Autosalon Ženeva 2019 nabídne extrémní Hyper-SUV: GFG Style Kangaroo je technický skvost

GFG Style Kangaroo | foto: GFG Style

Když se řekne supersport, každý z nás si nejspíš okamžitě vybaví ladné tvary, karoserii ve stylu kupé či targa, výkon několik stovek koní a samozřejmě nízkou světlou výšku, která pomáhá k lepší ovladatelnosti i aerodynamice. Na letošním autosalon v Ženevě se však představí vůz, který se těmto standardům dost vymyká: GFG Style Kangaroo.

Giorgetto Giugiaro a jeho syn Fabrizio, zakladatelé společnosti GFG Style, vystaví na letošním autosalonu vůz, který je se svou filosofií vlastně naprostým unikátem. Nabídne totiž elegantní tvary a elektrický výkon hodný supersportu, současně však dokáže měnit svou světlou výšku až na úroveň hodnou crossoverů a nechybí mu ani pohon a řízení všech kol.

Při prvním pohledu na tvary čistě karbonové karoserie vozu má člověk pocit, že se dívá na tradiční supersport, zvláště pokud je podvozek nastaven v režimu „racing," kdy se vůz pohybuje jen 140 mm nad zemí. Pokud vás však čeká cesta po silnicích podobných českým okreskám, snadno můžete vůz přepnout do režimu Road, který nabídne 190 mm světlé výšky. A po zdolávání náročnějšího terénu je zde režim Off-Road se světlou výškou 260 mm.

Světlá výška samozřejmě není vše a jsme si takřka jistí, že nájezdové ani přejezdové úhly nebudou nikterak slavné. Ostatně ani 22-palcová hliníková kola nevypadají, že by měla zvládnout větší namáhání v terénu. Zvláště na pneumatikách, které si většina majitelů k podobnému vozu dopřeje.

Příjemným bonusem je však pohon všech kol, který zajišťuje dvojice elektromotorů  každý o výkonu 180 kW. Celkově se tak dostáváme na výkon 360 kW, což je zhruba 489 koní. O dostatek energie se stará akumulátor o kapacitě 90 kWh, který by měl být schopen urazit na jedno nabití až 450 kilometrů.

Nejedná se navíc jen o jeden z řady zajímavých konceptů, jak upozorňuje web Motor1. Automobilka už postavila minimálně jeden funkční prototyp, který je postaven na platformě vyvinuté ve spolupráci s CH Auto.Tzv. Hyper-SUV, jak stroj označuje sám výrobce, přitom slibuje akceleraci z 0 na 100 km/h během 3.8 sekundy a maximální rychlost až 250 km/h.

zdroj: youtube.com

A zatímco funkční prototyp už se zvesela prezentuje na zasněžených sjezdovkách, na ženevském autosalonu bude prezentován hliněný model s kapotou a střechou z odhaleného karbonu. Vůz by navíc neměl být postavený na tradičních kolech, ale pásech. Automobilka totiž věří, že na zledovatělých či zasněžených silnicích by se mohlo jednat o fantastickou kombinaci. Tohle zkrátka bude zajímavé.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy