná na částce 689 900 Kč, což je o 35 000 Kč méně než doposud.
Ještě významnější snížení ceny doznal výbavový stupeň Style, jehož výbava byla rozšířena o adaptivní tempomat do 210 km/h, infotainment Amundsen 8“ s navigací, parkovací kameru, bezklíčové startování KESSY s odemykáním i přes zadní dveře nebo řazení DSG pádly pod volantem. S pohonnou jednotkou 1.5 TSI/110 kW ACT ve výbavovém stupni Style začíná nyní na částce 739 900 Kč, což je o 45 000 Kč méně než dosud.
Na absolutně největší výhodu dosáhnou zájemci o provedení Sportline, kteří ušetří 69 000 Kč (platí pro motorizaci 2.0 TSI/200 kW 4x4 s automatickou převodovkou DSG). V základní výbavě verze Sportline jsou všechny prvky z výbavy Style a navíc například novinka Matrix-LED hlavní světlomety, TOP LED zadní světla s animovanými ukazateli změny směru jízdy nebo elektrické víko zavazadlového prostoru s virtuálním pedálem. To vše zabalené ve známém, ale osvěženém sportovním vzhledu exteriéru a černého interiéru se sportovními Alcantarovými sedadly.
Pouze vrcholná verze L&K doznala drobného navýšení prodejní ceny ve výši 21 000 Kč, současně však zaznamenala obohacení standardní výbavy v hodnotě 67 000 Kč. Nově je základem verze L&K například ventilace předních kožených sedadel, vyhřívaný volant, virtuální kokpit az bezpečnostní výbavy mimo jiné asistent jízdy v pruzích (Lane Assist), rozpoznání dopravních značek (Travel Assist), v kombinaci s DSG převodovkou asistent při jízdě v koloně s nouzovým zastavením.
Příplatky za karoserii Combi, převodovku DSG a pohon 4x4 zůstávají ve stejné výši jako doposud.
Novinkou je model Škoda Superb Scout, který začíná na částce 1 019 900 Kč za motorizaci 2,0 TDI/140 kW 4x4 s automatickou převodovkou DSG. Motorizace 2,0 TSI/200 kW 4x4 s automatickou převodovkou DSG je dostupná za 1 078 900 Kč. Součástí základní výbavy provedení Scout je typický robustní vzhled exteriéru odlišující se od základního provedení úpravou nárazníků, lemů kol, prahů a spodních částí dveří. Interiér se například odlišuje specifickou dekorační lištou s ambientním osvětlením, sedadla s čalouněním Alcantara a nápisem Scout, hliníkovými kryty pedálů či infotainmentem s Off-road obrazovkou (nadmořská výška, kompas a náklon vozu) známou z ostatních SUV modelů.
Nové technologie pro vlajkovou loď
Při modernizaci své vlajkové lodi postupovali vývojáři značky Škoda velmi citlivě. Pro značku typická maska chladiče je větší, má dvojité lamely a sestupuje níže do nárazníku. Snížené přední světlomety, které zasahují až k masce chladiče, využívají již v základní verzi LED technologii pro potkávací, dálková i obrysová světla a také pro světla denního svícení. TOP LED zadní světla s animovanými ukazateli změny směru jízdy spojuje chromovaná lišta a rovněž nápis Škoda namísto tradičního loga. Součástí na přání nabízeného ambientního osvětlení je nově promítnutí nápisu Škoda na vozovku po otevření předních dveří. Změnu vnějšího vzhledu dotvářejí nové designy kol z lehké slitiny i nové barvy karoserie – černá Crystal a modrá Race.
Vnitřní prostor ozvláštňují chromové aplikace na palubní desce i výplních dveří. Jiné čalounění sedadel ve výbavových stupních Ambition a Style dodává interiéru na ušlechtilosti a eleganci. S modernizací přibyly další tři simply clever řešení. Nový zvětšený Phone Box umožňuje bezdrátové nabíjení chytrých telefonů a zesílený signál z vnější antény. Poprvé u značky Škoda je k dispozici prostorový organizér v zavazadlovém prostoru pod dvojitou podlahou, sestávající z dělené nízké přihrádky pro převoz různých věcí. Kromě toho přibyl flexibilní organizér s posuvnou zajišťovací tyčí na dvojité podlaze, který je dodáván na přání. Variabilní dvojitá podlaha zavazadlového prostoru je dostupná jen pro karosářskou variantu Combi. Významnou technickou inovaci představují na přání dodávané Matrix-LED hlavní světlomety, které jsou u sériově vyráběného vozu značky Škoda použity vůbec poprvé. Kromě nich slaví premiéru v sériovém automobilu značky Škoda dva další asistenční systémy. Prediktivní tempomat nově zpracovává kromě údajů kamery v čelním skle i data z navigačního systému a s předstihem upravuje rychlost třeba před zatáčkou nebo před rychlostním omezením.
V souladu se Strategií 2025 se inovovaná vlajková loď mladoboleslavské automobilky dočkala elektrifikace. Superb iV bude k objednání s plug-in hybridním pohonem v třetím čtvrtletí letošního roku. Zážehový agregát 1.4 TSI/115 kW a elektromotor o výkonu 85 kW poskytnou maximální systémový výkon 160 kW (218 k). Dojezd v čistě elektrickém módu činí až 55 km dle metodiky WLTP, celkový dojezd v kombinovaném režimu se spalovacím motorem se pohybuje kolem 850 km. Hodnota emisí CO2 činí méně než 40 g/km. Baterie má kapacitu 13 kWh a lze ji nabít z běžné domácí zásuvky, wallboxu, během jízdy na benzin nebo rekuperací brzdné energie. Superb iV bude k dispozici ve všech aktuálně nabízených výbavových stupních a jeho výroba se v závodě v Kvasinách rozběhne letos na podzim. První plug-in hybrid v historii značky bude uveden na tuzemský trh začátkem roku 2020.
Vozy Škoda v modelovém roce 2020
Vlajková loď značky Škoda vstupuje do modelového roku 2020 v zásadně modernizované podobě. Modelová péče se dotkla celého výrobního portfolia mladoboleslavské automobilky. SUV modely Karoq a Kodiaq mají místo loga na víku zavazadlového prostoru nově nápis ŠKODA, adaptivní podvozek (DCC) je nově dostupný i pro provedení 4x2 a asistent hlídání mrtvého úhlu se mění na asistent změny jízdního pruhu známý z modelu Scala.
Modelové řady Fabia, Scala, Karoq a Superb ve variantách s bezklíčovým přístupem KESSY jsou nově vybaveny senzorem pohybu v klíčku od vozidla. Ten po určité době bez pohybu přestane vysílat signál, což znemožní odemčení automobilu bez vědomí jeho majitele. Toto opatření dále posiluje ochranu vozu před vykradením nebo odcizením. Model Fabia je nově k dispozici s Black paketem, který na přání přidá černou masku chladiče, kryty vnějších zpětných zrcátek, LED zadní světla a černá kola.
SD karta s mapami pro navigaci Amundsen navyšuje kapacitu z 16 na 32 GB. Tím se definitivně řeší problémy s různými verzemi mapových podkladů, protože na novou kartu se vejde mapa celé Evropy.
Jednotlivé modelové řady prošly ještě dalšími drobnými úpravami s ohledem na optimalizaci standardních i volitelných výbav. Specifikace vozů Škoda modelového roku 2020 naběhnou do výroby v 28. týdnu kalendářního roku 2019.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.