Vzhled vozu doznal od prvních konceptů jen několik drobnějších změn, přesto na první pohled zaujme svou robustností, kterou podtrhuje výrazná maska chladiče. Vpředu i vzadu jsou světlomety umístěny vertikálně a působí velice zajímavě - to platí zejména pro ty zadní, které částečně zasahují i do víka kufru.
Design vozu vznikal v kalifornském designovém centru automobilky Kia v Irvine a je dobře vidět, že cílí převážně na Američany toužící po prostorných SUV kombinujících jak prémiový vzhled, tak možnost překonávat lehčí terén. Tomu ostatně odpovídá i kombinace stříbrno-černého obložení a detailů po celé karoserii. Poněkud nešťastně však působí drobné lízátko před předními koly, které si koleduje o utrhnutí při prvním vjezdu do terénu.
Pojďme se ale podívat na techniku a technické parametry. Srdcem tohoto osmimístného vozu je 3.8 litrový motor V6, který nabízí necelých 300 koní a 355 Nm. Primárně je poháněna přední náprava, volitelně si však zákazníci mohou Telluride objednat i s pohonem všech kol, který je dodáván výhradně s automatickou osmistupňovou převodovkou.
S pohonem všech kol dostává řidič k dispozici čtveřici jízdních režimů: Smart, Eco, Sport a Comfort, které doplňují ještě dva režimy speciálně do terénu. Zatímco při režimech Smart a Eco posílá Kia výkon pouze na přední nápravu, při režimech Comfort a Snow se dělí výkon v poměru 80:20 ve prospěch přední nápravy. Režim sport znamená rozdělení 65:35 a v režimu Lock se výkon rozděluje mezi obě nápravy.
Uvnitř kabiny pak čeká na řidiče a jeho 7 spolucestujících bohatá nabídka komfortní výbavy a multimediální techniky - počínaje 10.25 palcovým infotainmentem, přes 10 reproduktorů Harman Kardon s výkonem 630 Wattů až po šest nabíjecích USB portů.
Jako prostorný vůz zaměřený hlavně na rodinu dostala Kia obrovské množství bezpečnostních asistenčních systémů, ke kterým se řadí třeba hlídání mrtvého úhlu, hlídání jízdy v pruzích, chytrý tempomat, kamery monitorující okolí vozu, atd. V nabídce by se také měl objevit Head-up display.
Jednou ze zajímavých novinek je pak systém označovaný Rear Occupant Alert, který by měl zabránit tragickým případům, kdy roztržití řidiči nechají v autě své dítě nebo zvíře. Jakmile je vůz zamčený, aktivují se ultrasonické senzory, které monitorují pohyb v druhé a třetí řadě sedadel. Pokud je pohyb zaznamenán, dostane řidič varování na telefon. To však znamená nutnost mít telefon s odpovídající aplikací a předplacenou službu.