Od dobíjecích plně elektrických vozů (EV), přes samodobíjecí elektrické modely (HEV & PHEV), až po vodíkový plně elektrický automobil (FCEV) je Hyundai schopný uspokojit jakoukoli poptávku po ekologických pohonech. Pro tento rok navíc chystá další překvapení. Hybridní varianty se dočká populární „í-třicítka“ vyráběná v Nošovicích u Frýdku-Místku, kompaktní SUV KONA a nová generace revoluční modelové řady IONIQ.
Čistá mobilita je pro značku Hyundai dlouhodobý cíl, který si stanovila již před lety a jehož reálné výsledky můžeme pozorovat už dnes. V roce 2016 Hyundai uvedl na trh modelovou řadu IONIQ, která jako vůbec první na světě poskytla v jedné karosářské variantě výběr všech důležitých elektrifikovaných pohonů a která se s více než 60 000 prodanými vozy od jejího uvedení na trh stala důležitým pilířem modelové palety značky Hyundai. „Ve druhé polovině letošního roku se pak můžeme těšit na druhou generaci revoluční modelové řady IONIQ, která bude mimo jiné jako první na světě nabízet „režim jízdy v zelené zóně“ (GDM: Green-zone Drive Mode), jenž bude ve větší míře využívat elektromotor namísto spalovacího motoru,“ poznamenal Jan Pohorský, zástupce společnosti Hyundai Motor Czech.
Hyundai dnes, v rámci čisté mobility, nabízí prakticky vše a zájemci o ekologický pohon mohou vybírat i v čím dál oblíbenější kategorii SUV. Důkazem je úspěch nového elektromobilu KONA Electric, který od svého uvedení na trh posbíral již celou řadu ocenění. Mezi jinými například titul „Elektromobil roku“ na pařížském autosalonu 2018 nebo „Zelené auto roku 2018“. V nabídce je také komfortní SUV Hyundai Tucson v hybridní verzi s technologií 48 V, který se rovněž vyrábí v Nošovicích. Ke konci roku Hyundai obohatí ekologicky šetrnou paletu také o hybridní verzi KONA (HEV) a i30 kombi (HEV 48 V).
Značka Hyundai se stala průkopníkem také v rámci vodíkové mobility, když v roce 2013 uvedla na trh první sériově vyráběný vodíkový plně elektrický vůz (FCEV). V loňském roce představila druhou generaci NEXO, jehož odpadní vzduch je dokonce ještě čistší, než který nasává. V současné době patří Hyundai více než 70% podíl na evropském trhu s vozy poháněnými palivovými články. NEXO je výjimečný také tím, že v roce 2018 dokázal bezpečnost vodíkové technologie – podle nezávislého hodnocení bezpečnosti Euro NCAP se stal nejbezpečnějším velkým SUV na trhu.
Pro značku Hyundai je příznačná špičková připravenost. Například všechny osobní modely již nyní splňují emisní normu Euro 6d Temp, která přijde v platnost až v září letošního roku. V rámci cesty k čisté mobilitě bude Hyundai v roce 2021 nabízet 60 % všech svých vozů v ekologicky šetrném provedení.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?