BMW a Daimler spojují síly: Odvěcí rivalové budou společně vyvíjet technologie autonomního řízení

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 4. března 2019, 10:26 Google+

BMW Group a Daimler AG spojují své síly v oblasti autonomní jízdy. Spolupráce se zaměřuje na vývoj budoucích technologií pro asistenční systémy řidičů, automatizovanou jízdu na dálnicích a parkovací funkce (už do úrovně SAE 4). Obě společnosti podepsaly memorandum o porozumění s cílem společného vývoje technologií, které budou pro vývoj budoucnosti dopravy klíčové. BMW Group a Daimler AG chápou partnerství jako dlouhodobou strategickou spolupráci s cílem vytvořit technologie budoucnosti s širokým potenciálem využití.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW Group a Daimler AG budou společně vyvíjet technologie pro automatizovanou jízdu

BMW Group a Daimler AG budou společně vyvíjet technologie pro automatizovanou jízdu | foto: BMW

Sdílejte článek

„Pokračujeme v rozvíjení naší strategie spojením zkušeností dvojice vedoucích společností v oblasti technologií. U BMW Group je dlouhodobé partnerství v rámci flexibilní, škálovatelné a univerzální platformy základem pro zajištění rozšíření autonomního řízení v rámci celého odvětví. Spojením hlavních zkušeností obou společností se posílí náš inovativní potenciál a zrychlí se vývoj této technologie,“ uvedl Klaus Fröhlich, člen představenstva BMW Group, odpovědný za oblast vývoje.

Ola Källenius, člen představenstva Daimler AG, odpovědný za výzkum Daimler Group a vývoj oddělení osobních vozů Mercedes-Benz řekl: „Autonomní jízda je pro nás v současnosti jedním z nejrevolučnějších trendů a celá skupina Daimler na ni intenzivně pracuje. Stejně, jako je tomu u společnosti Daimler vždy, naší prioritou je i v tomto případě bezpečnost. Namísto samostatných a oddělených řešení chceme vyvinout spolehlivý komplexní systém, který zákazníkům přinese významně vyšší hodnotu. Spoluprací se správnými partnery chceme významně posílit vývoj této technologie a přinést na silnice více bezpečí.“

img-responsive

BMW Vision iNEXT | foto: BMW

Plánovaná spolupráce přinese BMW Group a Daimler AG mnoho významných výhod: znalosti a zkušenosti obou partnerů a škálovatelná architektura zrychlí a zefektivní vývoj další generace této technologie. Kromě toho bude možné tyto nové technologie dříve uvést na trh a zdokonalovat je v kratších cyklech. Pro obě společnosti je nejdůležitější bezpečnost posádky vozidla a dalších účastníků silničního provozu, což klade vysoké nároky na spolehlivost systémů a současně je hlavním kritériem celé spolupráce. Obě společnosti pokračují ve svém plánu být tím, kdo v technologickém vývoji udává trendy.

Společný vývoj bude probíhat prostřednictvím škálovatelné architektury zahrnující různé stupně automatizace s úrovněmi 3 a 4 pro jízdu po dálnicích. Navíc obě společnosti plánují diskuse o možném rozšířené jejich vzájemné spolupráce také pro systémy řadící se do vyššího stupně automatizace nejen na dálnicích, ale i v městském prostředí. Tyto úvahy podtrhují dlouhodobost projektu spolupráce mezi oběma společnostmi, jejichž cílem je vznik flexibilní platformy pro automatizovanou jízdu. Vývoj stávajících technologií a již probíhající spolupráce obou společností zůstanou nedotčené a budou pokračovat. BMW Group a Daimler AG budou vyhledávat další partnerství s dalšími technologickými společnostmi a výrobci automobilů, která by mohla být nové platformě prospěšná.

Autonomní jízda u BMW Group

BMW Group pracuje na systémech vysoce automatizované jízdy od roku 2006 a vytvořilo univerzální platformu propojující specialisty na jednotlivé dílčí technologie, dodavatele a výrobce originálních dílů. V roce 2017 byl uveden do provozu kampus pro autonomní jízdu Autonomous Driving Campus v Unterschleissheimu severně od Mnichova, což vedlo ve spolupráci s partnery k industrializaci a rozšíření technologie. V kampusu se využívá nejnovější software ke zrychlení vývoje celé platformy a vytvoření nových standardů pro celé odvětví. Po celém světě jezdí více než 70 vozidel testujících nejnovější technologie. Sbírají data, která pomáhají systémům učit se s využitím umělé inteligence a získané zkušenosti ověřovat v simulacích i v testech v rámci úrovní 2 až 5 na silnicích. Generace technologií automatizované jízdy, která je nyní ve vývoji, se v sériové výrobě jako úroveň 3 objeví ve voze BMW iNEXT, v němž bude v rámci pilotního projektu umožněna také úroveň 4.

Autonomní jízda u Daimler AG.

Daimler AG pracuje na mnoha projektech zaměřených na úroveň autonomní jízdy 3, ale také na úrovně 4 a 5. Jako dlouhodobý lídr v oblasti aktivních bezpečnostních systémů si Daimler již od počátku programuje své systémy ve většině případů sám. V roce 2019 spustí v rámci spolupráce se společností Bosch v San José v Silicon Valley první pilotní projekt automatických vozů (úroveň 4/5) v městském prostředí. To bude další milník v rámci existující vzájemné spolupráce mezi oběma partnery, která bude podle plánu pokračovat. Začátkem následujícího desetiletí uvede Daimler na trh nejen vozidla s úrovní automatizované jízdy 3, ale také plně automatizovaná vozidla úrovní 4/5. Daimler je se svými škálovatelnými řešeními jedinou společností na světě, která systémy autonomní jízdy aplikuje do širokého spektra vozidel od osobních a užitkových vozů po autobusy a nákladní vozidla. 

Vytisknout

Diskuze: BMW a Daimler spojují síly: Odvěcí rivalové budou společně vyvíjet technologie autonomního řízení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Tesla model Y

Tesla brzy představí elektrický crossover Model Y, Elon Musk už naznačil…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud