V moderních automobilech hrají velkou roli technologie, včetně působivých infotainment systémů, které v sobě kromě tradičního rádia a hudebního přehrávače kombinují i handsfree, navigaci, jízdní data, atd. Věděli jste ale, že něco podobného se dá snadno vytvořit i z vašeho mobilního telefonu? Pod tímto výrobkem je přitom podepsána legenda z (nejen) hudebního branže.
Pokud jste někdy zatoužili po moderním infotainment systému s větší obrazovkou a chytrými funkcemi, jistě vás zarazila cena, za kterou se nabízí. Další možnosti nabízí čínský trh, ovšem zde se vystavujete riziku objednání produktu, o jehož kvalitě se dají vést hodinové debaty a kde se budete muset obejít bez podpory a záruky.
Zajímavou možnost však nabízí společnost Pioneer se svým SPH-10BT. V podstatě se jedná o tradiční autorádio rozměru 1DIN, kterým můžete klidně nahradit tradiční autorádio. Hlavní kouzlo však tkví v možnosti propojení jednotky s Vaším mobilním telefonem, který obsahuje vše, co mohou nabídnout moderní infotainment systémy.
Rádio je vybaveno sklopným držákem mobilního telefonu a propojení probíhá skrze Blueetooth, nechybí však ani USB port či AUX. Díky speciální aplikaci pak telefon slouží jako display vašeho infotainmentu, na kterém stále vidíte čas, hudební přehrávač nebo ukazatel rychlosti. Prostřednictvím několika tlačítek se však můžete rychle dostat i ke své oblíbené navigaci. Někteří také možná ocení možnost přikoupení parkovacích senzorů, jejichž vizualizace se následně promítá na telefonu.
Velkým benefitem je také možnost hlasového ovládání a schopnost číst přijaté zprávy, díky čemuž nebudete muset odvracet svůj zrak od silnice před vámi. Jedná se zkrátka o chytré technologické řešení, jak váš starý vůz alespoň částečně převést do 21. století a to bezpečně a relativně levně.
Nás tento produkt zaujal na webu Motor1, podle kterého se má dostat na americký trh v únoru tohoto roku a to za částku okolo 150 USD. Překvapením pro nás pak bylo zjištění, že Pioneer SPH-10BT jde lze už nějaký pátek pořídit i v Česku a to za ceny okolo 3 000 Kč.
Osobní zkušenosti sice nemáme a neporadilo se nám najít ani příliš mnoho recenzí, přesto se podle nás jedná o zajímavý a cenově celkem přijatelný způsob, jak si opět lehce modernizovat automobil.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?