Nový Peugeot 208 oficiálně: stylový, dynamický, praktický & elektrický

Nový Peugeot 208 | foto: Peugeot

Značka Peugeot odhaluje nový Peugeot 208. V segmentu B, který směřuje k stále větší uniformitě, se tento nový mladistvý model vyznávající potěšení z jízdy hodlá odlišit a prosadit. Vzhledem k tomu, že používání automobilů se mění a přechod na nové druhy energií přináší obrovskou příležitost, je nový Peugeot 208 nabízen již od svého uvedení na trh se třemi možnými pohony: elektrickým, benzínovým nebo naftovým.

#FUTURISTIC & YOUNG
Svět se mění a budoucnost klade mnoho otázek. Nové výzvy vyžadují v automobilovém odvětví, stejně jako v jiných oblastech, odpovídající reakce. Značka Peugeot, za kterou stojí 208letá historie, vstupuje do éry přechodu na nové energie a nabízí vzrušující a zároveň realistickou vizi budoucnosti: #UNBORINGTHEFUTURE.

Nový Peugeot 208 je neoddělitelnou součástí této vize budoucnosti a svoji modernost projevuje prostřednictvím energie, spontánnosti a také hodnot, které značka Peugeot vyznává: emoce, elegance a vysoké nároky. Atletický styl vozu evokuje vitalitu a naznačuje radost z jízdy. Propracovaný přitažlivý design vede nový model neomylně směrem k luxusnějším kategoriím produktů, v souladu s dlouhodobou strategií značky Peugeot.

Nový Peugeot 208 je připraven zaujmout významnou pozici v segmentu B. Svým atraktivním vzhledem, výraznou osobností, inovacemi a nejmodernějšími technologiemi se hodlá zásadním způsobem podílet na úspěchu současné nabídky značky Peugeot.

„POWER OF CHOICE“

CMP/e-CMP: modulární a efektivní platforma
Nový Peugeot 208 je postaven na platformě poslední generace: CMP (Common Modular Platform). Tato nová platforma určená pro segmenty B a C doplňuje platformu EMP2 (Efficient Modular Plateform).

Jak vyplývá z názvu, platforma CMP je modulární z hlediska rozměrů a variant motorů. Dokáže pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie, takže si zákazník může zvolit mezi spalovacím (benzínovým/dieselovým) a elektrickým motorem.

Během celého vývoje projektu CMP byla hlavní péče věnována úspornosti. Nová platforma napomáhá snižovat emise CO2 nového Peugeotu 208. Přispívá k tomu:

⦁ nižší hmotnost (o 30 kg méně než s použitím platformy PF1);
⦁ lepší aerodynamika (hladká podlaha karoserie a použití řízených vstupů vzduchu);
⦁ menší valivý odpor (pneumatiky třídy A a snížení mechanického tření náprav);
⦁ optimalizace hnacího ústrojí (lepší účinnost spalování, down-sizing, snížení mechanického tření, prodloužení převodů a používání systému Stop & Start).  

Platforma CMP rovněž umožňuje nabízet vyšší úroveň komfortu a bezpečnosti:

⦁ zlepšení akustického a tepelného komfortu na palubě, snížení vibrací;
⦁ dostupnost asistenčních systémů, jež jsou obvykle vyhrazené pouze vyšším segmentům trhu.

Nový PEUGEOT e-208: e-motion 

Nový Peugeot e-208 je v nabídce hned od uvedení vozu na trh. Díky 100 % elektrickému motoru nabízí hbitost a stimulující zážitek z řízení:

motor s výkonem 100 kW (136 k) a točivým momentem 260 Nm (dostupné od 0 km/h) pro okamžitou reaktivitu;
⦁ tichý motor a nulové vibrace;
⦁ technologické animace na centrálním displeji (zobrazení fungování pohonu v reálném čase).

Nový Peugeot e-208 nabízí tři režimy řízení:

⦁ eko: optimalizace dojezdu,
⦁ normal: optimální komfort pro každodenní používání,
⦁ sport: prioritou je výkon a zážitek z jízdy, maximální výkon a točivý moment (zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,1 s).

K dispozici jsou rovněž dva režimy brzdění prostřednictvím převodové páky s příslušným typem regenerace baterie:

⦁ mírný, pro pocity blížící se používání vozu se spalovacím motorem;
⦁ vyšší, pro brzdění řízené pedálem akcelerace.

Nový Peugeot 208 | foto: Peugeot

Nový Peugeot e-208 nabízí nejlepší tepelný komfort na trhu:

⦁ vysoce výkonné topné prvky (5 kW) napájené baterií o vysokém napětí;
⦁ tepelné čerpadlo a automatické nastavení teploty v prostoru pro cestující, které poskytují stejnou úroveň komfortu jako vozy se spalovacím motorem.

Díky lepší energetické účinnosti ve srovnání s klimatizací nebo tradičním vytápěním je zachován dojezd vozu;

⦁ vyhřívaná sedadla;
⦁ programovatelné přednastavení teploty prostřednictvím dotykového displeje nebo na dálku pomocí aplikace v telefonu MyPeugeot®. Tato funkce umožňuje kromě komfortu i optimalizovat dojezd (rychlejší dosažení nastavené teploty během fáze startování) a rychleji dosáhnout optimální teploty fungování baterie.

Prostor v kabině i objem zavazadlového prostoru jsou stejné jako u verze se spalovacím motorem. Baterie o objemu 220 l jsou umístěny pod podlahou vozu.

Díky know-how značky Peugeot dostal nový model e-208 to nejlepší z hlediska nastavení podvozku. Byla u něj použita specifická technická řešení, která zajistila optimální rozložení hmotnosti. Nový Peugeot e-208 tak dosahuje dynamických výkonů na stejné úrovni jako verze se spalovacím motorem.

Nový Peugeot e-208 je vybaven baterií o velké kapacitě 50 kWh. Ta umožňuje dosáhnout dojezdu až 340 km podle certifikačního protokolu WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) a 450 km podle NEDC (New European Driving Cycle). Tepelná regulace cirkulací kapaliny spojená s chladicím okruhem kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost. Baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km na 70 % kapacity.

Řešení dobíjení jsou flexibilní a přizpůsobené každodennímu používání. Jsou možné tři způsoby:

⦁ přes klasickou domácí zásuvku nebo pro úplné nabití během 16 hodin přes zesílenou zásuvku Green Up™ Legrand® pomocí kabelu, který je dodáván společně s vozem;
⦁ přes Wall Box: úplné nabití za 5 hodin 15 minut v případě třífázového proudu (11 kW) nebo za 8 hodin v případě jednofázového proudu (7,4 kW);
⦁ přes veřejnou rychlodobíjecí stanici: regulace teploty baterie umožňuje použít nabíječky 100 kW a dosáhnout dobití na 80 % během 30 minut.

Nový Peugeot e-208 nabízí i dálkové programovatelné nabíjení: přes displej navigace s připojením (Connected Navigation) nebo aplikaci v telefonu MyPeugeot®. Tento systém také umožňuje kdykoli spustit nebo zastavit dobíjení a zkontrolovat stav dobití.

Značka Peugeot připravila novou nabídku služeb, kterými podpoří přechod na nové zdroje energie. Tyto služby, vycházející ze tří principů, budou v nabídce souběžně s uvedením vozu nový Peugeot e-208 na trh:

⦁ Easy-Charge, neboli jak našim zákazníkům usnadníme přístup k jednotlivým řešením nabíjení:
⦁ nabídka řešení nabíjení pro domácnosti (nebo pro dobíjení vozu v práci) prostřednictvím široké nabídky zařízení (zesílená zásuvka, Wallbox, Smart Wallbox,…), diagnostika za účelem zhodnocení plánované elektroinstalace a nejlepšího řešení nabíjení a konečné instalace;
⦁ nabídka dobíjení ve veřejných dobíjecích stanicích prostřednictvím služby Free2Move, včetně dobíjecího čipu umožňujícího přístup k síti více než 85 000 dobíjecích stanic v Evropě: předvýběr stanic podle vzdálenosti, rychlosti a ceny dobíjení. Navigace s připojením se postará o navedení ke zvolené dobíjecí stanici.

⦁ Easy-Mobility, neboli jak za všech okolností zajistíme mobilitu našich zákazníků:
⦁ Trip planner: nástroj plánování a organizace dlouhých cest prostřednictvím služby Free2Move; návrh nejlepších tras při zohlednění zbytkového dojezdu a umístění dobíjecích stanic po cestě. Odeslání trasy do navigace s připojením umožní použít tuto naplánovanou trasu během cesty;
⦁ Mobility Pass: rozšířená mobilita zaručená díky paušálu zahrnutého do ceny pronájmu vozu. Mobility Pass umožňuje mít podle potřeb kdykoliv vůz k dispozici.
⦁ E-coaching: nástroj v aplikaci MyPeugeot umožňující získat doporučení, jak optimalizovat řízení a dojezd vozu e-208.

⦁ Serenity, neboli jak našim zákazníkům dodáme jistotu při seznamování se s vozem a umožníme jim, aby si ho užívali v naprosté pohodě:
⦁ nové digitální simulátory a trasy, které pomáhají seznámit se na internetových stránkách značky Peugeot s používáním elektromobilů;
⦁ smlouvy o poskytování služeb a asistence na cestách obsažené v jednom paušálu, takže si zákazník může užít svůj vůz v naprosté pohodě a klidu;
⦁ certifikát o kapacitě baterie jako garance úrovně kapacity baterie usnadňující další prodej vozu.
 
Nový Peugeot e-208 otevírá přístup k nové mobilitě, neboť nabízí volnost řízení ve městě, a to i v rámci zón s omezeným vjezdem pro automobily vybavené spalovacím motorem.

Nový Peugeot 208 | foto: Peugeot

Nový Peugeot 208: kompatibilní s normami Euro 6.d 

Nový Peugeot 208 má v nabídce kompletní řadu spalovacích motorů poslední generace, které splňují normu Euro 6.d pro benzínové a Euro 6.d-temp pro dieselové motory. Motory PureTech 100 a 130 jsou k dispozici s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8, což v segmentu B představuje unikátní nabídku.

Benzínové tříválcové motory o objemu 1,2 l:
⦁ PureTech 75 S&S s manuální pětistupňovou převodovkou MAN5,
⦁ PureTech 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6 nebo s  automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8,
⦁ PureTech 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.

Dieselový čtyřválcový motor o objemu 1,5 l:
⦁ BlueHDi 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6.
 
V zemích, v nichž jsou požadavky na emise méně přísné, budou k dispozici také motory s manuální šestistupňovou převodovkou (MAN6) nebo automatickou šestistupňovou převodovkou (EAT6).

Nový Peugeot 208: elegantní a žádoucí design 

Nový Peugeot 208 je natolik výrazný a reprezentativní, že se obejde bez chromovaných prvků: jeho styl je osobitý a proporce vyvážené. Je pevnou součástí strategie značky Peugeot zaměřené na posun k luxusnějším kategoriím produktů.  Vůz nové generace je delší, širší a nižší než současný Peugeot 208, jeho výrazný tvar evokuje díky plynulým čistým liniím sportovního ducha. Široké blatníky a celkové křivky karoserie působí smyslně. Výsledem je subtilní rovnováha mezi energií a jemností. 

Z profilu upoutá nový Peugeot 208 méně předsunutým čelním sklem umožňujícím použití delší tvarované kapoty. Pro zdůraznění dynamiky je zadní postranní okénko dokonale vyrovnané se zadním podběhem kola. Ve verzi GT Line nebo GT jsou podběhy kol doplněny černě lakovanými lištami: silueta se tak zjemní a průměr kol se vizuálně zvětší. U těchto luxusnějších verzí jsou 17palcová kola zdobena našroubovanými přizpůsobitelnými vloženými prvky, které zlepšují aerodynamiku a snižují neodpruženou hmotnost (-3,6 kg na vůz). 

Nový Peugeot 208 | foto: Peugeot

Okamžitě rozpoznatelná přední strana obratně kombinuje vizuální podpis ve stylu nového Peugeotu 508 ve spodní části a světelný podpis se 3 drápy ve světlometech Full LED (podle dané verze). Přední nárazník tvoří jedinou linii, v jejímž středu je zasazena mřížka chladiče s jediným výstupním otvorem a logem značky Peugeot. Na špičce kapoty je umístěn znak 208.

Pro zadní stranu vozu nový Peugeot 208 je podobně jako pro vozy Peugeot 3008, 5008 a 508 typický černý pás sahající přes celou šířku víka zavazadlového prostoru a spojující světla tvořená 3 drápy (rozsvícená ve dne i v noci). Celek působí precizně a energicky. Zadní difuzor je k dispozici v černé lakované povrchové úpravě a v závislosti na motoru může být vylepšen chromovými koncovkami výfuku.

Kromě standardních odstínů karoserie a střechy Black Diamond nabízí nový Peugeot 208 paletu odstínů, které dokonale odrážejí jeho osvěžující dynamický charakter: 

⦁ žlutá Faro / metalický lak,
⦁ modrá Vertigo třívrstvá,
⦁ červená Elixir s barevným vrchním lakem: tento postup posiluje hloubku a barvu odstínu. Objemy jsou ideálně zvýrazněny, odrazy jsou pestré.
 
Nový Peugeot e-208 je na první pohled rozpoznatelný vnějšími znaky:
⦁ maska chladiče ve stejném odstínu jako karoserie;
⦁ dichroitické znaky lva (postup, který mění barvu podle úhlu pohledu);
⦁ podpis „e-208“ vzadu a písmeno „e“ na zadních blatnících.

Nový Peugeot 208: high-tech, high-touch

Nový Peugeot 208 se inspiroval koncepčním vozem Peugeot Fractal a přichází se zcela novou generací uspořádání interiéru Peugeot i-Cockpit®, které je již neodmyslitelnou součástí vozů Peugeot. Pořídilo si ho už více než 5 milionů řidičů. Peugeot i-Cockpit® vozu nový Peugeot 208 používá stejné tříúrovňové rozvrstvení jako ostatní modely řady Peugeot pro dosažení bezchybné ergonomie.

Nový Peugeot 208 | foto: Peugeot

Peugeot i-Cockpit® intuitivním způsobem stimuluje lidské smysly:

Oči: veškeré informace jsou snadno čitelné, pečlivě umístěné do zorného pole řidiče. V závislosti na verzi výbavy se na přístrojové desce Peugeot i-Cockpit® 3D zobrazují informace, které jsou k dispozici ve dvou úrovních. Na zvýšenou digitální desku jsou promítány informace ve formě hologramu. Údaje jsou dynamické, zobrazují se blíž k očím řidiče v závislosti na své důležitosti nebo naléhavosti, čímž se zvyšuje reaktivita přibližně o půl sekundy. Nad přepínači v centrální části je k dispozici dotykový displej v provedeních 5, 7 nebo 10 palců, v závislosti na úrovni výbavy a zvolené příplatkové výbavě.
Ruce: materiály jsou příjemné na dotek, zarovnání dokonalé, dotykové nebo fyzické ovladače jsou rozumně rozmístěné. Od verze výbavy Active (podle země prodeje) je palubní deska měkčená a ve střední části je ozdobná lišta karbonového vzhledu. Kompaktní volant je převzatý od modelů vyšších segmentů. Ovládání převodovky EAT8 Shift and Park by wire je intuitivní a ergonomické. Příslušné páčky na volantu umožňují řadit dle potřeby ručně bez ztráty automatického režimu.
Tělo: kabina tvoří kokpit obepínající tělo řidiče. Přední sedadla poskytují vynikající komfort a dokonalou oporu.

Velká pozornost byla věnována velikosti a uspořádání úložných prostorů ve voze nový Peugeot 208. Kromě kapes ve dveřích a schránky před sedadlem spolujezdce jsou v ose vozu k dispozici 3 odkládací zóny (podle verze výbavy):

⦁ velký úložný prostor pod loketní opěrkou mezi předními sedadly,
⦁ snadno přístupný odkládací prostor před řadicí pákou,
⦁ důmyslný uzavíratelný úložný prostor ve středové konzole, který lze využít pro indukční napájení telefonu, aniž by byl zvenku vidět.

Nový Peugeot 208 | foto: Peugeot

Nový 208: inteligentní posun k vyšším kategoriím 

Nový Peugeot 208 je v nabídce v 5 verzích výbavy: Access, Active, Allure, GT Line a GT.  Vyšší verze výbavy GT Line a GT nabízejí charakteristické stylové prvky:

⦁ světlomety Full LED se světelným podpisem tvořeným 3 drápy,
⦁ černě lakované lišty kolem podběhů kol a kolem oken,
⦁ hliníková 17" kola s diamantovým výbrusem a ozdobnými prvky,
⦁ kabina s pečlivě propracovanými detaily: černé obložení stropu, prošití v odstínu Adamite, volba 8 barev doprovodného ambientního osvětlení, dynamická sedadla, hliníkové pedály.

Verze výbavy GT vyhrazená pro Peugeot e-208 navíc nabízí:
⦁ exkluzivní čalounění Alcantara©/čalounění v odstínu šedá Gréval v technickém 3D provedení,
⦁ 17" kola se specifickými ozdobnými prvky.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy