Model OFF-ROADER AT32 má více schopností, než kterýkoli doposud představený model Navara. Standardní výbava zahrnuje zakázkové odpružení, které zvyšuje světlou výšku o 20 mm, kompletní ochranu klíčových součástí podvozku a větší pneumatiky. Mezi volitelné doplňky pro maximální výkon patří závěr předního diferenciálu a šnorchl, který zlepšuje možnou hloubku brodění.
Oslavou uvedení na trh a současně připomenutím Světového dne oceánů 2018 (pátek 8. června) byla filmová role, ve které Navara OFF-ROADER AT32 pomáhala komunitě dobrovolníků v boji se znečištěním oceánu plasty.
Navara jako další člen týmu doplnila dvojici otce a dcery, kteří celou kampaň vedou, a v okolí jejich domova jim pomohla s tou nejnáročnější očistou pláží od plastů. Zvládli díky ní kamenitý terén a mohli tak moře zbavit odpadu, jako třeba plastových sítí uvězněných hluboko v písku. Film si můžete prohlédnout v článku.
Filmem to však nekončí. Společnost Nissan vybízí komunitní skupiny z celé Evropy, aby navrhly odlehlé a těžko přístupné pláže a další místa, kde by Navara mohla pomoci se sběrem plastového odpadu.
Navaru OFF-ROADER AT32 navrhla společnost Arctic Trucks – vysoce respektovaná islandská společnost, která se specializuje na stavbu vozidel s pohonem 4×4, která zvládnou i ty nejtěžší terény světa. Písmena AT znamenají „Arctic Trucks“ a číslo 32 označuje průměr každé z terénních pneumatik v palcích. Model konstrukčně vychází z řady, která v roce 2016 vyhrála anketu International Pickup Award. Doplňky verze Navara OFF-ROADER AT32 jsou pak k dispozici pro jakoukoli verzi kabiny Navara Double Cab.
Na pohled je u tohoto modelu Navara největší změnou zavěšení kol, které bylo kvůli větší světlé výšce a optimalizaci schopností vozu zvýšeno. Světlá výška je tak 243 mm. U běžného modelu je to 223 mm. Maximální nájezdový úhel se zvětšil na 35° (z původních 30,4°) a přejezdový úhel činí 24° (dříve 22,2°).
Mezi další nápadná vylepšení patří mohutné rozšíření podběhů kol, které má ještě podtrhnout novou, vyšší siluetu vozu a také nabídnout lepší ochranu karoserie při jízdě extrémně náročným terénem. Prvky, které na první pohled už vidět nejsou, zahrnují ochranné kryty spodku vozidla – chrání motor, převodovku, hnací hřídel a palivovou nádrž.
Podobu 17palcových kol z lehkých slitin navrhla společnost Arctic Trucks. Smyslem 32palcových pneumatik je především vylepšit záběr v terénu a současně zachovat výjimečné jízdní vlastnosti při jízdě po silnici. V takto velkých pneumatikách mohou řidiči snižovat tlak, takže v měkkém terénu (například měkký písek, sníh) lze jejich záběr ještě zvýšit.
Zvětšením světlé výšky o 20 mm a použitím větších pneumatik vzrostla i celková výška vozidla, a to o 40 mm.
Zákazníci hledající vůz, který si v terénu poradí opravdu se vším, si z volitelných doplňků mohou vybrat také šnorchl a závěr předního diferenciálu.
Šnorchl se připevňuje k A-sloupku a dokáže navýšit brodivost na 800 mm – to je o 200 mm více než u běžného modelu Navara. Montáží šnorchlu se zlepší i nasávání vzduchu a také ochrana motoru před vniknutím vody a hustého prachu. O co nejlepší záběr na každém druhu povrchu se stará závěr předního diferenciálu, který spolupracuje se standardně dodávaným závěrem zadního diferenciálu.
Popsané nové prvky jsou sladěny s celou sadou pokročilých technologií uvnitř modelu Navara. Standardní výbava zahrnuje asistent rozjezdu do kopce, asistent pro sjíždění svahů, inteligentní nouzové brzdění a inteligentní panoramatický kamerový parkovací systém.
Jako každé lehké užitkové vozidlo Nissan nabízí i Navara OFF-ROADER AT32 ve svém segmentu špičkovou záruku na 5 let / 160 000 km. Společnost Arctic Trucks navíc poskytuje pětiletou záruku na nové díly.
Ken Ramirez, první viceprezident pro prodej a marketing společnosti Nissan Europe, uvedl: „Nissan Navara OFF-ROADER AT32 je mnohem výkonnější než kterýkoli doposud představený model Navara. Kombinace lepší schopnosti jízdy v terénu a vylepšených prvků exteriéru určitě zapůsobí nejen na zákazníky z profesionální oblasti, ale i na ty, kteří využívají pickupy k volnočasovým aktivitám.“