V moderních automobilech hrají velkou roli technologie, včetně působivých infotainment systémů, které v sobě kromě tradičního rádia a hudebního přehrávače kombinují i handsfree, navigaci, jízdní data, atd. Věděli jste ale, že něco podobného se dá snadno vytvořit i z vašeho mobilního telefonu? Pod tímto výrobkem je přitom podepsána legenda z (nejen) hudebního branže.
Pokud jste někdy zatoužili po moderním infotainment systému s větší obrazovkou a chytrými funkcemi, jistě vás zarazila cena, za kterou se nabízí. Další možnosti nabízí čínský trh, ovšem zde se vystavujete riziku objednání produktu, o jehož kvalitě se dají vést hodinové debaty a kde se budete muset obejít bez podpory a záruky.
Zajímavou možnost však nabízí společnost Pioneer se svým SPH-10BT. V podstatě se jedná o tradiční autorádio rozměru 1DIN, kterým můžete klidně nahradit tradiční autorádio. Hlavní kouzlo však tkví v možnosti propojení jednotky s Vaším mobilním telefonem, který obsahuje vše, co mohou nabídnout moderní infotainment systémy.
Rádio je vybaveno sklopným držákem mobilního telefonu a propojení probíhá skrze Blueetooth, nechybí však ani USB port či AUX. Díky speciální aplikaci pak telefon slouží jako display vašeho infotainmentu, na kterém stále vidíte čas, hudební přehrávač nebo ukazatel rychlosti. Prostřednictvím několika tlačítek se však můžete rychle dostat i ke své oblíbené navigaci. Někteří také možná ocení možnost přikoupení parkovacích senzorů, jejichž vizualizace se následně promítá na telefonu.
Velkým benefitem je také možnost hlasového ovládání a schopnost číst přijaté zprávy, díky čemuž nebudete muset odvracet svůj zrak od silnice před vámi. Jedná se zkrátka o chytré technologické řešení, jak váš starý vůz alespoň částečně převést do 21. století a to bezpečně a relativně levně.
Nás tento produkt zaujal na webu Motor1, podle kterého se má dostat na americký trh v únoru tohoto roku a to za částku okolo 150 USD. Překvapením pro nás pak bylo zjištění, že Pioneer SPH-10BT jde lze už nějaký pátek pořídit i v Česku a to za ceny okolo 3 000 Kč.
Osobní zkušenosti sice nemáme a neporadilo se nám najít ani příliš mnoho recenzí, přesto se podle nás jedná o zajímavý a cenově celkem přijatelný způsob, jak si opět lehce modernizovat automobil.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.