Elon Musk v jednom ze svých příspěvků na Twitteru prozradil datum chystané premiéry jednoho z nejočekávanějších modelů Tesly! Elektrický crossover Model Y, který by měl vycházet z platformy Modelu 3, má nabídnout o 10 % více místa a jeho cena by měla být jen o 10 % vyšší. A to mu podle zahraničních odhadů dává slušnou šanci stát se prodávanějším než Model 3.
Tesla Model 3 dostala automobilku do slušných potíží, jakmile se však podařilo její produkci rozjet, rychle se stala jedním z nejpopulárnějších elektromobilů na americkém trhu a konečně dostala společnost do černých čísel. Připravovaný Model Y by však mohl být ještě úspěšnější.
Jak prozradil Elon Musk včera večer na svém twitterovém účtu, nová Tesla Model Y by měla být představena již 14. března v Los Angeles na LA Design studio. Během premiéry se dozvíme přesné technické parametry, výkon, ceny a přítomní si budou moci vyzkoušet i testovací jízdu.
Dosud bylo informací o připravovaném elektrickém crossoveru velmi málo. K dispozici dokonce máme jen jednu siluetu, kterou Elon Musk sám publikoval. Spolu s oznámením data premiéry ale konečně pronikly na veřejnost i některá zajímavá data.
Model Y, jakožto zástupce třídy SUV, by měl být o 10 % větší, než Tesla Model 3. A za 10 % místa navíc si zákazníci připlatí okolo 10 % vyšší cenu. Kvůli většímu prostoru ovšem Model Y nabídne nepatrně nižší dojezd, než Model 3 se stejnou baterií, jak dále Musk uvedl.
Rozhodnutí postavit chystaný elektrický crossover na platformě Modelu 3 je známé již delší dobu a jako nejčastější opodstatnění se skloňuje úspora nákladů při vývoji nové platformy. Pokud tedy zohledníme současné ceny Modelu 3 a všechny dostupné informace, mohla by se základní varianta Modelu Y prodávat okolo 40 000 dolarů, tedy cca 902 000 Kč, jak uvádí web InsideEV's, který na novinku upozornil.
Model Y, being an SUV, is about 10% bigger than Model 3, so will cost about 10% more & have slightly less range for same battery
— Elon Musk (@elonmusk) 3. března 2019
Jak ale všichni dobře víme, nejlevnější modely uvádí Tesla na trh jako poslední a tak stále zůstává velkou neznámou, na kolik vlastně první kusy přijdou, jaký budou mít dojezd a jakou výbavu nabídnou. Dříve se dokonce spekulovalo o 3 řadách sedadel, vzhledem k očekávaným rozměrům bychom si však nedělali velké iluze.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?