Právě probíhající autosalon v Detroitu se stal místem představení několika zajímavých vozů a konceptů, jeden z nich na sebe však strhl zcela jinou pozornost, než jakou by si automobilka přála. Koncept elektrického konceptu Infiniti se totiž porouchal na chodbě cestou na svou premiéru, kterou tak nestihl.
Nissan, včetně své luxusní divize Infiniti, plánoval představit na autosalonu v Detroitu dvojici elektrických konceptů, které mají reprezentovat budoucnost značky. A zatímco premiéra konceptu Nissan IMs proběhla dle plánů, v případě Infiniti si personál užil horké chvilky.
Infiniti's QX Inspiration concept was to debut at @NAIASDetroit but it failed to make the stage #NAIAS2019 pic.twitter.com/o6tgnK69M0
— Detroit Free Press (@freep) 14. ledna 2019
Během své cesty na výstavní plochu, kde mělo proběhnout velké odhalení, se totiž elektrický koncept Infiniti QX Inspiration zastavil na příjezdové cestě kvůli technické závadě. A aby toho nebylo málo, stalo se tak před novináři z Detroit Free Press, kteří záznam umístili na Twitter.
Co elektromobil zastavilo sice nevíme, nakonec však na autosalon dorazil a mohl tak ukázat vizi luxusního elektrického crossoveru, který chce automobilka v budoucnosti dostat na silnice. A do té doby se snad podaří odstranit i technické potíže.
O samotné technice vozu toho zatím bohužel příliš mnoho nevíme. Podle všeho by měl být osazen dvojicí elektromotorů, přičemž každý bude pohánět jednu nápravu. Plochá baterie by měla být usazena v podlaze, což by mělo zajistit maximum prostoru pro posádku i náklad. Novinka by navíc mohla mít zhruba stejné rozměry, jako současné Infiniti QX50.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?