Od dobíjecích plně elektrických vozů (EV), přes samodobíjecí elektrické modely (HEV & PHEV), až po vodíkový plně elektrický automobil (FCEV) je Hyundai schopný uspokojit jakoukoli poptávku po ekologických pohonech. Pro tento rok navíc chystá další překvapení. Hybridní varianty se dočká populární „í-třicítka“ vyráběná v Nošovicích u Frýdku-Místku, kompaktní SUV KONA a nová generace revoluční modelové řady IONIQ.
Čistá mobilita je pro značku Hyundai dlouhodobý cíl, který si stanovila již před lety a jehož reálné výsledky můžeme pozorovat už dnes. V roce 2016 Hyundai uvedl na trh modelovou řadu IONIQ, která jako vůbec první na světě poskytla v jedné karosářské variantě výběr všech důležitých elektrifikovaných pohonů a která se s více než 60 000 prodanými vozy od jejího uvedení na trh stala důležitým pilířem modelové palety značky Hyundai. „Ve druhé polovině letošního roku se pak můžeme těšit na druhou generaci revoluční modelové řady IONIQ, která bude mimo jiné jako první na světě nabízet „režim jízdy v zelené zóně“ (GDM: Green-zone Drive Mode), jenž bude ve větší míře využívat elektromotor namísto spalovacího motoru,“ poznamenal Jan Pohorský, zástupce společnosti Hyundai Motor Czech.
Hyundai dnes, v rámci čisté mobility, nabízí prakticky vše a zájemci o ekologický pohon mohou vybírat i v čím dál oblíbenější kategorii SUV. Důkazem je úspěch nového elektromobilu KONA Electric, který od svého uvedení na trh posbíral již celou řadu ocenění. Mezi jinými například titul „Elektromobil roku“ na pařížském autosalonu 2018 nebo „Zelené auto roku 2018“. V nabídce je také komfortní SUV Hyundai Tucson v hybridní verzi s technologií 48 V, který se rovněž vyrábí v Nošovicích. Ke konci roku Hyundai obohatí ekologicky šetrnou paletu také o hybridní verzi KONA (HEV) a i30 kombi (HEV 48 V).
Značka Hyundai se stala průkopníkem také v rámci vodíkové mobility, když v roce 2013 uvedla na trh první sériově vyráběný vodíkový plně elektrický vůz (FCEV). V loňském roce představila druhou generaci NEXO, jehož odpadní vzduch je dokonce ještě čistší, než který nasává. V současné době patří Hyundai více než 70% podíl na evropském trhu s vozy poháněnými palivovými články. NEXO je výjimečný také tím, že v roce 2018 dokázal bezpečnost vodíkové technologie – podle nezávislého hodnocení bezpečnosti Euro NCAP se stal nejbezpečnějším velkým SUV na trhu.
Pro značku Hyundai je příznačná špičková připravenost. Například všechny osobní modely již nyní splňují emisní normu Euro 6d Temp, která přijde v platnost až v září letošního roku. V rámci cesty k čisté mobilitě bude Hyundai v roce 2021 nabízet 60 % všech svých vozů v ekologicky šetrném provedení.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?