Volkswagen Touareg obdržel nejlepší hodnocení od evropské organizace na ochranu spotřebitelů Euro NCAP, která udělila novému modelu vyšší třídy nejvyšší možný počet pěti hvězdiček. SUV předvedlo nezávislým odborníkům na bezpečnost při nárazových testech nejlepší výkony ve všech hodnocených kategoriích.
Pětihvězdičkové hodnocení v náročných testech „European New Car Assessment Programme“
Euro NCAP – potvrzuje, že Touareg lze považovat za mimořádně bezpečnou volbu ve své kategorii. Nový Touareg přesvědčí především rozsáhlým bezpečnostním paketem, jehož součástí jsou kromě optimalizovaného skeletu karoserie a systému bezpečnostních pásů, optimalizovaných sedadel a airbagů také inovativní asistenční systémy. Ve všech čtyřech samostatných kategoriích testů Euro NCAP dosáhlo SUV velmi dobrých výsledků. V oblasti „ochrana dospělých cestujících“ dosáhlo vozidlo 89 procent. Touareg kromě toho bodoval v kategoriích „ochrana dětí“ s 86 procenty, „asistenční systémy“ s 81 procenty a „ochrana chodců“ se 72 procenty.
Důležité měřítko bezpečnosti automobilů v Evropě
Euro NCAP je již 20 let přísným měřítkem bezpečnosti nových automobilů v Evropě. V uplynulých letech byly testy postupně zpřísňovány a v současnosti zahrnují kromě různých druhů kolizí (mimo jiné čelní náraz do hliníkové bariéry rychlostí 64 km/h s 40% překrytím, boční náraz rychlostí 50 km/h do boční struktury vozidla, boční náraz do sloupu rychlostí 32 km/h) také přísnější požadavky na asistenční systémy v sériové výbavě.
Touareg navazuje na úspěchy rodiny modelů SUV
Touareg je po uvedení na trh na jaře 2018 novou vlajkovou lodí značky Volkswagen a vyznačuje se nejen vyspělou bezpečnostní výbavou, ale i progresivní fúzí asistenčních, komfortních, osvětlovacích, informačních a zábavních systémů. Touareg se tak může pochlubit v automobilu značky Volkswagen historicky nejširší nabídkou asistenčních a komfortních systémů i vyspělé techniky pro podporu jízdní dynamiky.
Mezi výjimečné technické inovace patří asistent nočního vidění Nightvision (infračervenou kamerou rozpoznává chodce a zvířata ve tmě), asistent pro jízdu v dopravní koloně a asistent pro jízdu zúženým úsekem (asistované řízení a udržování vozidla v jízdním pruhu, akcelerace a brzdění, při rychlosti jízdy až 60 km/h), asistent pro průjezd křižovatkou (reaguje na vozidla přijíždějící před Touaregem ze stran), nový systém pro stabilizaci náklonu karoserie s elektromechanicky ovládanými příčnými zkrutnými stabilizátory, IQ.Light – světlomety Matrix LED (kamerou interaktivně řízené rozložení světla dálkových a tlumených světlometů) a přímo na čelní okno promítaný průhledový displej (Windshield Head-up-Display).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?