Elon Musk v jednom ze svých příspěvků na Twitteru prozradil datum chystané premiéry jednoho z nejočekávanějších modelů Tesly! Elektrický crossover Model Y, který by měl vycházet z platformy Modelu 3, má nabídnout o 10 % více místa a jeho cena by měla být jen o 10 % vyšší. A to mu podle zahraničních odhadů dává slušnou šanci stát se prodávanějším než Model 3.
Tesla Model 3 dostala automobilku do slušných potíží, jakmile se však podařilo její produkci rozjet, rychle se stala jedním z nejpopulárnějších elektromobilů na americkém trhu a konečně dostala společnost do černých čísel. Připravovaný Model Y by však mohl být ještě úspěšnější.
Jak prozradil Elon Musk včera večer na svém twitterovém účtu, nová Tesla Model Y by měla být představena již 14. března v Los Angeles na LA Design studio. Během premiéry se dozvíme přesné technické parametry, výkon, ceny a přítomní si budou moci vyzkoušet i testovací jízdu.
Dosud bylo informací o připravovaném elektrickém crossoveru velmi málo. K dispozici dokonce máme jen jednu siluetu, kterou Elon Musk sám publikoval. Spolu s oznámením data premiéry ale konečně pronikly na veřejnost i některá zajímavá data.
Model Y, jakožto zástupce třídy SUV, by měl být o 10 % větší, než Tesla Model 3. A za 10 % místa navíc si zákazníci připlatí okolo 10 % vyšší cenu. Kvůli většímu prostoru ovšem Model Y nabídne nepatrně nižší dojezd, než Model 3 se stejnou baterií, jak dále Musk uvedl.
Rozhodnutí postavit chystaný elektrický crossover na platformě Modelu 3 je známé již delší dobu a jako nejčastější opodstatnění se skloňuje úspora nákladů při vývoji nové platformy. Pokud tedy zohledníme současné ceny Modelu 3 a všechny dostupné informace, mohla by se základní varianta Modelu Y prodávat okolo 40 000 dolarů, tedy cca 902 000 Kč, jak uvádí web InsideEV's, který na novinku upozornil.
Model Y, being an SUV, is about 10% bigger than Model 3, so will cost about 10% more & have slightly less range for same battery
— Elon Musk (@elonmusk) 3. března 2019
Jak ale všichni dobře víme, nejlevnější modely uvádí Tesla na trh jako poslední a tak stále zůstává velkou neznámou, na kolik vlastně první kusy přijdou, jaký budou mít dojezd a jakou výbavu nabídnou. Dříve se dokonce spekulovalo o 3 řadách sedadel, vzhledem k očekávaným rozměrům bychom si však nedělali velké iluze.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.