V moderních automobilech hrají velkou roli technologie, včetně působivých infotainment systémů, které v sobě kromě tradičního rádia a hudebního přehrávače kombinují i handsfree, navigaci, jízdní data, atd. Věděli jste ale, že něco podobného se dá snadno vytvořit i z vašeho mobilního telefonu? Pod tímto výrobkem je přitom podepsána legenda z (nejen) hudebního branže.
Pokud jste někdy zatoužili po moderním infotainment systému s větší obrazovkou a chytrými funkcemi, jistě vás zarazila cena, za kterou se nabízí. Další možnosti nabízí čínský trh, ovšem zde se vystavujete riziku objednání produktu, o jehož kvalitě se dají vést hodinové debaty a kde se budete muset obejít bez podpory a záruky.
Zajímavou možnost však nabízí společnost Pioneer se svým SPH-10BT. V podstatě se jedná o tradiční autorádio rozměru 1DIN, kterým můžete klidně nahradit tradiční autorádio. Hlavní kouzlo však tkví v možnosti propojení jednotky s Vaším mobilním telefonem, který obsahuje vše, co mohou nabídnout moderní infotainment systémy.
Rádio je vybaveno sklopným držákem mobilního telefonu a propojení probíhá skrze Blueetooth, nechybí však ani USB port či AUX. Díky speciální aplikaci pak telefon slouží jako display vašeho infotainmentu, na kterém stále vidíte čas, hudební přehrávač nebo ukazatel rychlosti. Prostřednictvím několika tlačítek se však můžete rychle dostat i ke své oblíbené navigaci. Někteří také možná ocení možnost přikoupení parkovacích senzorů, jejichž vizualizace se následně promítá na telefonu.
Velkým benefitem je také možnost hlasového ovládání a schopnost číst přijaté zprávy, díky čemuž nebudete muset odvracet svůj zrak od silnice před vámi. Jedná se zkrátka o chytré technologické řešení, jak váš starý vůz alespoň částečně převést do 21. století a to bezpečně a relativně levně.
Nás tento produkt zaujal na webu Motor1, podle kterého se má dostat na americký trh v únoru tohoto roku a to za částku okolo 150 USD. Překvapením pro nás pak bylo zjištění, že Pioneer SPH-10BT jde lze už nějaký pátek pořídit i v Česku a to za ceny okolo 3 000 Kč.
Osobní zkušenosti sice nemáme a neporadilo se nám najít ani příliš mnoho recenzí, přesto se podle nás jedná o zajímavý a cenově celkem přijatelný způsob, jak si opět lehce modernizovat automobil.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.