Volkswagen Touareg obdržel nejlepší hodnocení od evropské organizace na ochranu spotřebitelů Euro NCAP, která udělila novému modelu vyšší třídy nejvyšší možný počet pěti hvězdiček. SUV předvedlo nezávislým odborníkům na bezpečnost při nárazových testech nejlepší výkony ve všech hodnocených kategoriích.
Pětihvězdičkové hodnocení v náročných testech „European New Car Assessment Programme“
Euro NCAP – potvrzuje, že Touareg lze považovat za mimořádně bezpečnou volbu ve své kategorii. Nový Touareg přesvědčí především rozsáhlým bezpečnostním paketem, jehož součástí jsou kromě optimalizovaného skeletu karoserie a systému bezpečnostních pásů, optimalizovaných sedadel a airbagů také inovativní asistenční systémy. Ve všech čtyřech samostatných kategoriích testů Euro NCAP dosáhlo SUV velmi dobrých výsledků. V oblasti „ochrana dospělých cestujících“ dosáhlo vozidlo 89 procent. Touareg kromě toho bodoval v kategoriích „ochrana dětí“ s 86 procenty, „asistenční systémy“ s 81 procenty a „ochrana chodců“ se 72 procenty.
Důležité měřítko bezpečnosti automobilů v Evropě
Euro NCAP je již 20 let přísným měřítkem bezpečnosti nových automobilů v Evropě. V uplynulých letech byly testy postupně zpřísňovány a v současnosti zahrnují kromě různých druhů kolizí (mimo jiné čelní náraz do hliníkové bariéry rychlostí 64 km/h s 40% překrytím, boční náraz rychlostí 50 km/h do boční struktury vozidla, boční náraz do sloupu rychlostí 32 km/h) také přísnější požadavky na asistenční systémy v sériové výbavě.
Touareg navazuje na úspěchy rodiny modelů SUV
Touareg je po uvedení na trh na jaře 2018 novou vlajkovou lodí značky Volkswagen a vyznačuje se nejen vyspělou bezpečnostní výbavou, ale i progresivní fúzí asistenčních, komfortních, osvětlovacích, informačních a zábavních systémů. Touareg se tak může pochlubit v automobilu značky Volkswagen historicky nejširší nabídkou asistenčních a komfortních systémů i vyspělé techniky pro podporu jízdní dynamiky.
Mezi výjimečné technické inovace patří asistent nočního vidění Nightvision (infračervenou kamerou rozpoznává chodce a zvířata ve tmě), asistent pro jízdu v dopravní koloně a asistent pro jízdu zúženým úsekem (asistované řízení a udržování vozidla v jízdním pruhu, akcelerace a brzdění, při rychlosti jízdy až 60 km/h), asistent pro průjezd křižovatkou (reaguje na vozidla přijíždějící před Touaregem ze stran), nový systém pro stabilizaci náklonu karoserie s elektromechanicky ovládanými příčnými zkrutnými stabilizátory, IQ.Light – světlomety Matrix LED (kamerou interaktivně řízené rozložení světla dálkových a tlumených světlometů) a přímo na čelní okno promítaný průhledový displej (Windshield Head-up-Display).
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?