Elon Musk v jednom ze svých příspěvků na Twitteru prozradil datum chystané premiéry jednoho z nejočekávanějších modelů Tesly! Elektrický crossover Model Y, který by měl vycházet z platformy Modelu 3, má nabídnout o 10 % více místa a jeho cena by měla být jen o 10 % vyšší. A to mu podle zahraničních odhadů dává slušnou šanci stát se prodávanějším než Model 3.
Tesla Model 3 dostala automobilku do slušných potíží, jakmile se však podařilo její produkci rozjet, rychle se stala jedním z nejpopulárnějších elektromobilů na americkém trhu a konečně dostala společnost do černých čísel. Připravovaný Model Y by však mohl být ještě úspěšnější.
Jak prozradil Elon Musk včera večer na svém twitterovém účtu, nová Tesla Model Y by měla být představena již 14. března v Los Angeles na LA Design studio. Během premiéry se dozvíme přesné technické parametry, výkon, ceny a přítomní si budou moci vyzkoušet i testovací jízdu.
Dosud bylo informací o připravovaném elektrickém crossoveru velmi málo. K dispozici dokonce máme jen jednu siluetu, kterou Elon Musk sám publikoval. Spolu s oznámením data premiéry ale konečně pronikly na veřejnost i některá zajímavá data.
Model Y, jakožto zástupce třídy SUV, by měl být o 10 % větší, než Tesla Model 3. A za 10 % místa navíc si zákazníci připlatí okolo 10 % vyšší cenu. Kvůli většímu prostoru ovšem Model Y nabídne nepatrně nižší dojezd, než Model 3 se stejnou baterií, jak dále Musk uvedl.
Rozhodnutí postavit chystaný elektrický crossover na platformě Modelu 3 je známé již delší dobu a jako nejčastější opodstatnění se skloňuje úspora nákladů při vývoji nové platformy. Pokud tedy zohledníme současné ceny Modelu 3 a všechny dostupné informace, mohla by se základní varianta Modelu Y prodávat okolo 40 000 dolarů, tedy cca 902 000 Kč, jak uvádí web InsideEV's, který na novinku upozornil.
Model Y, being an SUV, is about 10% bigger than Model 3, so will cost about 10% more & have slightly less range for same battery
— Elon Musk (@elonmusk) 3. března 2019
Jak ale všichni dobře víme, nejlevnější modely uvádí Tesla na trh jako poslední a tak stále zůstává velkou neznámou, na kolik vlastně první kusy přijdou, jaký budou mít dojezd a jakou výbavu nabídnou. Dříve se dokonce spekulovalo o 3 řadách sedadel, vzhledem k očekávaným rozměrům bychom si však nedělali velké iluze.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.