Volkswagen Touareg obdržel nejlepší hodnocení od evropské organizace na ochranu spotřebitelů Euro NCAP, která udělila novému modelu vyšší třídy nejvyšší možný počet pěti hvězdiček. SUV předvedlo nezávislým odborníkům na bezpečnost při nárazových testech nejlepší výkony ve všech hodnocených kategoriích.
Pětihvězdičkové hodnocení v náročných testech „European New Car Assessment Programme“
Euro NCAP – potvrzuje, že Touareg lze považovat za mimořádně bezpečnou volbu ve své kategorii. Nový Touareg přesvědčí především rozsáhlým bezpečnostním paketem, jehož součástí jsou kromě optimalizovaného skeletu karoserie a systému bezpečnostních pásů, optimalizovaných sedadel a airbagů také inovativní asistenční systémy. Ve všech čtyřech samostatných kategoriích testů Euro NCAP dosáhlo SUV velmi dobrých výsledků. V oblasti „ochrana dospělých cestujících“ dosáhlo vozidlo 89 procent. Touareg kromě toho bodoval v kategoriích „ochrana dětí“ s 86 procenty, „asistenční systémy“ s 81 procenty a „ochrana chodců“ se 72 procenty.
Důležité měřítko bezpečnosti automobilů v Evropě
Euro NCAP je již 20 let přísným měřítkem bezpečnosti nových automobilů v Evropě. V uplynulých letech byly testy postupně zpřísňovány a v současnosti zahrnují kromě různých druhů kolizí (mimo jiné čelní náraz do hliníkové bariéry rychlostí 64 km/h s 40% překrytím, boční náraz rychlostí 50 km/h do boční struktury vozidla, boční náraz do sloupu rychlostí 32 km/h) také přísnější požadavky na asistenční systémy v sériové výbavě.
Touareg navazuje na úspěchy rodiny modelů SUV
Touareg je po uvedení na trh na jaře 2018 novou vlajkovou lodí značky Volkswagen a vyznačuje se nejen vyspělou bezpečnostní výbavou, ale i progresivní fúzí asistenčních, komfortních, osvětlovacích, informačních a zábavních systémů. Touareg se tak může pochlubit v automobilu značky Volkswagen historicky nejširší nabídkou asistenčních a komfortních systémů i vyspělé techniky pro podporu jízdní dynamiky.
Mezi výjimečné technické inovace patří asistent nočního vidění Nightvision (infračervenou kamerou rozpoznává chodce a zvířata ve tmě), asistent pro jízdu v dopravní koloně a asistent pro jízdu zúženým úsekem (asistované řízení a udržování vozidla v jízdním pruhu, akcelerace a brzdění, při rychlosti jízdy až 60 km/h), asistent pro průjezd křižovatkou (reaguje na vozidla přijíždějící před Touaregem ze stran), nový systém pro stabilizaci náklonu karoserie s elektromechanicky ovládanými příčnými zkrutnými stabilizátory, IQ.Light – světlomety Matrix LED (kamerou interaktivně řízené rozložení světla dálkových a tlumených světlometů) a přímo na čelní okno promítaný průhledový displej (Windshield Head-up-Display).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.